Ledikantje en baby

Hallo, ik heb echt even advies nodig en wil met jullie brainstormen.

Mijn zoontje is 8 maanden en is zeer actief in bed, hij is super bewegelijk.
Elke keer dat hij gaat slapen wordt hij wakker met de beentje door het bed of de armpjes er door heen… soms zo gedraaid dat het moeilijk het terug te doen.

Dit is dus al heel erg als hij in bed speelt of alleen maar rust,… komt dit iemand bekend voor? wie heeft tips?

Gr. mamma van owen

komt zeker bekend voor. tja eigenlijk weinig aan te doen. hier 's nachts dus alleen in een slaapzakje (dus zonder lakentje of dekentje) en soms ligt we wel is door de spijlen heen met d’r benen. ik moet zeggen uiteindelijk leren ze zelf wel hoe ze er weer uit kunnen draaien, maar dat kost wat tijd, heeft hier een paar weekjes geduurd. dus geen tips jammer genoeg, behalve het gewoon maar te laten gaan.

liefs,
Rinske

Sluit me bij Rinske aan. Je doet er niets aan, het hoort erbij. Na verloop van tijd krijgen ze zelf door hoe ze weer goed kunnen gaan liggen en tot die tijd moet je misschien wat vaker lopen om hem erbij te helpen. Ben geen voorstander van vastleggen of andere middeltjes om het rollen enzo te voorkomen, het hoort er gewoon bij en het proberen te voorkomen is alleen maar gevaarlijk.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Hier heeft het een maand geduurd toen kon hij zelf terug rollen en z’n beentjes uit de spijltjes halen… Ik dacht dat het nooit goed kwam maar uiteindelijk dus wel

Liefs

[img]http://lb1f.lilypie.com/ShPrp2.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie” />

Voordat iemand met het goedbedoelde advies komt om met allerlei trucjes vast te leggen: NOOIT VASTLEGGEN! Op geen enkele manier! Ook niet door het slaapzakje onder het matrasje door te halen, ook niet met zogenaamd speciale toestanden die te koop zijn. LEVENSGEVAARLIJK!

Door het hele bed heen rollen is heel normaal op die leeftijd en daar moet je een kindje niet in belemmeren! Lekker laten gaan, hoort er allemaal bij! Zelf zou je het ook niet fijn vinden als je vastlag in je slaap.

Zorg dat je het bedje op de allerlaagste stand zet want binnenkort gaat-ie in bed staan!

Groetekes, Sje

je hebt toch ook van die dingen die je om het ledikant kan doen. Effe kijken voor een foto’tje
Misschien is dit iets voor je.

groetjes van sabrina en rené

http://www.baby-walz.nl/group/55281/dmc_mb3_productlist_pi1.1816.offset/9/product/57146/L/4/NL-Produktdetail.a833.0.html

Gewijzigd door - sabrinamunne op 01 Jul 2009 11:21:39

Gewijzigd door - sabrinamunne op 01 Jul 2009 11:22:20

Heel erg herkenbaar. Dani heeft dit op dit moment ook. Zodra hij in bed ligt gaat hij of gelijk al draaien op zijn buik of hij gaat dit doen als hij wakkeer wordt.

Ik leg hem wel altijd goed ingestopt onder zijn lakentjes. Het lukt het dan alsnog om te draaien en soms ligt hij ineens met zijn hoofd bij het voeteneinde. Het lukt hem nog niet om terug te draaien, dus op een gegeven moment raakt hij volgens mij beetje in paniek en hoor ik hem huilen en dan ga ik snel naar hem toe om hem te helpen.

Toen ik vanochtend op zijn kamer kwam schrok ik behoorlijk. Hij lag nl op zijn buik en hij sliep gewoon. dit heeft hij nog nooit gedaan, dus ik schrok dat ik hem daar zo stil op zijn buik zag liggen.

Even vraagjes:

• Moet ik die lakentjes gewoon in bed laten? Hij is gewend om onder de lakentjes te liggen en slaapt zo ook goed, omdat hij dan toch een beetje geborgen ligt zeg maar. Volgens mij gaat hij niet slapen zonder lakentjes omdat hij dan veel te vrij ligt.
  • Dani kan dus nog steeds niet terugrollen van buik naar rug (ook niet op het speelkleed). Ik oefen wel altijd met hem en ga hard applaudiseren als ik hem terugrol op zijn rug. Hij vindt dat wel grappig, maar het zelf doen ho maar, haha
    Hebben jullie nog tips?

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Ik heb de dekentjes wel weg gehaald want hij kroop eronder. Dacht dat hij ook nooit zonder ging slapen (net zoals uitbakeren ) maar dus wel hoor… Je kan het gewoon proberen toch?
Of anders laat je hem in slaapvallen met deken en haal je hem later weg als hij in zijn diepe slaap is…

Liefs

[img]http://lb1f.lilypie.com/ShPrp2.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie” />

rico doet dat ook ik gebruik om die rede een babyslaapzakje.
die beweeglijkheid hoort erbij rico is echt zn hele bed al doorgegaan en weer terug
op alle mogelijke manieren valt ie nu in slaap.
ik heb m op den duur gewoon laten huilen, (zat zelf ook mee te janken hier op de bank) want ik trok het niet meer om om de minuut naar zn kamer te hollen als ie weer aan het huilen was.
nu heeft ie zelfs zeg maar geleert toch in slaap te vallen zelf. ook al ligt ie op zn buik of wat dan ook

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

@ saro…ruben kan ook niet zonder dekentje slapen…hij gaat dan gooien met zijn benen en houd zichzelf wakker…
ik doe, alleen over zijn benen, een dun lakentje…hij slaapt in een rompertje zonder mouw met dun slaapzakje…
tis wel heel warm op zijn kamertje…28 graden…
maar hij slaapt er wel doorheen.
s’avonds gaat gewoon alles tegen elkaar open, kan het lekker door waaien!

groetjes!!

karin

quote:
groetjes van sabrina en rené

http://www.baby-walz.nl/group/55281/dmc_mb3_productlist_pi1.1816.offset/9/product/57146/L/4/NL-Produktdetail.a833.0.html

Niet doen! Dat maakt nog meer een bak van het ledikantje, de warmte kan niet weg en het kind ligt dan veel te warm met kant op oververhitting. En zeker met de warmte van dit moment moet een kindje helemaal niet in zo’n bak-constructie liggen.

Nogmaals, geen toestanden in en om het bedje en rondom het kindje. Die beweeglijkheid hoort er allemaal gewoon bij. Zodra ze heel het bed doorgaan, alles eruit, goed slaapzakje aan en klaar is Klara!

Ik zeg altijd maar zo: je kunt beter 's nachts 10x je bed uit moeten om een jengelend kind goed te leggen dan dat je helemaal je bed niet meer uit hoeft omdat je geen kindje meer hebt.

Leg je erbij neer dat het even een taaie periode is waar je doorheen moet met de kleine beweeglijke mop. Dat hoort nou eenmaal bij het ouderschap dat soort taaie periodes.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 01 Jul 2009 12:13:21

Hoi,

Wie weet is dit een ideetje,

Aangezien mijn kleine ook nogal beweeglijk is heb ik de bumper aan de kant van de muur door de spijlen van zijn ledikantje geregen (om en om). daardoor kan hij niet knel komen te zitten tussen de spijltjes en de muur en de bumper ook niet lostrekken. de andere kant is gewoon open dus komt er nog genoeg frisse lucht in zijn bedje.

groetjes

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker