Mexicaanse Griep

Jullie hebben vast wel gehoord en gelezen dat er weer 2 peuters zijn overleden aan de Mexicaanse griep.

Ik wil jullie menig weleens weten;
Is dit overdreven of vinden jullie het goed dat er nu zo uitgebreid stil gestaan wordt bij deze griep?

Groetjes van Sascha en Senne

overdreven… kijk als het jou kind is wat er aan overlijdt… dan zeg je wat anders… maar er gaan meer mensen dood aan gewone griep als aan de mex. variant

laat staan aan andere ziektes ongelukken etc…

groetjes Kim, mama van Sofie,Victor ,Alexander & Emily!!

“Opvoeden is een kind te helpen worden wat het is”

Ik denk dat alle media-aandacht idd wat overdreven is… zoals Kimmetje al zegt, aan de gewone griep gaan ook zat mensen dood en daar hoor je niks over in de media…

Ik dacht ook gelijk; aan gewone griep overlijden ook veel mensen, maar dat hoor je niet!
Ik maak me er nu nog niet druk om!

het is al uitgekomen dat als iemand de griep heeft (vanaf 2009 gerekend) de kans groter is dat het de mexgriep is dan een andere op dat moment tot nu toe.
dus overlijden er meer aan de mexgriep dan aan de gewone. op dit moment… zoals ik al zei.
ten 2e het is 1 kleuter van 4 en een kind van 11. niet 2 peuters. zij waren gezond…
daarbij is ook een volwassene overleden en die was al wel zwakjes.
ik ben zoiezo wel extra alert, als rico verkouden is (wat hij nu is) en pieperig wordt in ademhaling en koorts krijgt, ga ik toch echt wel naar de dokter.
overdreven of niet, better safe than sorry…

maar… deze 2 kinderen waren NIET ingeeint tegen de mexicaanse griep.
wat zullen die ouders zich voor hun hoofd slaan op dat moment… vreselijk echt… maar dan ben ik toch blij dat rico wel ingeent is

Gewijzigd door - MamavanRico op 05 Jan 2011 20:40:59

Ik vind het allemaal zwaar overdreven. Vandaag weer in het nieuws dat iemand van 34 in oktober aan de mexicaanse griep overleden is. Maar die persoon was al ernstig ziek volgens het nieuwsbericht.

En van die kinderen die vorige week zijn overleden werd eerst gezegd dat ze gewoon ingeënt waren en dat is inmiddels ook alweer ingetrokken want er is verder helemaal niks over de gezondheidstoestand en het inentingsboekje van die kinderen bekend blijkbaar.

Als je al ernstig ziek bent, dan kun je aan een simpele verkoudheid nog wel overlijden!

Griep kan altijd dodelijk zijn als je al ernstig ziek bent. Dan is zo’n griepje net het laatste zetje wat je nog nodig hebt.

Ik vind dat de media eens niet zo sensatiebelust moeten zijn en mensen in paniek moeten laten raken. Walgelijk die manier van journalistiek. Ik laat me er niet zenuwachtig door maken.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 05 Jan 2011 21:09:43

ik heb nergens gelezen of gehoord dat de kinderen ingeent waren sje, alleen van woezel hoorde ik dat.
ik heb eerst gelezen dat het nog niet bekend was (zei medewerker ggd) en daarna toen het wel bekend was dat de kinderen niet ingeent waren.
ik laat me ook niet meer zo gek maken maar ik heb met rico al genoeg meegemaakt wat er automatisch voor zorgt dat ik wat “waakzamer” ben mbt griepjes. niet eens specifiek de mexgriep maar gewoon in alles.

