Leuke plannen! Erik en ik gaan straks na het fruitje naar m’n schoonmoeder. Doet 'ie daar z’n broodje en middagslaapje en gaan we daarna nog even wandelen ofzo. Ze ziet hem niet zo vaak, dus dacht: even quality time inplannen…
Groetjes!
Leuke plannen! Erik en ik gaan straks na het fruitje naar m’n schoonmoeder. Doet 'ie daar z’n broodje en middagslaapje en gaan we daarna nog even wandelen ofzo. Ze ziet hem niet zo vaak, dus dacht: even quality time inplannen…
Groetjes!
Ik zag dat er potjes tot 36 maanden zijn! Zullen er dan werkelijk kindjes zijn die met 3 jaar nog potjes eten???
Ik vind ze voorlopig nog wel even handig, maar Joey moet straks toch ook maar aan mijn kookkunsten wennen
Groetje Anouk
Hier eet Jurian al poosje met papa en mama mee… en meestal hetzelfde als wat wij die dag eten. Dus ik kook voor 3 personen. Enne… we probeerde altijd om 18.00 uur aan tafel te zitten maar… meestal werd het hier ook 18.30/19.00 uur… ach wat maakt het uit… vind het leuker met elkaar eten dan dat we eerst hem moeten geven en dat hij daarna mag kijken hoe wij lekker gaan eten…
Ja die potjes zijn er … maar denk eerder dat dit is als je naar buitenland op vakantie ga (en je daar niet fatsoenlijk eten kan maken) of als je dagje naar het strand ga oid want je eten wat je zelf gemaakt heb kan je niet hele dag op het strand in de zon leggen en daarna in het restaurant hem voorzetten… als wij gaan uit eten neem ik voor Jurian ook potje mee

Ja logisch eigenlijk want dat kan dan niet. Maar mogen ze met 3 jaar dan nog steeds niet alles eten. Naar ik me kan heugen aten zowel ik als mijn broertje gewoon alles op die leeftijd.
Groetjes,
Michèle

ja voor noodgevallen kan ik me goed voorstellen dat je een kleuter nog een potje geeft, maar elke dag lijkt me niet best…
Maar ehh een kind van bijna drie kan op zo’n dagje strand toch ook iets in een restaurant eten lijkt me…? of lekker patatjes voor een keer zal vast niet zo erg zijn lijkt me…
Groetje Anouk
Ja dat dacht ik ook. Wij hebben binkie beer aan het strand enne daar hebben ze ook kinder menu’s en over het algemeen hebben de meeste wel een kindermenu.
Groetjes,
Michèle

quote:
Maar ehh een kind van bijna drie kan op zo'n dagje strand toch ook iets in een restaurant eten lijkt me..? of lekker patatjes voor een keer zal vast niet zo erg zijn lijkt me...Groetje Anouk
<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://b1.lilypie.com/pPLip2.png" alt=“Lilypie 1st Birthday Ticker” border=“0” /></a>
Denk ook niet dat ze dan tevreden hun ‘potje’ eten als papa en mama aan 3-gangen menu zitten… dus lekker alles laten eten…!! Ze zeggen hoe meer en hoe afwisselender je het 1e jaar eet, hoe meer en beter ze alles blijven eten… of het waar is… maar we wagen de gok maar

