Morgen BMR en vraagje over groeimelk

Ik geef Eva al maanden groeimelk en dat bevalt me prima. Is inderdaad misschien duurder, maar ik vind het een prettig idee dat er heel veel vitamines inzitten omdat ze niet goed fruit eet en ze haar brood ook nogal eens laat staan de laatste tijd. Is gewoon een gevoel. Maar ze lust ook gewone melk hoor, dus ik ben niet bang dat ze nooit aan de gewone melk gaat. Bij ons redden we het precies met een pak in 4 weken: 'sochtends pap met 5 schepjes en 's middags melk met 4 schepjes. Gaat net! Bij ons gaat een gewoon pak melk niet mee op, wij lusten het niet en als ik halve liters koop, blijf ik aan de gang. Ik vind melk na één of twee dagen al zurig, dus brrrr nee, wij nemen alleen melk in chocomel (Nesquik) en in bv lasagna of pannenkoeken! Melk: Brrr.

Groetjes Rainbow, trotse mama

haha ja lekker dinocakejes (bah want het beslag was niet 100% goed gelukt, boter was nog niet goed genoeg, en dat is me nog nooit overkomen, muts!)
maar goed rico zal het wel vergeten zijn al hahaha.

@rainbow: ja dat gevoel had ik ook en als rico nog meer met zn eten gaat klooien ga ik het denk ik ook weer geven, maar het gaat nog redelijk…vooral met brood is het brak.
wij drinken ook geen melk, heeeel soms maar. Maar friese vlag blijft langer goed dus dat is wel handig.
ik drink zelf yoghurtdrank, en idd chocolademelk

[img]http://lilypie.com/pic/091211/RTYm.jpg" alt=“Lilypie Tweede Pic” width=“63” height=“80” border=“0” />[img]http://m2.lilypie.com/VLS0p1.png" alt=“Lilypie Tweede Ticker” border=“0” />

Gelukkig maar dat je het nog nagevraagd hebt Inge. Heel krom dat ze daar zo tegenstrijdig in zijn. Maar goed je kunt er niet voorzichtig genoeg mee zijn.

Wij drinken trouwens ook geen melk, maar de literpakken blijven lang goed hoor!

Groetjes,
Sandra

Lilypie Tweede Ticker

Wat betreft die groeimelk… Voor diegene die het gebruiken prima hoor. maar ik vind het geldklopperij. Nick is vanaf 12 maanden gewoon aan de halfvolle melk. En dat gaat prima. Natuurlijk vitamine D erbij. En ook hij krijgt nog savonds voor hij naar bed gaat een lekker flesje warme melk.

De BMR prik doen ze in de arm. En het verschilt per kind wat de reactie daarop is. Volgens mij als kindjes al wat vaker ziek zijn geweest kunnen ze er meer tegen. Is mijn idee. Nick heeft er geen last van gehad. Hooguit een klein beetje verhoging de volgende dag. Meer niet.

Groetjes Bianca

Gelukkig Inge dat hij ze dan toch niet heeft gekregen! Wanneer moet hij ze dan krijgen?

Wij zijn met ongeveer 11 maanden over gestapt op half volle melk. Jesse vond het meteen lekker.
Wij zelf drinken ook geen melk. Bleehhh. Jesse drinkt dus alle melk alleen op.

Liefs

Rico dronk met 11 mnd ook halfvolle melk alleen dan 's middags.
met 14 mnd dronk hij 2x per dag halfvolle melk, en nu dan 3 x (omdat hij s’avonds nog warme melk krijgt)

Rico moet over 3 weken nu pas. 16 februari om half 4.

Oh ps: de cakjes waren toch lekker,
we hebben indische rijsttafel gegeten vanavond, rico ook alleen zonder de pittige dingen. hij had ook een stukje kroepoek gegeten en dat vond ie ook lekker.
toetje was gebakken banaan voor ons dan haha en voor rico vanillevla. die banaan is zo vet als spek.
en de cakejes…tja rico krijgt er morgen 1
het waren dus dino cakejes, en ik keek voor het slapen gaan in zijn “maatje groter” doos, en pakte een nieuwe pyjama op de gok, maatje 80…bleek het een dino pyjama te zijn hahaha

[img]http://lilypie.com/pic/091211/RTYm.jpg" alt=“Lilypie Tweede Pic” width=“63” height=“80” border=“0” />[img]http://m2.lilypie.com/VLS0p1.png" alt=“Lilypie Tweede Ticker” border=“0” />

Volgens ons cb is groeimelk ook geldklopperij. Zij adviseerden ons om met 12 mnd gewoon over te stappen op halfvolle melk met vit d druppeltjes erbij. Mocht ook eerder als onze opvolgmelk eerder op was. Wij hadden toen al zelf besloten om gewone melk te geven, want op kdv’s geven ze ten slotte ook gewone melk (of je moet je eigen poeder meenemen…).

BMR heeft Julian hier netjes met 15 mnd gekregen. Er werd ons verteld: als hij op de andere entingen heftig heeft gereageerd, kon dat met deze prik ook wel eens zo zijn. Nu heeft Julian eigenlijk op geen enkele enting heftig gereageerd. Op deze enting wel, maar heel lichtjes met wat rode vlekkerige wangen. Dit was een heeeeeeeeel milde reactie op de rode hond.

Succes over een paar weken met de enting en wat betreft de melk moet je gewoon doen wat je denkt dat goed is. Al eens aan yoki gedacht? Wij geven 's morgens melk en 's middags yoki. Dan komt hij in totaal op de 300 cc en dat is genoeg voor ze (kregen we vrijdag nog eens te horen op het cb…).

@Inge: Ik zou geen Yoki geven, daar zit volgens mij veel suiker in en gaan ze alleen maar wennen aan al dat zoet.
Maargoed… Seth moet een week later voor de inenting

Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers

@Lalala; rico krijgt geen yogi maar ik wel maakt niet uit meid hahaha.
maar moet zeggen dat rico wel eens een slokje heeft mogen proeven hoor,
in feite mogen ze nu gewoon alles eten/drinken wat wij doen,
op een paar dingen na natuurlijk, TE pittig is niet goed, TE veel suikers ook niet. en alcohol is al helemaal niet goed
rico heeft wel ooit alcohol gehad
iedereen schrikt
maar dat was geen drinken ofzo,
in zijn maagzuurremmer (zantac) zat alcohol.
daarom ben ik er ook mee gestopt, ook al zeiden de doktoren dat dat niet erg is dat kleine beetje. ik drink zelf graag een wijntje op zijn tijd, maar ik ga echt niks waar alcohol in zit aan mijn kind geven, medicijn of niet!

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

of is yoki wat anders?

Nee, volgens mij gewoon die roze yoghurtdrank toch?
MAar, mijn punt is meer, als hij/zij gewoon melk wil drinken, waarom dan onnodig yoki geven.
Maar verder moet iedereen het lekker zelf weten
Ik zelf eet ook niet altijd gezond hoor, haha!!

Seth heeft btw ook weleens druppels gehad met alcohol erin.
Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers

Ik vind Alcohol in medicijnen idd iets heel anders dan dat je je kind een wijntje of biertje geeft Als er alcohol in medicijnen zit geef ik het ook gewoon.

Yoki heb ik Tim nog nooit gegeven. Heb ook zoiets van hij vind halfvolle melk prima, dus waarom nu al iets anders.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Tweede Ticker

Wij krijgen hier helemaal geen BMR en menigitis! Alleen de mazelen vaccinatie (1 prik, als ze 12 maanden zijn!)

En ik dronk af en toe een wijntje toen ik borstvoeding gaf, dan sliep mijn dochter wel lekker de volgende dag overigens reageerde ze ook als ik koffie dronk en was ze de volgende dag veel langer wakker!

Gewijzigd door - malawimamajada op 27 Jan 2010 13:24:16

nou, alcohol in medicijnen vind ik persoonlijk niet prettig,
Rico vertrok er helemaal van, brande heel erg in zijn mondje/keel.
dus vandaar dat ik er een hekel aan heb, hij krijgt het gewoon niet meer.
zantac was ook wel heel sterk vond ik. heb het zelf eens geproeft omdat ik niet snapte dat hij zo vertrok
nou toen snapte ik het wel. smerige rommel