Ontstoken ogen al voor de 3e keer

Ja het wordt een beetje flauw, maar nu heeft Rico weer voor de 3e keer deze maand ontstoken ogen en 39,7 koorts. zucht… enfin hij is dus weerstand aan het opbouwen dat blijkt wel, maar nu wilde ik even weten… normaal met ontstoken ogen maak je dat gewoon schoon met een steriele gaasje en lauw steriel water toch? maar aangezien hij het nu al voor de 3e keer heeft deze maand, moet ik weer zelf aan de slag gaan of zou ie misschien gewoon een kuurtje nodig hebben? ja ik vraag het even hier want mijn huisarts is met vakantie (zucht…alweer) en is pas over 2 weken of anderhalve week terug. en tot die tijd alleen met spoedjes naar de dienstdoende. en ja spoed vind ik het nu ook weer niet maar ik weet dus niet of het logisch is om te bellen voor dit, of dat ik dus weer zelf aan de gang moet met gaasjes. Hebben jullie dit wel is gehad trouwens? is zo zielig, hij krijgt zn oog niet eens open als ie geslapen heeft. wordt ie helemaal hysterisch omdat alles beplakt zit. maak ik het schoon en dan is het voor 10 minuten normaal. en hoppa daar druipt het weer. gerum!

Hier ook eentje die regelmatig ontstoken oogjes heeft en idd in periodes van verminderde weerstand. Idd goed schoonhouden. Ik doe dat altijd met wattenschijfjes en van buiten naar binnen wrijven. Per veeg in wattenschijfje gebruiken. Wij hier ook al regelmatig antibioticazalf gehad voor de ogen , vooral als hij er ziek van was (dus koorts). Dus in jou geval zou ik zeker naar de huisarts gaan en om antibiotica vragen. Let trouwens wel op, het is erg besmettelijk. Ik had het laatst zelf ook toen mijn kleine het had. Je hoeft er maar even mee in aanraking te komen en hoppa je hebt het zelf ook. Beterschap.

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

dankjewel voor je reactie, ja dit is de 3e keer en ik heb het nog niet gehad. of het ook echt een ontsteking is weet ik niet zeker, maar het pust wel dus dan lijkt het me wel he? Hij werd net wakker met gruwelijke buikpijn ook nog, dus het arme schaapje zit weer in de ziekenboeg. ik denk vaak: nou is het wel genoeg hoor!

Er bestaan geweldige homeopatische oogdruppeltjes. Het werkt hier voor kind en dier hahaha. Ze heten Oculoheel en de pipetjes zijn per stuk verpakt en aarmee super te bewaren.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

@Asje: dankjewel voor de tip! gewoon bij de apotheek te halen?? of drogist?? Maar het is homeopatisch he past die koorts van hem er dan bij? hij had net heel zijn pamper vol diarree. sterker nog het was er doorheen gelekt! maargoed Rico kennende is ie morgen ofzo weer beter