quote:
Vanaf dat mijn oudste een jaar was heeft ze met ons meegegeten of we moesten iet extreems eten. dan kreeg ze nog een potje. wij aten altijd rond 5 uur a half 6 dus was voor haar ook goed te doen. vond het wel zo gezellig. Dylano eet de laatste dagen ook gelijk met ons aan tafel en gaat goed hij alleen iets anders als wij omdat wij veel gekruid eten enzo.jajaja dames voordat ik commentaar krijg ik heb 2 keer gekookt voor hem met de staafmixer daarna en ja was goed te eten maar naar een paar happen kwam er alles uit. nu was het wel allebei de keren wortels en die kwamen er gister bij het potje ook uit dus voorlopig geen wortels meer. dus ga van de week speziebonen proberen, maaar moeten die pitjes of wat zijn het er dan uit want dan ben ik nu al genezen hahahahahahahaha
Groetjes Michelle
he michelle, eet dylano al in een kinderstoel?! omdat je zei aan tafel, dat is echt knap dan hoor! rico nog niet ik ga weer eens proberen hoe hij zit erin, maargoed aangezien hij nog niet zelfstandig zelf kan zitten lijkt me hetn og geen optie, ik zet m wel zittend neer op de bank, heeft dan steun in de rug, en eerst legde ik nog kussens langs hem nu niet meer want hij blijft wel rechtop zitten en af en toe valt hij om naar links (rechts gek genoeg niet
)
Toen ik begon met de meiden in een stoeltje konden ze ook nog niet zelfstandig zitten en ik had/heb van die ondingen van de ikea zonder riempjes of stoelverkleiner (pap had die stoeltjes heel goed bedoeld gekocht, maar zijn in mijn ogen waardeloos).
Ik duwde gewoon langs beide zijkanten een handdoek zodat ze niet ‘omvielen’
Voor het eerste jaar kookte ik soms wat appart maar meestal potjes, vanaf dat ze echt met de pot mee-eten eten ze ook echt met de pot mee! En hebben ze nog maa zelden een potje gekregen.
Ze krijgen hier alles, van aardappels+groente+vlees tot nasi en van friet tot chilli.
Ik let er wel op dat ik niet zoveel kruiden gebruik als dat ik vooheen gebruikte. Ik wilde voorheen nog wel eens flink wat chillikruiden en 3-4 lepeltjes sambal in de chilli doen, nu alleen een beetje chillikruiden. Ze hebben ooit perongeluk eens pittige kroepoek gehad…ze vonden het heerlijk, maar hebben daarna wel super veel gedronken (arme kindjes)
Ze eten hier dan ook echt alles! Ook nieuwe dingen gaan er in als pap, hihi.
Eten doen wij meestal rond 17.00uur. Dit voor de kinderen maar ook omdat mijn vriend om 18.15u vaak de deur uit gaat om te werken. Op de dagen dat hij thuis komt, eten we vaak wat later.
Ik denk dat je je tot een bepaalde hoogte aan kunt passen wat etenstijd betreft, maar je kunt niet om 17.00u eten als je niet thuis bent, toch!?
Jesse zit ook in de kinderstoel met een kussentje in zijn rug gaat prima! En hij vindt het geweldig.
Misschien kan je dat proberen Inge?
Liefs
Ik heb morgan haar der brood vanmiddag wel in de kinderstoel gegeven want op de creche doen ze dat ook en ze zat te klooien en daarna ging het makkelijker. Wel maar anderhalf op in plaats van de twee die ze op het KDV eet, maar ja ik heb haar om 1 uur wakker moeten maken want ik vond dat vanaf 11 uur wel mooi zo. Ze slaapt nu ook weer want ze was weer bekkaf. Hopelijk tot 18.00 want ik wil haar iets langer op houden kijken of dat voor morgen ochtend iets uitmaakt.
Groetjes,
Michèle

Eet ze twee broodjes Michele? Jeetje. Dat zou Erik ook wel op kunnen, maar ik zou het hem niet snel geven. Tenzij 'ie krijsend van de honger 's nachts wakker wordt, maar vind twee wel veel. Zoveel eet ik er zelf, hij is nog maar zo klein.
Niet om je aan te vallen hoor, maar verbaasde me erover. Kleine, compacte Morgan twee bammetjes…
Groetjes!
nou ja het is op het kdv begonnen en ze wilde haar der maar 1 geven maar ze ging huilen toen ze het weghaalde. En ze geeft zelf aan als ze niet meer hoeft. Ze heeft vandaag ook de laatste twee happen van der potje laten staan. Maar ze heeft wel mais gegeten
Groetjes,
Michèle

