Kind altijd in wandelwagen?

Eva loopt graag als we boodschappen gaan doen. Dat wil zeggen: op de heenweg! Daarna is het ‘mama tillen’. Terwijl ik Max dan bij me heb in de wagen! Wij hebben zo’n plankje, maar daar durft mevrouw niet op. Ze is te klein en kan zich nergens goed aan vasthouden. Dus zet ik haar half op het handvat van de wagen, want ik kan niet een wagen besturen en haar ook nog tillen. Haar dwingen om te lopen werkt niet, ze laat zich vallen en komt ook niet achter me aan als ik door wil lopen. Straks als Max kan zitten, kunnen ze samen in een wagen (dat wil ze wel) en als ik alleen met haar ben, gaat ze ook braaf zitten in de buggy. Maar niet als Max wel mag liggen en zij moet lopen…

Dat is ‘probleem 1’. Eenmaal in de winkel, rent ze overal heen. In de AH direct naar een wall waar ze filmpjes op laten zien. Tja, ik kan haar daar niet achterlaten en zelf gaan winkelen. Slim gemaakt van de AH dus…NOT. Maar we waren vrijdag in een winkel voor een jas van papa en zij rende als een dolle door die winkel. Ze rende echt wel 15 rondjes! En als klap op de vuurpijl rende ze gillend van enthousiasme de deur uit! Zo de winkelstraat op. God zij dank was er geen straat, anders was ze misschien aangereden! Ik moet er niet aan denken! Ze blijft als we naast elkaar lopen wel redelijk bij me lopen en stopt ook netjes als ik ´STOP´ roep, maar als ze eenmaal ´los´ is, is ze los! Mensen vinden dat rennende peutertje enorm leuk en kijken haar dan lachend aan, maar ik kan er niet achteraan omdat ik Max natuurlijk ook niet in de steek kan laten in de wagen.

Buiten het feit dat ze aan kleding gaat hangen en alles uit de rekken trekt, vind ik het supergevaarlijk zo! Wat nu…Toch maar ALTIJD in de wagen laten zitten zodra we in een winkel komen denk ik…Maar wat moet ik dan als Max erbij is en zij weigert op die plank te gaan staan

Groetjes Rainbow, trotse mama

Oei, lekker drama peutermeisje dus

Tja wat ik vaak deed (de oudste kon ik ook echt niet mee laten lopen) was baby in de draagzak, en de oudste in de buggy.

En anders misschien een optie om Max in de maxicosi in het winkelwagentje te zetten, en Eva in het stoeltje van de winkelwagen.

Of toch proberen 1 van de 2 even te ‘droppen’. Das hier heeel handig met een opa en oma in de buurt want ik ga écht niet met 2 kids shoppenl.

Mijn eerste gedachte is Max in een draagzak en eva in de buggy. Zo heb je max altijd bij je en Eva kan toch ook zitten

Groetjes,

Michèle

Ik zou echt heel streng zijn in deze situatie,OF ze blijft netjes bij jou en rent niet weg, OF ze MOET in de wagen. Zo heb ik het bij Minke gedaan en die blijft nu echt altijd bij me lopen ( want anders mag ze niet zelf lopen van mij). Je moet er niet aan denken dat ze wegrent als er wel een auto aankomt, zoals je al schrijft! Want je hebt zo’n duowagen toch waar ze allebei in kunnen?
groetjes!

PS: oh en anders zo’n speciale rugzak voor Max, heb ik ook, ideaal!! En dan Eef in de buggy

<a href="http://lilypie.com/">[img]http://lb2f.lilypie.com/uFs8p2.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Second Birthday tickers” /></a>

