Nieuwe baan dilemma (nemen of niet)

mijn man heeft een nieuwe baan aangeboden gekregen maar…
hij heeft het waar die nu zit onwijs naar zijn zin komt veel in contact met mensen en heeft leuke collega´s nou dan zou je zeggen blijf zitten maar,
de nieuwe baan geeft hem een hoger salaris en een hogere vergoeding voor het kdv zodat ik dan ook partime zou kunnen gaan werken (wat ik heel graag wil maar nu even niet doewant dan zou ik alleen voor het kdv werken)dus dat betekend meer inkomen geld voor een auto geld voor vakantie en gewoon meer ruimte om te leven.
het nadeel is van de nieuwe baan is dat hij niet meer zo veel met mensen om zal gaan (voornamelijk zelfstandig werk) groter bedrijf dus minder hecht team

nu zit hij dus heel erg te twijfelen en ik wil me eigelijk hier niet mee bemoeien want straks neemt hij die nieuwe baan zodat ik kan werken en dan heeft hij het totaal niet naar zijn zin , voel ik me straks weer schuldig. maar hij wilt ook niet zelf beslissen omdat hij mij niet tekort wil doen als hij hem niet neemt
snappen jullie het nog?

dus wat zouden jullie doen?

before you judge me, try hard to love me

Poeh moeilijk zeg… Je moet voor jezelf nagaan wat je het belangrijkt vind… meer geld of 100% tevredenheid in je werk…
aan beide keuzes zitten voor- en nadelen, en alleen je man kan beslissen wat hij wil… ik wens jullie veel succes met het maken van een keuze!

Groetjes Anouk

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie Third Birthday tickers

Tja ik zou zeggen, kan hij niet met de baas van zijn werk gaan praten nu, zo van ik heb een baan aangeboden gekregen met dit, maar werk hier graag. Kunnen jullie overwegen er iets bij te doen?
Ja weet niet precies hoe de stituatie is natuurlijk!

Misschien kan hij in zijn gesprek met de nieuwe werkgever aan de orde brengen dat hij klantcontact erg leuk vindt en vragen of ze hem daarin tegemoet kunnen komen. Als hij duidelijk maakt dat dit voor hem belangrijk is en ze willen hem graag, heb je grote kans dat ze hier rekening mee houden. Groot of klein team, je vind meestal wel weer mensen met wie je goed door een deur kunt is mijn ervaring. Ik zou hem aanraden om eerst een gsprek met de nieuwe werkgever aan te vragen om een en ander duidelijk te krijgen. Dan kan hij in elk geval een keuze maken die op meer dan alleen vermoedens gebaseerd is.

Jij kunt aangeven dat je graag weer aan het werk zou willen en dat daarom deze nieuwe baan aantrekkelijk is voor jou, maar dat zijn werkvreugde er niet onder moet lijden. En dan is het daarna toch echt zijn keuze! Wel een compliment trouwens, als je gevraagd wordt ergens anders te gaan werken.

Succes met de keuze (samen!)

Liefs!

Lilypie Third Birthday tickers

Lilypie Pregnancy tickers

Het op je werk goed naar je zin hebben is 10000x meer waard dan het geld. Tenminste hier wel. Tuurlijk ik/wij kunnen het geld goed gebruiken… Maar manlief heeft nu al zoveel negatief werk gedaan dat het alles in en om het leven bepaalt. Hiermee bedoel ik alles van : thuis/gezelligheid/omgang met elkaar/frustraties/geen zin hebben … etc. Dus als we het hier voor het kiezen hadden … dan is het geld toch even wat minder belangrijk…

Misschien kan hij inderdaad wel wat proberen met zijn huidige werkgever, door te zeggen dat hij een baan aangeboden heeft gekregen enz.
Of met zijn evt. nieuwe werkgever om de inhoud van de baan wat te veranderen.