@inge, toen ik het er met jou over had, zei ik dat ik mij af vroeg of ze ingeent waren, dus ik zei niet dat ze dat waren, ik vroeg het mij af

Ik maak me ook niet zo druk, net zoals eerder al gezegd is, bij de gewone griep heb je dit helaas ook, maar omdat het nu gaat over de mexicaanse griep , wordt er gelijk ophef over gemaakt. Begrijp mij niet verkerd want het is voor de ouders verschrikkelijk, en ik hoop zelf dit nooit mee te maken, maar het gebeurt, en met de gewone griep nog meer…

liefs woezel

Lilypie Third Birthday tickers

Er is al op het nieuws gezegd dat deze variant terug zou komen maar dat we ons er geen extreme zorgen over hoefde te maken, het wa al verwacht. En inenten doen ze niet meer alleen in de griepprik is een variant opgenomen maar daar wordt je heel erg ziek van. We snappen nu dus ook waarom mijn schoonmoeder nog zieker geworden is dit jaar van de griepprik.

Groetjes,

Michèle

Pff… wat een onzin inderdaad weer!
De media weet inderdaad precies hoe ze weer wat onrust en sensatie kunnen veroorzaken.
Bij een gewoon griepje hoor je inderdaad niemand!

Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers

Gelukkig denken jullier ook zo over.
Ik was een beetje bang om gelijk mijn mening erin te gooien dat het bangmakerij is (waar jullie in ieder geval gelukkig niet gevoelig voor zijn!)

Ik was gewoon boos! Gelijk die viroloog er weer bij… Wat jullie ook zeggen, gemiddeld sterven er per jaar honderden mensen aan een “gewone” griep en daar hoor je nooit iets over…

Groetjes van Sascha en Senne

Ik vind het ook allemaal erg overdreven en maak me dan ook geen zorgen. Ik heb me vorig jaar wel voor Luka laten enten, dat dan weer wel…

Maar zodra hij idd symptomen krijgt zit ik bij de huisarts, maar dat zou ik ook doen als de Mexicaanse griep er niet was, bij wijze van spreken.

ja en weet je wat het stomme is? ik maak me nou eenmaal best snel druk haha maar ik was het eigenlijk alweer vergeten. en dan komen ze h8ier ineens weer mee en dan heb je weer zoiets van: verdomme had niks verteld!

@Woezel: ik las het terug in de historie je zei dat ze “volgens mij niet waren ingeeent” idd je wist het niet zeker maar goed het “niet inenten” was me alleen bijgebleven

@ Inge maak je je over de gewone griep druk?? Nee danom deze ook niet druk maken. Hij zal nog wel vaker terug komen en daar doen we niks aan. Dus druk maken is nergens voor nodig.

Groetjes,

Michèle

@Michele: ik snap je vraag niet helemaal.
Ik maak me pas druk als Rico diarree zou krijgen. heb daar een soort van trauma aan overgehouden met zijn uitdroging. Dus als hij griep krijgt (buikgriep b.v.) dan maak ik me al druk, dus of het nou de mexgriep is of een gewone maakt voor mij geen verschil. Heftige Diarree betekend voor mij dus drukmaken

Ik wil wel even een vraag stellen over de mex.griep.

Eliza heeft toen maar 1 van de 1 prikken gehad omdat ze met die herhaling ziek was heeft ze hem niet gehad.
En toen eliza eenmaal beter was hoorde je niet veel meer over de mex.griep. en hebben we dus niet meer om de prik gevraagd.
Is het verstandig om alsnog om die herhaling te vragen of heeft dat nu geen nut meer?

x Shirley

Ik zou daar de GGD even over bellen.

Groetekes, Sje

oke doe ik dat even!
bedankt.

Justin heeft er ook maar 1 gehad
En tot nu toe niet echt ziek geweest
Robin is met tweede kerstdag begonnen en ow wat was die ziek super hoge koorts
En er werd geroepen door een vervangende arts buikgriep
Jaja dacht ik niet dus dit ventje heeft gewoon griep
Of het de mex is geweest weet ik niet
Weet alleen dat Robin met een griepje maar 2 a 3 dagen koorts heeft en niet hoger dan 39.5
Dat was nu dus anders
Heb nachten opgezetten en maar koelen
Dus ja we weten het dus niet
of het de mex wa s
Gelukkig is hij er nu weer boven op

Groetjes van Heleen trotse mama van Robin en Justin