Moeder die willen/werken

hoi allemaal.

zijn er nog meer moeders die willen/al werken met een kleintje.

ik heb zelf pas een baan en ga dinsdag voor het eerst beginnen
mij dochter is nu 8 maanden en ik ga voor 24 uur per week werken
bij tankstation de tijden zijn wel afwisseld zo werk ik van 6.00-14.30
en 14.30- 23.00.

maar ik vind het nogal heel erg moeilijk om mij kleine meid achter telaten.
bij de gedachte alleen al heb ik buipijn en ik wil niet meer gaan werken haha.
maar nou was mij vragen zijn die gevoelens gewoon en wend dat wel.en zal mij dochter er wat van merken dat ik er niet meer altijd voor ben,of is het alleen maar goed dat ik ga werken want ja tenslotte doe ik het ook voor om extra inkomen binnen tekrijgen.want het zijn maar 3 dagen dat moet toch tedoen zijn en mij dochter chayenne is lekker bij oma.

hoe doen andere moeders dat combineren met hun zoon/dochter

ik wilde graag wat tips !!!

groetjes priscilla

p vdhorst

Ik werkte al en nog steeds, ben onlangs van 40 naar 36 uur gegaan omdat ik donderdag even geen kdv meer heb dus ik heb ouderschapsverlof. En ik moet zeggen in het begin was het wel raar en miste ik haar wel maar het went erg snel. Enne ik moet er wel eerlijk bij zeggen dat ik een halve workaholic ben hoor. Mijn vriend is makkelijker thuis

Oh ja morgan gaat nu 3 dagen naar het kdv enne als het bevalt en het is te halen allemaal houden we het misschien zelfs wel zo.

Groetjes,

Michèle

hoi hoi

ja lijkt mij ook gewoon dat even wene is om niet de hele dag bij te kunnen zijn
maar ik heb mooi werkdiensten de 1x werk ik van 6.00-14.30 en de andere dag van 14.30-23.00. dus ja na mij gevoel me het tedoen zijn.

en als ik s,avonds werk dat is haar papa lekker bij haar en de dag is ze gezellig bij oma.
maar ik weet niet of ik er goed aan doe om tegaan werken ik ben gewoon ennorm bang dat zij teweining aandacht krijg van mij straks en dat wil ik echt niet
de omgevening zeg tegen mij het is juist goed dat ik haar los laat want ook dat moet ze leren en weten en na een aantal weken kan ik zelf wel even lkkr vinden om niet de heldag met me kind bezig tezijn.maar toch haha het blijf een apart gevoel hebben.

xxx

silla-chayenne

1 topic is genoeg, ik zal de andere verwijderen

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

Niet bang voor zijn. Zeker als je al werkt of gaat werken als ze jong zijn merken ze daar erg weinig van en ik moet zeggen het maakt mij een leukere moeder want als ik thuis ben ben ik echt thuis.

Groetjes,

Michèle

Als jij gelukkiger wordt van een baan buiten de deur, dan ben je ook een leukere moeder voor je kind. Je kind zal het je niet kwalijk nemen dat jij werkt en daarbij: je hebt fantastische werktijden! Ik werk van 9.00-17.00 en dat 3 dagen per week. Dan zie ik Erik op die dagen 's ochtends een uurtje en 's avonds anderhalf uur. Jij ziet je dochter een stuk langer op de dagen dat je werkt, goed geregeld!

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

hoi,

Ja inderdaad goed geregeld! Je werkt toch 24 uur en op die tijden lijkt me echt ideaal. En mij lijkt het inderdaad goed om er eens uit te zijn, als je t daar naar je zin krijgt, ben je ook alleen maar een leukere mama. En bij oma is ze in goede handen toch. Tuurlijk zal het de eerste keren moeilijk zijn maar komt vast goed! Veel plezier in je baan. Ik zou ook 24 uur gaan werken maar mijn contract is niet verlengd wegens bedrijfseconomische redenen (?) en ben hard op zoek maar schiet tot nu toe niet echt op! Dus wees ook lekker blij met je baan

Groetjes Elly

Hoi
dat is ook toevallig, ik ga volgende week ook weer beginnen in het tankstation, maar daar werkte ik al langer.
Heb er ook echt geen zin in, ook al is mijn baan leuk en het gast ouder gezin geweldig.
Ben veels te bang dat Sarah me da’lijk niet meer ziet zitten…
Maar we moeten er toch een keertje doorheen, ik wil niet altijd thuis blijven zitten…
Mijn uren komen trouwens erg overeen met die van jou. Best lekkere tijden idd.
Heel veel succes. Ik weet in ieder geval zeker dat ik ga huilen bij de eerste keer alleen weg fietsen, en dat laat ik lekker gebeuren…!!

Sommige kwartjes vallen pas jaren later…

Geen zorgen Boukje, Mamma herkennen ze altijd en overal.

Groetjes,

Michèle

Ik werk nog steeds 40 uur in de week en vind dit prima. Ik zou gek worden als ik altijd thuis moest zitten. Ik werk op ongeveer dezelfde tijden als jij en dat vind ik nu nog geweldig, omdat ik dan nog veel tijd heb met mijn dochter. Maar soms denk ik ook al aan volgend jaar, als ze naar school gaat gaan… Dan ga ik haar véél minder zien. Want als ik 22u moet werken, zie ik haar eigenlijk een hele week niet, behalve 's morgens een uurtje Dus daar kijk ik wel een beetje tegenop.

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Ik ben al weer 2 weken aan het werk. Ik ben wel minder gaan werken en werk nu 20 uur. 2 keer in de week van 16 tot 21 uur en nog 2 keer 5 uren en die worden flexibel ingepland. Ik vind het wel lekker om weer aan het werk te gaan. Muriel is 2 keer per week bij een gast ouder en 2 keer per week is haar vader thuis. Ik zou zelf niet 40 uur willen werken dan zou ik echt te weinig thuis zijn voor mijn gevoel maar zou ook niet helemaal thuis willen zitten dat zou ik ook niet prettig vinden. Vind eigenlijk dat ik het wel lekker voor elkaar heb zo.

Prissila hoe was je eerste werkdag?

Tja ik werk ook een vole werk week van maandag tot vrijdag, maar ben het eerste jaar thuis bij mijn dochter geweest, ik vond het wel moeilijk hoor werken, maar thuis blijven vond ik ook niets, me huis kwam op me af. Vond dat ik niets te doen had en ging mezelf verslonsen en liep de hele dag in pyama, nee niets voor mij dus. Maar vond werken ineens fulltime ook wel heel pittig, nu dat ze wat ouder is vind ik het wel fijn en op zondag denk ik ook wel eens jippy morgen werken, hahahah tja het blijft heel dubbel, in het engels hebben ze er een term voor; mommy guilt, zoek daar maar eens op! schijnen gezonde gevoelens te zijn als je ze maar leert hanteren! succes