Dylano zit inderdaad in de kinderstoel, die heeft een 5 punts gordel dus daar blijft hij goed in zitten. Is wel koddig gezicht zo’n grote stoel en dan zo’n klein ventje hahahahaha
Groetjes Michelle

Ha ha ha dat had morgan met haar andere wagen moet zeggen in der buggy past ze beter
Groetjes,
Michèle

Hier inderdaad ook in de wandelwagen hahahahaha is echt zoiets van zoek het kind
We zijn dus op zoek naar een andere
Groetjes Michelle

De mais gaat hier ook prima, wonderlijk hè? En prima hoor, als ze het maar aangeeft. Erik zou gewoon door blijven eten, dus daarom begin ik er ook maar niet aan. Veelvraatje, die Morgan…hihi.
Groetjes!
quote:
Ik zag dat er potjes tot 36 maanden zijn! Zullen er dan werkelijk kindjes zijn die met 3 jaar nog potjes eten???? Ik vind ze voorlopig nog wel even handig, maar Joey moet straks toch ook maar aan mijn kookkunsten wennen![]()
Groetje Anouk
<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://b1.lilypie.com/pPLip2.png" alt=“Lilypie 1st Birthday Ticker” border=“0” /></a>
Wij kennen een dametje van 5 die als lievelings eten: Potjes heeft.
En als er daar patat op tafel komt is het de saus waar het om gaat,
niet de patat.
Nou, dat mannetje van ons eet sinds dat ie een maand of 8 is al zoveel
mogelijk mee. En sinds hij 1 is heeft hij denk ik hooguit 5 potjes gehad.
Voor de rest: mee eten!
M.

quote:
Hier eet Jurian al poosje met papa en mama mee... en meestal hetzelfde als wat wij die dag eten. Dus ik kook voor 3 personen. Enne... we probeerde altijd om 18.00 uur aan tafel te zitten maar... meestal werd het hier ook 18.30/19.00 uur... ach wat maakt het uit... vind het leuker met elkaar eten dan dat we eerst hem moeten geven en dat hij daarna mag kijken hoe wij lekker gaan eten...Ja die potjes zijn er … maar denk eerder dat dit is als je naar buitenland op vakantie ga (en je daar niet fatsoenlijk eten kan maken) of als je dagje naar het strand ga oid want je eten wat je zelf gemaakt heb kan je niet hele dag op het strand in de zon leggen en daarna in het restaurant hem voorzetten… als wij gaan uit eten neem ik voor Jurian ook potje mee
Ook daar kan ie natuurlijk gewoon mee eten.
Maar, met 9 maanden is een potje inderdaad wel makkelijker.
Kan je vertellen dat een pannenkoek er ook met 9 maanden al goed in gaat!
Dus als je een leuk restaurant wilt waar kinderen geen probleem zijn,
en ze ook nog lekker kunnen eten: het pannenkoekenhuis!
M.

quote:
Eet ze twee broodjes Michele? Jeetje. Dat zou Erik ook wel op kunnen, maar ik zou het hem niet snel geven. Tenzij 'ie krijsend van de honger 's nachts wakker wordt, maar vind twee wel veel. Zoveel eet ik er zelf, hij is nog maar zo klein.Niet om je aan te vallen hoor, maar verbaasde me erover. Kleine, compacte Morgan twee bammetjes…
Groetjes!
<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://b1.lilypie.com/ZZbZp2.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” /></a>
Vergeet niet dat die kleintjes de hele dag super veel energie verstoken
met groeien, leren, kruipen/lopen enzo.
En wat er al gezegd is: als ze genoeg hebben geven ze dat wel aan,
en gaat de rest van de boterham er echt niet in.
Hylke heeft ook een poos gehad dat hij twee boterhammen at,
daarna een poos met moeite maar 1, en nu begint het weer
wat meer te worden.
Dus: ook dat wisselt.
Enne, de rest van de dag niet teveel koekjes enzo geven…
M.