Niet reageren/druk UPDATE

Sannn een dikke knuffel voor jou, ik snap helaas helemaal hoe je je voelt als je zegt dat je op je eind loopt met Nathan.
Hier hetzelfde met Job, dat mkd kan voor mij niet snel genoeg beginnen.
Eindelijk even wat rust in de keet, aandacht voor Sarah en niet om alles een strijd te hoeven maken.

Gaat Nathan naar school? Gewoon onderwijs? Speciaal?
Hoe was hij als 2 of 3 jarige?
Ben wel benieuwd naar zijn ontwikkeling tot nu toe, ben ook heel benieuwd hoe Job zich verder gaat ontwikkelen en waar hij terecht komt.
Hij was als babietje al niet de makkelijkste maar ik had me niet voor kunnen stellen het zo moeilijk met hem zou worden.

Mama van Rico, geniet ervan dat je het opvoeden niet als moeilijk ervaart !! Heerlijk toch.

@ Inge die indruk had ik ook niet dat je moeite met Rico hebt. Ik moet zeggen als ik alles lees dat ik denk ik soms meer mijn handen vol heb aan het temperamentvolle meisje dat ik heb dan jij met Rico. Maar Morgan is wel rustig (ook druk soms) en speelt steeds meer en steeds langer op zichzelf en is gek op aandacht.

Groetjes,

Michèle

@Sannn: boeiend zet lekker hier neer haha ik vind het wel fijn…dat mensen het herkennen en dat voelt toch als steun!

@Michele: Tja misschien, en ik weet ook niet hoe het komt, want ondanks dat rico behoorlijk druk is/kan zijn… zou je zeggen dat het vermoeiend is maar ja ik kan een muur om mezelf heen bouwen…dat leer je wel op den duur… zodat de prikkels niet te hard bij me binnen komen.
alhoewel ik ook wel is heb van: pff lag hij maar in bed nu… of: kon ik zelf maar slapen.
Rico begint wel wat temperamentvoller te worden in de zin van: meppen
zo slaat hij zichzelf regelmatig (en het liefste als 100 mensen het zien) en soms slaat hij mij en pas terug had hij zelfs papa een mep verkocht wat hij nooit eerder deed.

@mamajob: thnx lief van je… maar weet je… het is heel gek maar sinds shadow er is speelt rico zowaar soms rustig in een hoekje!
hij pakt dan een boekje en gaat even rustig zitten.
hij ging zelfs aan zn peutertafel zitten waar ik m normaal zelf heen moet leiden om m op zn stoel te zetten.
maar goed… de drukke momenten blijven natuurlijk.
het valt me vooral op dat rico extreem goed luisterd als hij iets doet wat niet mag.
Rico staat eigenlijk nooit meer in de hoek omdat het gewoon niet nodig is.
Maar als ik dan weer wat tegen m vertel heb je dat verhaal weer van; onder mijn voorwaarde luister ik
als rico b.v. een kussen van de bank op de grond gooit, en ik zeg; Rico wil jij dat kussen nu meteen terug op de bank leggen? Die is niet voor Shadow en anders bijt hij hem stuk.
Dan luisterd hij METEEN. en zo bij meerdere dingen . maargoed de grote lijnen wat ik al eerder zei blijven gewoon… we zien het wel ik wacht nog even af.

hahaha ja dat is een goeie: dat hadden we ook afgesproken! haha
tja wie de bal kaatst…

Idd ik denk dat ik dat maar negeer. ik snap het gewoon niet, want hij doet het vandaag al constant ook als er niks aan de hand is.
ik bied het alternatief aan: Niet slaan maar aaien, dat is veel fijner voor jou en voor mama en papa.
dan doet hij dit ook wel maar vervolgens is het weer: Buts!

