Ons klikootje kan blijven eten

Hoi Rainbow,

Als het zo lees wat je dochter binnekrijgt, dan is het allemaal gezond spul zeg maar dus dat is goed!

Ik vind persoonlijk dat er weinig tussendoor gegeven wordt.
Als ik iets pak, krijgt Aaron automatisch ook wat hij wil alles wat wij ook pakken, dus niet alleen zijn eigen koekjes.

Misschien ben ik wat te makkelijk in het geven van “onze” dingen maar hij doet het er goed op.

Hier is het op en af met avond eten…hij knoeit wat raak en ik knoei wat met hem eten geven.
Als hij iets niet lust…(vinden jullie misschien ok raar) doe ik er watappelmoes of tomatenketjup bij…en eet hij smakelijk alles op.

Als jij vind dat Eva het er goed op doet…prima dan toch!
Ze groeit goed, is gezond en dat is het belangrijkste!

Gr, Danielle

Ja appelmoes Danielle dat moet je niet doen foei foei… euh… doen wij ook hoor. En onze boef weet het heel goed want hij springt bijna uit zijn stoel als ik de appelmoes pak. Wel vind ik zelf dat hij eerst minimaal 3 happen zo moet eten zodat hij proeft wat hij eet. Maar dat is mijn mening.

Ik ga het proberen bij Jurian. Ben alleen altijd zo bang voor buikkrampen … Maar goed hij is nu ruim een jaar… dus moet het kunnen toch?

Van de week was ik wat flauw en ik pakte wat chips (nibits) maar ik kan dus echt niks meer eten zoner dat Morgan het ook moet. Krijgt ze het niet dan is het gillen en schreeuwen. Nu wil ik haar best een chipje laten proeven en dat heeft ze ook gehad, maar hoe ver moet je gaan? Ik bedoel als het aan haar ligt is het 1 voor mamma 2 voor haar, maar ik vond het wel mooi geweest na 4 maar mevrouw niet, ik kan dus ook niks meer eten dan.

Enne Morgan zal het eventueel met ketchup moeten doen want ik raak onder geen beding appelmoes aan

Groetjes,

Michèle

Hier is het toch nog toe niet echt nodig geweest om het eten te maskeren met appelmoes of ketchup. Als het erg droog is, krijgt ze wel eens wat jus eroverheen. Een schepje appelmoes ziet ze echt als een soort toetje, lekkernij. Hopen dat we dat even zo kunnen houden!

Nora staat ook wel te bedelen om een hapje als ik iets eet. Als ik haar geef, alleen het laatste hapje of soms slokje (vruchtensap oid), anders kom ik er ook niet meer vanaf. Ik laat me alleen niet tegenhouden als ik zelf iets wil eten. gelukkig ook (nog??) geen geschreeuw hier als ze iets niet krijgt. Even zeuren en dan maar weer verder spelen, das nog te overzien!

Eten blijft toch altijd een ding met die kleintjes!

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Minke staat ook meteen bij me als ik wat te eten pak voor mezelf! Dus ik probeer zoveel mogelijk tegelijk met haar wat te eten als ik thuis ben en 's avonds als ze in bed ligt natuurlijk . Michelle, Minke kan ook van zich laten horen als ze dan niets krijgt! Dus ik geef haar ook meestal wat. Ik een lekker koekje en dan zij ook een biscuitje ofzo. Verder hier ook appelmoes over haar eten als ze anders niet eet. Ik zie er geen kwaad in zolang ze het maar niet bij alles krijgt en ik vind het belangrijk dat ze wat groeten eet s avonds, dan liever met wat moes dan niet. En Eva ik denk als ze maar lekker eet, dan is dat toch het fijnste wat er is , je hoort zo vaak dat ze weigeren te eten, dan liever een “klikootje”

Lilypie
Lilypie

Vorige keer heb ik morgan in de box gezet met een doosje rozijntjes. Wij aten later dan zij maar het was te vroeg voor der bedtijd. Ze vond het geweldig. Ik had namelijk de box leeg gemaakt en der rozijntjes over het kleed uitgestrooid. Dan gaat ze ze een voor een pakken en opeten. Dan is ze helemaal in der element.

Enne volgende keer geef ik haar dat maar als ik een chipje eet want zo veel vult het nu ook weer niet. Overigens krijgt ze nu als we haar uit het kvd halen een klein appeltje steeds. Dat gaat helemaal op en ze zit lekker rustig in der buggy.