Gewijzigd door - Linette1 op 04 Apr 2011 14:44:57

Hoe je het precies met twee inderen doet, weet ik niet , maar ik herken het probleem van Tillen wel. Bo had dit ook heel erg, maar hij wilde dan ook niet in de buggy zitten. Was het eigenlijk helemaal zat, want hij weegt rond de 16,5 kg en dat is zwaar!!! Dus laatst waren we naar de hertjes, en hij wilde op de terug weg getild worden. Nee zei ik, mama gaat bo niet tillen, dan moet Bo in de wagen. Wilde hij niet, maar wel drama maken om te tillen. Dus Bo alsnog in de wagen gezet, wat heel moeilijk ging, luid protest van Bo natuurlijk!! Toen hij er eindelijk in zat was het krijzen natuurlijk, dus na 100 meter zei ik, wil Bo er uit? ja zei hij!! Dus ik zei, dat is goed, maar dan gaat Bo wel lopen, mama gaat niet tillen. Ja, zei hij, dus Bo er uit, en hij liep!!! Halverwege vroeg hij om opgetild te worden, dus ik zei weer, nee, of wil bo in de wagen, no hij hield gelijk op met vragen!! En sindsdien vraagt hij er niet meer om, hij loopt!!!
Laatst rende Bo ook zo de groentewinkel uit. Daar was dus wel een weg, en hij rende echt de winkel uit. Gelukkig kon ik er gelijk achter aan, en had ik hem vast voordat hij de echte weg op ging, (en er kwam niks aan gelukkig) , maar ik heb hem ook zo zonder pardoes achter in de groenteboer in de hoek gezet!!! Hij liep er elke ker uit, maar heb stug volgehouden, en sindsdien (tot nu toe in ieder geval) heeft hij het door. Ik denk dat je dus gewoon een keer boos moet worden, en doorzetten met iets wat ze absoluut niet wil. Ik snap dat dit met een plankje moeilijk kan, maar misschien toch doen?? en je hoeft echt geen 100 meter te lopen, zolang ze maar door heeft at jij haar niet meer gaat tillen!!
In de winkel zelf heeft Bo een eigen karretje, en dat gaat eigenlijk heel goed. Moet er wel bij zeggen dat ik ook vaak zijn kar dan aan het vlaggetje vasthoudt, maar dat is in principe niet meer nodig, en hij luistert wel redelijk goed. Ik laat hem dan ook mee helpen (voelt hij zich groot door) door bij dat gene wat ik moet hebben een zoektocht te maken van waar dat nou zou liggen, en wanneer we het hebben gevonden, mag hij het pakken en in zijn kar doen. Ik maak er dus een spel van.
Laatst zei een oudere mevrouw, ik zie jullie altijd winkelen, en dat ziet er zo gezellig uit, dat mag ook wel een keer gezegd worden, zei ze!! Ik vond heteen leuk compliment, maar goed, ook Bo heeft zijn momenten hoor, ook hij heeft wel eens languit in het gangpad gelegen, maar door er een spel van t emaken, krijg ik mijn boodschappen, en hij de aandacht, end at werkt, dus het komt nite vaak meer voor, en ik vond het complimentje ook leuk!!

liefs woezel

Lilypie Third Birthday tickers

wij hebben rico heel lang in de kinderwagen gedaan en dan ook vrijwel altijd behalve dan als we naar de speeltuin gingen oid. maar naar de winkel; altijd in de buggy. nu zijn ze af en toe aan het oefenen om zonder buggy te gaan. we gaan ook zonder buggy naar school.
dan is het idd: mama groh tilluh! (optillen)
en dan rent hij een stukje zodat hij voor mij komt te staan zeg maar.
hij loopt altijd aan de hand. pas als ik het zeg mag hij mijn hand loslaten.
het werkt vaak als ik zeg: eerst nog dit… en dan maakt hij de zin af: en dan mag ik dat. maar dat is ook per kind verschillend.
enfin… in de winkel gaat het vaak goed als we overal een spel van maken.
rico mag de tomaten in het zakje doen, het tasje op de weegschaal leggen en op: bon" drukken.
rico mag ook 1 iets qua drinken voor zichzelf uitkiezen en iets lekkers.
dan mag hij alleen kiezen tussen kinderkoekjes krentjes of kaas/worst. het maakt mij dan niet uit of hij een kinderkaasje wil (die van bijna 2 euro) of die standaard kaas blokjes. dat moet hij weten. hij mag 1 ding uitkiezen zolang het maar binnen mijn budget blijft.
dat werkt vaak wel om een leuk winkelmomentje te hebben.
overigens NIET als hij moe is, en NIET als hij net moet eten. dan gaat hij ook gewoon in de buggy. en naar school lopen…tja dat is de halve weg zeuren dat ik hem op moet tillen.
ik zeg altijd: nog tot daar en dan til ik je wel even.
soms vergeet hij het dan daarna en dan ga ik hem af leiden met: kijk daar is het schooltje al. (of net waar we heen gaan)
en: nog een klein stukje, rico is al een grote jongen zeg!
soms dan houdt ie echt niet op met zeuren…til ik hem op en heeft hij een big smile op zijn gezicht. niet persee van: ik heb mijn zin.
maar gewoon: ziet iedereen het? mijn mama tilt mij op! en dan kijkt ie mij superlief aan van: jij bent lief mama.
en zegt ie vaak: aaah mama asje!
(dankjewel!)

ik moet eerlijk bekennen dat ik pip altijd in de buggy heb of in het winkelkarretje in de winkel…grote boodschappen met een rondrenende dictator heb ik de puf nie voor, vind boodschappen halen al zo’n feest! (NOT) , 2 kinderen, geen ervaring… dus vind ik moeilijk maar een draagzak kan misschien wat helpen (ik heb er nog eentje liggen, kan ik je zo opsturen als het een goed idee vind, no problemo, moet je maar ff laten weten )

pip mocht van mij vorige week los lopen (het halve rondje, toen moest ze er weer in) dan loopt ze mee en laat ik haar sjouwe, bijvoorbeeld een pak pampers, of mama’s boodschappe brieffie… en zo wil ik het elke keer een beetje langer proberen, en die walt disney meuk, of die speelautomaten, van die draaimolendjes, zijn volgens mij uitgevonden door mensen die het sjoppuh voor moeders een hell willen maken, ze staan altijd bij de ingang, zodat moeders heel de rit met een gillend kind zitten te kijken…

wil niet meteen met 'strafmethodes’aan komen, maar je kan ook zo’n bandje proberen… mag het zo niet noemen (die babyhondenriemen… ) die riempjes…als ze moeilijk doet in de winkel, gaat ze vast aan mama… denk dat ze na 2 keer al snapt dat het niet de bedoeling is, dat zou wel een laatste redmiddel zijn voor mij, maar als het moet zou ik het proberen om verder sjopleed te voorkomen !!
want als ze in hun vrijheid worden belemmerd, zijn ze vaak zo om !