ja tussen rico en shadow gaat het wel beter
alhoewel… shadow hapte vanochtend richting rico’s gezicht (wel om te spelen hoor) terwijl ze dit niet eerder deed,
ik gaf haar een flinke tik op dr neus, en ze ging in dr mand liggen en keek me schuldbewust aan van: sorry zal het niet meer doen
het is nu ook niet meer gebeurd
Vandaag heeft rico weer een druk dagje, hij doet ook wel meer andere dingen zoals zitten aan zn tafeltje maar goed, hij is het er allemaal niet zo mee eens vandaag.
ik kreeg een knal voor mijn gezicht en ik zei: rico jij doet mama pijn, kun je het goedmaken met een kusje?
hij zo: pijn! en rende weg
ik zo: hierkomen jij kleine vlegel.
toen kwam hij met zn handjes op zn rug nee schuddend aanlopen, en ging hij de clown uithangen.
toen ik vroeg: kun jij nou lief zijn?
kreeg ik pas een kus maargoed…het is en blijft een peutertje hihi!

Ik snap je wel, met dat lezen, maar daarom ik lees ook niet waar rico bij is want dan werkt het niet.
ik lees als ik in bed lig s’avonds. dat is de enigste mogenlijkheid helaas.
want alles wat ik doe wil rico ook he haha!

@ Inge mag ik je een tip geven wat corrigeren van Shadow. Sla een hond nooit op zijn neus. Het neusbeen van een hond is zijn zwakste punt en je kunt een hond me een enkele simpele tik doodslaan zo. Geen desnoods een tik op kun kont of net achter de oren, dan zien ze 1 niet waar het vandaan komt en twee je weet dat je er geen verdere schade mee aan kan richten.

Groetjes,

Michèle

lieverd, slaan en een tik geven is een verschil he en nooit op het bot slaan maar op het zwarte gedeelte, en een tik geven kan geen kwaad zeiden ze op de pup cursus maar niet op het neusbot tikken nee,
met een flinke tik bedoel ik natuurlijk niet dat ik zo hard mep dat het zeer doet,
ik bedoelde meer een corrigerende tik.
dankjewel voor de tip alsnog. maar ik wist eigenlijk wel dat ik niet op het neusbot mag tikken;0 doet bij mij ok gruwelijk zeer

Gewijzigd door - MamavanRico op 14 Sep 2010 21:55:49

Nou ik heb het er vandaag op de cursus toch maar over gehad… en ze gaan overleggen en as maandag plannen we een afspraak voor huisbezoek.
het is niet dat we echt bezorgd zijn maar zoals michele altijd zegt: better safe than sorry
en in dit geval ben ik er liever op tijd bij aangezien de kans toch 1 op 3 is en ik die kans best nogal wat vind.

Ik ben ook benieuwd.
ja niet veel eigenlijk die vrouw die de cursus gaf vroeg me een aantal dingen, waar ik of ja of nee op zei… en ze zei dat het altijd beter is om dit op tijd te weten, omdat je dan heel anders met opvoeding bezig moet zijn.
tja we zien het wel ik ga er echt niet vanuit, maar ja de kans is nu eenmaal 1 op 3 en persoonlijk heb ik dan zoiets van, ik kan het maar weten toch?

@ inge oke dan is het goed. Je moet mensen de kost geven die dit namelijk niet weten.

En fijn dat er iemand komt kijken is voor jou denk ik ook wel een opluchting dan?

Groetjes,

Michèle

@Michele: wat bedoel je precies? ik kan de link even niet leggen

nou dat je wel serieus genomen wordt en dat je straks misschien wat meer zekerheid hebt of je onrust gegrond is of niet.

Groetjes,

Michèle

@Michele: oke want ik snapte deze zin niet: Je moet mensen de kost geven die dit namelijk niet weten.
maar je bedoelde daar dus mee wat je in bovenstaand bericht schreef?
maar idd eindelijk wordt ik eens serieus genomen, haha. het hoeft natuurlijk niks te zijn hoor maar wat ik al zei ik vind die 1 op 3 nogal veel, en dan beter nu dan te laat horen hoe of wat toch?