Nog een matras vraagje

om wat redenen is de bestelling niet doorgegaan van rico’s foam matras.

nu ben ik verder gaan kijken en ik vroeg me af of een polyster matras SG25 goed is? ik bedoel, ademt zo’n matras goed? en is het goed voor de houding?
hij is 10 cm dik.

Ik hoop een goed advies van jullie te krijgen want ik blijf maar twijfelen.
dit matras kost 64 nog wat en er zit een afritsbare hoes omheen.
anders kom ik op koudschuim uit en die kost tegen de 100 euro.
wat zouden jullie doen? en dan heb ik het niet over de prijs maar ik wil weten of die polyester goed genoeg is ja of nee…

FF voor je van internet geplukt

Polyether matras van polyetherschuim. Dit is het goedkoopste schuim.
Soms ten onrechte schuimrubber genoemd.
Het polyetherschuim kan gemaakt worden met veel lucht of minder lucht.
Dat wordt aangegeven met het soortelijk gewicht (SG).
Een matras met SG20 heeft schuim wat 20kg per kubieke meter weegt, en is een erg zacht en slap matras. Een matras van SG40 is harder, en ook duurzamer.
Onafhankelijk van het soortelijk gewicht kan polyetherschuim ook wat stugger of wat soepeler gefabriceerd worden.

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie

ja dat heb ik zelf ook gelezen maar toch bedankt,
maar dat was eigenlijk mijn vraag niet… ik moet ervaringen weten

Ik heb alleen ervaring met de SG40. Die is ons geadviseerd door een kennis die in de beddenbranche zit en die ze zelf ook heeft voor haar kinderen. Daar hebben wij blindelings op vertrouwd. Ze zal voor haar kinderen niet iets kiezen wat slecht.

Groetekes, Sje

SG20 heeft minder schuim en zal dus zoals gezegd slapper zijn. Dit zijn prima matrassen voor het logeren. Als je alle dagen je kleine erop legt zul je zien dat dit matras sneller een kuiltje zal krijgen dan bij de SG40 matrassen.

http://www.matrassen.nu/uitlegmatrassen.html

Op deze site staat het een en ander uitgelegd.

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

ik had inmiddels ook een matrassenzaak gebeld en ze zeiden dat voor kilo’s onder de 50 een hardheid van 25 prima is zeker voor peuters (hij weegt net 13 kilo dus)
het is wel 10 cm dik dus mocht het 7 of 5 zijn was het als logeermatras zeiden ze.
daarbij zeiden ze ook dat je voor die paar jaar niet te duur moet aanschaffen aangezien het een peuter bed betreft, en dan hadden ze het vooral over ongelukjes qua overgeven/in bed plassen.
over de houding dat was pas echt belangrijk als ze ietsje ouder zijn en zwaarder wegen, tegen die tijd ligt hij zoiezo in een groot bed.
en dan spreek ik over het lichaamsgewicht wat hij nu heeft en wat hij over anderhalf jaar zou hebben mbt dit type matras 25.
daarna moest ik wel op een 40 overgaan

Wat ongelukjes op matrassen betreft, die kun je evt. voorkomen door een molton met rubberen onderlaag op het matras te leggen i.p.v. een gewone molton. Daar overheen dan het gewone matrasovertrek.

Dit soort moltons hebben ze o.a. bij de Hema en ook de Aldi heeft ze 2x per jaar.

Groetekes, Sje

En laten ze die moltons nu net bij Hema in de aanbieding hebben deze week Wij hebben er eentje gekocht en ben er nu al blij mee.