Moeizame ontlasting

Chris heeft erg veel moeite met zijn ontlasting. Het is hard en keutelig
Vaak moeten we zijn anus een klein beetje masseren of even tempen en dan komen er drollen uit waar wij jaloers op zouden zijn.
Geef sinds kort kindicol in de hoop dat het beter gaat.
Ik krijg er weinig drinken in. hij drinkt 700 cc melk en 300 cc roosvicee over de dag verdeeld.

groetjes Bianca mama van Rick en Chris

Hoi Bianca,

Krijgt Chris ook rijstebloem? Dat heeft namelijk ook een stoppende werking. Ons jongste dochtertje had ook moeite met de ontlasting en toen attendeerde het cb ons erop dat dat door de rijstebloem zou kunnen komen. Toen we daarmee stopten had ze weer een normale stoelgang. En ondanks dat ze nog geen 7 maanden was, mochten we toch overgaan op Bambix.

Groetekes, Sje

Hoi Bianca,

onze Robbe heeft ook heel lang moeite gehad met zijn ontlasting, tot we van water wisselden. Nu gebruiken we Evian, met Nutrilon-poedermelk.
Welk water gebruik je? Spa blauw met Nutrilon zou bijvoorbeeld voor beton in de maag zorgen en dus voor harde stoelgang.

Hoi Bianca

Hoe oud is Chris, je andere zoon is 2 zag ik al ergens, dan zal Chris rond de 1 zijn???
Ik vind dan 1100 cc vocht over de hele dag niet weinig hoor.

Groetjes Wiets

effe een test antwoordje van mij. sje wat heb je in godsnaam gedaan???
waarom sta jij rechts…

groetjes Kim, mama van Sofie en Victor

Ik heb niks gedaan lieve schat, gewoon een berichtje geplaatst zoals ik het altijd doe. Ben echt niet aan spannende knopjes geweest waar ik eigenlijk niet aan mag komen. Heb in een ander topic ook nog een berichtje geplaatst en dat heeft-ie wel goed gedaan.

En ik ben ook niet ongesteld, dus ik kan ook mijn hormonen de schuld niet geven!

Groetekes, Sje

Hi hi
Ik had het niet eens gezien

Groetjes Wiets

ik gebruik, gekookt water en soms barle duc.

O ja Chris is 8 maanden en krijgt Molenaars kindermeel, gebruikte eerst ook rijstebloem en toen was het helemaal erg.

quote:
Ik krijg er weinig drinken in. hij drinkt 700 cc melk en 300 cc roosvicee over de dag verdeeld.

Je zoon is dus 8 maand.
Vind je echt dat hij weinig vocht binnenkrijgt???
Ik ken echt geen kinderen van 8 maand die 1100 cc vocht binnenkrijgen op een dag en ik werk op een creche, dus zie veel kinderen.
Ik ben gewoon heeeeel erg benieuwd?

Groetjes Wiets

tja rijstebloem dat stopt…10 cc meer water door de voeding kan weleens helpen.

Waarom gebruiken jullie bronwater?
ik kook het water en laat dat afkoelen vervolgens maak ik 3 voedingen klaar en laat deze afkoelen in een laagje koudwater. Dit zet ik dan weer in de koelkast en maak het de volgende dag op. Zo gaat het iedere dag eigenlijk…

toen lucas nog een kleine baby was…moest ik ook wel van de kinderarts…5 ml maisolie door zijn voeding doen dat zou ook de ontlasting wat zachter maken…
Lucas heeft vroeger echt erge darmproblemen gehad vandaar…

Lucas kreeg vroeger Nutriton door zijn voeding heen…dat stopte niet maar bevat ook geen calorieen en dat had hij op den duur wel nodig natuurlijk. Toen werd het rijstebloem…dat stopt inderdaad enorm…nu doe ik tegenwoordig gewoon bambix 7 maanden en nu is het af en toe nog hard…

misschien eens overleggen met de huisarts ofzo?
succes in ieder geval!

gr,
bianca

mama van lisa (14-05-2003) en lucas (31-12-2005)

Gewijzigd door - Bianca27 op 14 Oct 2006 21:51:13

Emilie heeft met haar flesvoeding en daarna helemaal met opvolgemelk hetzelfde probleem gehad. Harde ontlasting en soms echt heel moeilijk kunnen poepen. Ik heb van alles geprobeerd en ben dan ook met 5 maanden begonnen met fruithapjes (pruimen!!!) En hier in Franrkijk gaf en geef ik in haar flesvoeding 's morgens l’eau Hépar, dat is extra gemineraliseerd water dat helpt bij constipatie en ook 30 cc vers geperste sinaasappelsap in haar flesvoeding. Dit kan je al redelijk snel aan kindjes geven (wel goed opletten of ze geen krampjes ervan krijgt, hele kleintjes kunnen daar last van krijgen omdat het best zuur is). Maar Emilie poepte daar heel goed op! Rijstebloem is inderdaad stoppend, maar het probleem is dat het overal inzit (opvolgmelk, potjesvoeding, etc etc) dus je kan het nou eenmaal niet helemaal vermijden (en geloof me, Emilie is nu 9 maanden en ik heb nu zo’n 8 maanden ‘onderzoek naar constipatie etc’ erop zitten; ik wil nou eenmaal graag alles weten!! grijns) Ook één schapje minder voeding in de fles doen of gewoon 30 cc meer water. Constipatie en harde poep komt met name doordat er te veel vocht uit de darmen ontrokken wordt. Zorg er dus voor dat Chris goed vocht binnenkrijgt.
Succes!!

Anouschka en Émilie