Eva loopt graag als we boodschappen gaan doen. Dat wil zeggen: op de heenweg! Daarna is het ‘mama tillen’. Terwijl ik Max dan bij me heb in de wagen! Wij hebben zo’n plankje, maar daar durft mevrouw niet op. Ze is te klein en kan zich nergens goed aan vasthouden. Dus zet ik haar half op het handvat van de wagen, want ik kan niet een wagen besturen en haar ook nog tillen. Haar dwingen om te lopen werkt niet, ze laat zich vallen en komt ook niet achter me aan als ik door wil lopen. Straks als Max kan zitten, kunnen ze samen in een wagen (dat wil ze wel) en als ik alleen met haar ben, gaat ze ook braaf zitten in de buggy. Maar niet als Max wel mag liggen en zij moet lopen…
Dat is ‘probleem 1’. Eenmaal in de winkel, rent ze overal heen. In de AH direct naar een wall waar ze filmpjes op laten zien. Tja, ik kan haar daar niet achterlaten en zelf gaan winkelen. Slim gemaakt van de AH dus…NOT. Maar we waren vrijdag in een winkel voor een jas van papa en zij rende als een dolle door die winkel. Ze rende echt wel 15 rondjes! En als klap op de vuurpijl rende ze gillend van enthousiasme de deur uit! Zo de winkelstraat op. God zij dank was er geen straat, anders was ze misschien aangereden! Ik moet er niet aan denken! Ze blijft als we naast elkaar lopen wel redelijk bij me lopen en stopt ook netjes als ik ´STOP´ roep, maar als ze eenmaal ´los´ is, is ze los! Mensen vinden dat rennende peutertje enorm leuk en kijken haar dan lachend aan, maar ik kan er niet achteraan omdat ik Max natuurlijk ook niet in de steek kan laten in de wagen.
Buiten het feit dat ze aan kleding gaat hangen en alles uit de rekken trekt, vind ik het supergevaarlijk zo! Wat nu…Toch maar ALTIJD in de wagen laten zitten zodra we in een winkel komen denk ik…Maar wat moet ik dan als Max erbij is en zij weigert op die plank te gaan staan
Groetjes Rainbow, trotse mama