Hallo allemaal!!
Daar ben ik eindelijk. Pfff. Best pittig toch zo’n keizersnede hoor. Hij viel deze keer vies tegen. Bij moppie heb ik 25 uur weeen gehad, en met 9 cm ontsluiting en 1 uur persweeen was de ruggenprik een verademing. Nu vond ik het doodeng.
Hoe ging de dag: We moesten om half 10 's ochtends in het ziekenhuis zijn. Ze hadden ons verteld dat het slim was even een de wekker te zetten 6 uur voor de geplande operatie zodat als het uitloopt allemaal je niet omvalt. Ik dus de wekker om half 6 gezet want de operatie stond om 11:30 uur gepland. Tegen heug en meug een broodje naar binnen gewerkt en weer even geslapen. Komen we dus om half tien aan in het ziekenhuis. Wij geinstalleerd in een kraamsuite, echt super luxe zoiets trouwens, baby aan de monitor komt de verpleegkundige binnen dat ik al mee naar boven mag. Slik! Ik dus op het bed en naar boven. Huilen in de lift want ik vond het echt heel spannend en emotioneel allemaal. Komen we boven zegt de anesthesist dat hij het nog niet aandurft omdat ik een broodje had gegeten. Argh!! Wij weer naar beneden. Gek genoeg haalde ze mij een half uur later alweer op. Ik ben nog best geplaagd om dat ene broodje speculaas trouwens door de chirurgen en personeel.
Ik heb toen drie kwartier liggen wachten in de uitslaapkamer voordat we aan de beurt waren. Binnen werd de prik meteen gezet. Dat viel reuze mee. De operatie zelf was heel apart. Je voelt alles, alle bewegingen en waar ze aan trekken alleen geen pijn. Mijn oude litteken was heel lelijk geworden door een hematoom dus die hebben ze meteen weg gehaald (erg fijn). Ons binkie is om 12:08 uur geboren. Ik heb hem heel even mogen vasthouden op mijn borst toen ging hij mee met papa. Ze zijn toen nog een uur met mij bezig geweest. Dat duurde lang joh. Om 13:10 uur lag ik op de uitslaapkamer. Mijn man is kwam mij met verpleegkundige om 13:30 uur halen. He he!! Hij was al helemaal ongerust want het duurde erg lang en hij was bang dat ik al die tijd op de uitslaapkamer lag te wachten.
Eenmaal in de kamer mocht ik ons binkie meteen aanleggen en na een paar pogingen dronk hij! Joehoe! Ik heb even oxitocinespray gebruikt om de borstvoeding op gang te helpen want dat komt altijd lastig op gang bij een keizersnede maar die loopt nu als een trein.
Ik moet eerlijk zeggen dat het dinsdag nogal tegenviel allemaal. Het is natuurlijk ook gewoon een flinke operatie waarbij ze door meerdere lagen heen gaan en je darmen stilleggen (oftewel gasvorming ). Ik kon me bijna niet bewegen. Bij moppie ging het veel sneller beter in mijn herinnering. Ze zeiden ook dat iedere volgende keizersnede meer tijd vergt om te genezen van je lichaam. Waarom weet ik eigenlijk niet?
Mijn lieve zus is bij mij in het ziekenhuis gebleven 's nachts want papa bleef bij moppie 's nachts. Dat vonden wij heel belangrijk want het was nogal een verandering voor ons moppie en als zij 's nachts wakker zou worden (wat nogal eens gebeurt) dan zouden zowel papa als mama er niet zijn.
Het was erg fijn dat ze er was want ik kon niet op of om en de verpleging was druk. Woensdag ben ik toch naar huis gegaan. Binkie is na 12:00 uur 's middags geboren dus ik had eigenlijk tot donderdag moeten blijven maar om mij nou voor 8 minuten daar te houden…en binkie werd goedgekeurd 's ochtends dus we gingen.
Nu een week later kan ik zeggen dat het stukje bij beter beter gaat. Ik zit vandaag voor het eerst weer even rechtop (vandaar eindelijk jullie kunnen bijkletsen ) en kan weer wat lopen. Ik heb echt geen energie dus dat is wel vervelend. Zeker met moppie erbij.
Binkie doet het super goed. Hij is alweer bijna op zijn geboortegewicht en drinkt super. De nachten zijn pittig maar ja, dat wisten we he?
Het klopt dat ik onze gegevens liever privé houd, je weet maar nooit wie er mee leest maar ik vind het heeeeel moeilijk om binkie’s stoere naam niet te delen, hihi. Mocht iemand het toch graag willen weten, mail me dan dan antwoord ik. Is dat iets? hihi.
groetjes,
Wendy