Moeilijk hoor!
Suces met de keuze!
Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers

ik denk dat ik hem dat maar ga adviseren om toch een gesprek aan te gaan en kijken wat daar uit komt wellicht kan er indd wat aan de inhoud van zijn taak verandert worden.
helaas kan hij waar hij u werkt niet hogerop komen.

voor mij is het ook heel dubbel

voordeel van baan nu is, meer thuis (werkt 2,5 dag uit huis en 2,5 dag thuis)
hij heeft veel lol komt met de gekste verhalen thuis ( klanten vertellen zo nu en dan hun hele levensverhaal )

nadeel, minimum salaris (komen altijd net rond) geen kans op doorgroei mogelijkheden

voordeel nieuwe baan , hoger salaris, auto van de zaak, ik kan werken kleine kan naar kdv,mogelijkheden tot doorgroei

nadeel , minder thuis en dus vooralsnog minder contact met klanten groter bedrijf dus waarschijnlijk minder hechte collega groep zoals hij gewend is

maar indd is het erg belangrijk dat hij het naar zijn zin heeft want het zou niet fijn zijn om elke dag met tegen zin naar je werk komen

als ik het nu zelf terug lees zijn er meer voordelen dan nadelen om de nieuwe baan te nemen en is dit echt een gevoelskwestie.
en daar zal die dan zelf uit moeten komen

ik leg deze voor en nadelen vanavond maar eens op tafel en moedig hem aan om iig een gesprek aan te gaan en daarna een beslissing te nemen waar hij helemaal achter staat

before you judge me, try hard to love me

extra geld is leuk handig en makkelijk
maar niks is zo erg om het niet na je zin te hebben op je werk
ik zou hem dan ook goed laten overwegen wat hij het belagrijkste vind
en waar hij zich goed bij voelt

trotse mama van twee pracht boys van 5 en 3 jaar en zwanger van ons derde wonder

Ik begrijp niet helemaal waarom jullie kind met meer salaris wel naar het KDV kan. Hoe hoger het inkomen is, dan wordt de toeslag lager. De komende jaren wordt er ook bezuinigd op de Kinderopvangtoeslag. Dus of dat een voordeel van de nieuwe baan van je man is, weet ik niet…

Groetjes Natasja

Als ik lees hoe goed hij het nu naar zijn zin heeft bij zijn huidige werkgever zou ik het niet snel doen. Zeker niet als ik lees hoe vaak hij nu thuis is. Niets is zo belangrijk als het naar je zin hebben op het werk. Daar kan geen salaris tegenop. En wat kringeldingetje ook zegt, waarom alleen naar het KDV als hij meer gaat verdienen. Want dan krijg je idd veel minder terug.

Groetjes,
Sandra

Hoi,

Ik ben het eens met kringeldingentje.
Als hij nu minimum verdient en jullie net rondkomen en jij zou gaan werken dan werk je echt niet heel je salaris voor de kdv hoor.
Wij hebben het ook niet echt dik gehad en onze dochter ging naar het gastouder en wij kregen 80% terug. Met de huididge regeling zou dat op denk ik z’n 70% komen. Dit betekend dat ik voor 30% van mijn slaris werkte voor de gastouder. Ik vond dit kwa verhouding erg meevallen. Daarnaast konden we de 70 % slaris dat over bleef dan als extra beschouwen.
Zelf nu we het beter hebben en ik eindelijk niet meer hoef te werken maar gewoon voor de contacten en uitdaging wel doe. Krijgen we nog ruim 40% terug van de belasting. en werk ik nu ook nog steeds niet alleen voor de gastouder. Al is het verschil natuurlijk kleiner geworden. Maar nu gebruiken we het echt als extra.

Dus ik zou het nog eens uitrekenen of laten uitrekenen. de meeste kdv of organisatie hebben speciale tabellen waarop je heel eenvoudig kan zien hoeveel je terug krijgt en hoeveel er dan van jou slaris over blijft.
Ik zou die optie toch zeker niet overslaan.

groetjes

lon106

Je kunt het ook zelf uitrekenen op de site van de Belastingdienst. www.toeslagen.nl daar staan ook de tabellen en heb je een rekenprogramma.

Groetjes Natasja