Mama met exceem

Hoi allemaal,

Mijn gehele zwangerschap heb ik heftig exceem gehad. Dit kon ik redelijk onder controle houden dankzij een natuurgeneeskundige. Het kostte nogal wat, en werd niet vergoed maar ik was dolblij dat ik het zonder hormonen kon doen.

Nu heb ik sinds twee weken een plek op mijn vinger die helemaal open is gegaan en zeer pijnlijk. Volgens de medicijnlijst op borstvoeding.com staat bij mijn medicijn L3, wat betekent dat er weinig over bekend is. Mijn vraag aan andere mama’s met exceem, hebben jullie tips hoe ervanaf te komen? Wat mochten jullie van de huisarts gebruiken? (als je bv geeft natuurlijk )Ik heb Triamcinolon liggen.

Normaal hielp een pleister al goed maar nu niet. Ligt dus ook aan mijn voeding, heb mezelf weer op “dieet” gezet.
Help?
groetjes,
Wendy

Wat vervelend dat je nu toch weer last hebt van exceem. Ik zou voor de zekerheid toch even contact opnemen met de huisarts. Hij weet tenslotte zeker welke medicijnen wel en niet tijdens borstvoeding ingenomen mogen worden. En wellicht dat hij nog dingen weet die ook helpen.

Succes en ik hoop dat je er snel vanaf bent.

Groetjes,
Sandra

Hoi Sandra,
Bedankt voor je reactie!

Ik heb de huisarts gesproken en ik mag hormoonzalf smeren maar liever niet natuurlijk. Hmmm…ben naar de drogist gegaan en heb Dermalex Repair gehaald. Maar eens kijken of dat helpt. Ik moet zeggen dat het wel verzacht. Het voelt nu ietsje prettiger maar of het écht helpt? We zullen zien. Anders kan ik altijd nog die rotzooi smeren…

groetjes,
Wendy

Ik heb je een mailtje gestuurd, hoop dat je er iets aan hebt !

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

Ik krijg een afwezigheidsberichtje terug, dus ik weet niet of je die mail nu wel of niet kunt lezen !

Hoi Asje,

Ben nog met verlof maar heb je berichtje ontvangen, super dank je wel! Nu heb ik het momenteel alleen aan mijn vinger, is de badolie dan nog steeds handig?
groetjes,
Wendy

Nou, het is zowiezo een aanrader wat mij betreft. Na 5 min loop ik in mijn badje alweer nieuw warm water bij te vullen normaal. Maar van dit spul krijg je het lekker warm en hou ik het makkelijk een uur uit in me badje zonder een drupje nieuw warm water. En kom ik eruit heb ik het gevoel dat alles ook wel morgen kan Op het potje staat dat je na een bad hiermee een half uurtje moet rusten, whahaha als je eruit komt snap je ook waarom dat is. Een heerlijk relaxed gevoel maakt zich van je meester nl. Ook voor eventuele spierpijn helpt het super. 3 dagen schepte en kruide ik mee met bergen zand, savonds in bad met dat spul en sochtends weer fit. Het word heel veel gebruikt in welnesscentra en ook in ziekenhuizen. Ik kreeg het van een verpleegkundige die het uit Tirol eens meegebracht had en gebruik het voor mijn psoriasis.
1 Lepel in het badwater van de kinders en aangezien het badwater dan bruin kleurt riepen de kinderen meteen dat ze in een cola-bad mochten en dat was natuurlijk feest. Whahaha ze mogen hier helemaal geeneens cola, maar een cola-bad mag wel. Maar het beginnende exceem van mijn kleine manneke was de volgende ochtend foetsie.

Voor diegene die zich afvraagt waar wij het over hebben
Tiroler Steinöl

quote:
De oliehoudende leisteen waaruit de Tiroler Steenolie wordt gewonnen is meer dan 180 miljoen jaar oud. Het is gevormd uit fossiele afzettingen van de oerzee “Thelis” en werd bij het ontstaan van de Alpen in het Bächental ( Karwendel gebergte bij de Aachensee in Tirol) omhoog gedrukt tot een hoogte van 1800 meter.

Gewijzigd door - Asje op 26 May 2010 20:07:36

Klinkt super! Ik heb supersnel moeie spieren dus dat zou echt heerlijk zijn. Maareh qua babies, mag het ook in hun badje? Ivm het eventueel opdrinken ervan?
groetjes,
Wendy

Ik zou het niet weten eerlijk gezegd. Ik kan het me niet voorstellen, maar je kan voor de zekerheid even contact met ze opnemen via de websitelink die ik je gaf. Op de duitse website zie ik bv wel dat ze er een milde shampoo van hebben, ook geschikt voor kinderen.

Ik heb zelf ook exceem, psoriasis. Vooral op mijn hoofdhuid (haargrens) heel irritant als je zwarte kleding draag bijv. allemaal witte schilfers. Veel zalven geprobeerd niks helpt.

Misschien helpt dit ook wel bij mij? Bedankt voor de tip!

Lilypie In verwachting Ticker

In dat geval plaats ik toch maar een link want er bestaat ook huidzalf en shampoo van ed.

Dit is de duitse website en je kunt er meer lezen over wat het precies is, hahaha mits je een beetje duits kunt lezen natuurlijk
https://www.steinoel.at/

Dit is dan vervolgens de website waar je in Nederland dit spul online kunt bestellen. Ik heb goede ervaringen met zowel dit spul, als ook met hun levering.
http://www.vitaalshop.eu/Default.asp/id,171/index.html

Gewijzigd door - Asje op 27 May 2010 07:54:39

Exceem,psoriasis ? Dit is niet hetzelfde he. Psoriasis is een huidziekte die uitsluitend erfelijk is en niet meer weg gaat. Exceem daarintegen is dan een heel ander verhaal alhoewel het wel zo kan zijn dat 1 middel ook voor beide aandoeningen zou kunnen werken.

Oh … hihi je ben nog beter dan een huisarts

Die zei dat het een vorm van exceem is, en ik was al bang dat onze kindjes dit ook zouden krijgen… Manlief heeft nl ook exceem. Maar tot nu toe Jurian niks gelukkig …

Psoriasis is 110% uitsluitend erfelijk en echt geen exceem. Je kunt dus beter exceem hebben ( want de meeste zijn goed te behandelen ) dan psoriasis, want hier kom je nooit vanaf meer. Maar dit spul is zeker ook voor exceem bijzonder goed.

Gewijzigd door - Asje op 27 May 2010 16:15:33

Zeg, maar moppiesmama… ik ben heel benieuwd of je even contact hebt gezocht met om ze te vragen of het geschikt is voor zo`n klein hummeltje en wat hierop eventueel hun antwoord was.

Gewijzigd door - Asje op 27 May 2010 16:14:52

Hoi Asje,

Nee nog niet, was de hele dag de hort op maar ga het snel doen, hou je op de hoogte!
groetjes,
Wendy

Psoriasis erfelijk? Het komt nl in heel de familie niet voor …

Nou, dat dacht ik in eerste instantie ook, maar mijn oma bleek het op dr hoofdhuid te hebben en het kan een generatie overslaan. Ik heb 2 kinders en het kan best zo zijn dat 1 van de 2 het krijgt en de andere niet. Mijn broertjes en zusje hebben het ook niet. De ene kan ermee onder zitten, terwijl het bij een ander beperkt blijft tot een klein plekje of inderdaad op de hoofdhuid. Maar geloof me als ik zeg dat het echt uitsluitend erfelijk is psoriasis en dat is bij exceem niet zo.