Dus Rainbow je bent niet de enige met een ‘klikootje’

Groetjes,

Michèle

Dat Morgan dat was wisten we al Michèle

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie

Lilypie - Personal pictureLilypie

Sorry

Groetjes,

Michèle

ow, jeetje,…jullie zullen mij wel heel raar vinden…maar ons Aaron krijgt echt alles wat wij eten.
Ik heb potjes Olvarit standaard in de kast voor als hij bijv 2 dagen niet goed heeft gegeten (minder dan wat inn een potje zit), dan krijgt hij ene potje maar het kindje op het potje moet eerst een hapje voordat hij een hapje wil en zo zijn we dan heel het potje bezig}
Maarre, hier is vrijdag frietdag en Aaron krijgt dus echt 6 frietjes weggewerkt en een halve frikandel ik hoef er niet eens over na te denken om die dag met een potje te komen want dan smijt hij dat potje al meteen weg!

Chipjes vind hij ook lekker maar niet de nib-it…( die waren voort zacht in de zak) maar die kaas chpjes weet je wel, die goedkope…die vind hij lekker.
Hij krijgt er hooguit 8 (ja, ik tel ze) dat vind ik wel genoeg.

Danoontjes met opvplgmelk heb ik altijd en krijgt hij voordat hji savonds naar bed gaat 1.
Maar met het avondeten pakt hij wat wij die dag ook hebben…altijd verschillend.
Dan kwark, dan yoghurt dan vla…etc.
En ik koop ook de gewone danoontjes (niet speciaal voor de kleintjes) die lust hij ook…ik weet eigenlijk niks wat hij van toetjes niet lust!
Hij ziet het ons eten en lsut het meteen ook…zo ook PIZZA!
2 repen gaan er gemak in!

Wat een moeder ben ik he! (maar wel een lieve)hahaha

Gr, Danielle

Even rare vraag hoor maar hoeveel tanden heeft Aaron. Wamnt ik wil het allemaal wel een morgan geven maar die heeft 4 tanden en in ben bang dat ze sommige dingen dan niet wegkrijgt.

Groetjes,

Michèle

Hey Michel,

Aaron heeft 7 tandjes en een kies en de 2e komt nu door.

Maar hij at eigenlijk alles al toen hij er maar een paar had hoor!

Gewoon proberen!

Gr, Danielle

en ik bedoel Michele!

Ja moeten we dan denk ik maar eens doen. Maar bijvoorbeeld harder of stuger vlees zuigt ze uit en kan ze verder niet wegkrijgen nog. Maar zonder proberen weten we het nooit inderdaad.

Enne geeft niet hoor

Groetjes,

Michèle

Wij hadden woensdagavond pannenkoeken en ze wist totaal niet wat ze ermee moest. Ze smeet ze meteen op de grond! Raar he? Terwijl dat juist een ‘feestmaaltijd’ is!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Oh Morgan wist toen wel wat ze er mee moest alleen hebben we wel het eerste hapje in der mond gestopt want ze zat er eerst mee te spelen. Net als met de mais, als ze het niet kent legt ze het naast der bord tot we het in der mond stoppen en dan snapt ze dat het eten is. Wel raar, als ze zeggen dat kinderen meteen alles in der mond stoppen dat Morgan dat eigenlijk niet doet. Ze likt wel overal aan

Groetjes,

Michèle

Heel slim van Morgan die laat zich niet zomaar wat aansmeren !
Nou de pannekoeken moest Minke ook even aan wennen hoor, maar inmiddels vindt ze het heerlijk. Als ze vanuit de supermarktkar van die magnetronpannekoeken ziet liggen wijst ze ernaar en roept “DIE!! DIE!!” zo grappig!

Lilypie
Lilypie

Oh dat zal morgan niet zo snel doen (hoop ik) want ik bak ze altijd zelf

Maar ik denk ook niet dat ze zomaar iets aan neemt van andere want ze is daar heel voorzichtig in.

Groetjes,

Michèle

Tim eet ook alles met ons mee Danielle. Toen hij kleiner was mocht hij natuurlijk niet alles eten, dus dan maakte ik voor hem wat anders klaar. Had altijd wel porties voor hem in de vriezer liggen. Maar sinds hij 11 maanden is eet hij echt alles wat wij ook eten. Vind het ideaal dat hij gewoon mee eet. Pannekoeken moest hij ook erg aan wennen. 1e keer was met zijn verjaardag, maar hij vond het helemaal niets. Heb toen maar broccoli klaargemaakt en dat ging er zo in. De 2e keer dat we het aten vond hij ze wel lekker.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Second Birthday tickers

Michelle ik ook hoor ( wil dat toch even laten weten ) maar ze herkent ze dus ook in verpakking, zo goed zien ze het al bedoelde ik!

Lilypie
Lilypie

h,mmm oke dan zorgen dat ze het niet ziet dus Maar ze heeft ze pas 1 keer gehad. Moet maar weer eens gaan bakken

Groetjes,

Michèle