Pippy is geboren 17.07.2009

@Sugar, haha die bandjes werken dus NIET… of toch niet bij die van mij iig
Als meneer het er niet mee eens was dat ie vast moest ging ie gerust op de grond liggen. Kon ik hem achter me aanslepen
Hmmm toch maar fijn de buggy in dan!
En die kleine? Moet bekennen dat ik haar nog nooit los meegenomen heb in een winkel Veel te makkelijk om haar vast te laten zitten. Hahaha
Het enige moment dat ze mee gaat wandelen is op woensdag en vrijdag als we de oudste ophalen vanaf oma naar school. Das goed aan te lopen. Dan loopt ze echt keurig netjes aan de hand .
En de terugweg geeft ze broer een hand en is mama niet meer aan de orde

Wat een lastige situatie.

Tim zit al heel lang niet meer in de buggy. Niet omdat hij zelf niet meer wilde, maar omdat ik vond dat hij wel een leeftijd had dat hij zelf kon lopen. En dat gaat altijd prima. Buggy gaat alleen nog mee als we een hele dag weg zijn, maar verder loopt hij gewoon.

In de winkel zullen ze toch moeten leren dat ze niet als een dolle overal heen kunnen rennen, maar netjes bij mama moeten blijven. Tim was iets ouder dan 2 jaar toen ik hem voor het eerst liet lopen in de supermarkt ipv buggy of wagen. Dat ging toen ook niet meteen goed. Hij liep overal heen, maar luisterde niet naar mama. Toch heb ik doorgezet, want hij zal toch moeten leren dat hij moet luisteren in de supermarkt en niet weg mag lopen. Na een paar keer ging het prima en had hij wel door dat hij gewoon bij me moet blijven. Hij vind het ook erg leuk in de supermarkt en wil altijd mee.

Ik zou haar dus hoe lastig ook toch leren dat ze oud genoeg is om te lopen. Weet niet hoe lang het lopen is naar de supermarkt. Maar gezien haar leeftijd zou ze toch al een flink stuk moeten kunnen lopen. Ik zou haar dus toch leren hoe lastig ook dat ze oud genoeg is om zelf te lopen. En dat Max nog niet kan lopen, omdat hij veel jonger is.

Groetjes,
Sandra

Ik heb geen ervaring met 2 kids shoppen.
JOny zit altijd in de kinderwagen, nog steeds ze is nu 3 jaar en 3 maanden. Ik moet zeggen het gaat super.
En als we weinig boodschappen gaat doen mag ze op de loopfiest. Ze blijft (nog) bij me, gaat er neit vandoor.
In de hoogvliet zit ze altijd in het karretje, nog nooit uitgeweest. En zolang ze er in past ga ik haar er nog niet uit halen.

Passen er geen 2 kids in de duo-wagen?
En inderdaad het koortje, ik heb hem van prenetal. Deed het ene uiteinde om haar broeklus aan de achterkant de andere om mijn tas. Ging super. Liep ze niet, ging ze op straat liggen of irri doen, zette ik haar bij de eerste winkel in de hoek.

Greetzz Cora

Ik herken het niet lopen willen wel. Colin loopt thuis en in de tuin continu, maar buiten wil hij neit altijd. Als hij wel loopt dan luistert hij niet en rent gewoon weg. Ik ben er dus ook over aan het denken om zo’n hondenriem te kopen alleen heb ik vroeger mensen uitgelachen met zo’n ding omdat ik het eigenlijk belachelijk vind staan. Maar ja als hij kwijt is is het erger.

Ik zou idd proberen om voorlopig even niet met alletwee boodschappen te gaan doen als dat even kan. Het is maar tijdelijk moet je maar denken, want zometeen kunnen ze allebei in de wagen.

22-12-2009 colin geboren

over die kinderhondenriem, ik heb zo het vermoeden dat het bij pippy ook niet echt zou werken, volgens mij ragt ze hem gewoon kapot… door mijn schoonmoeders toedoen mocht ik de mensen met zo’n ding niet uitleggen, want manlief was met nog 2 broers…en er zit overal 2 jaar tussen, dus mijn schoonmoeder had gewoon handen te kort natuurlijk (bedoel wel applaus voor hoe zij alles aanpakte…) zij gebruikte hem gewoon als dreigmiddel…nie luisteren aan die riem, hoppa… dan wast zo over en liepen ze allemaal netjes mee !
dus niet direct om te gebruiken, maar voor een middel achter de hand …

en ik doe het met pippy bewust elke keer wat langer los in de supermarkt… een soort 'hondentraining’whoehahahahhaa!!! want ze kan zich toch nog nie heel lang concentreren…dus elke keer een beetje meer, tot nu toe gaat het prima, en gebeurt het alleen als mama zich okay voelt, als ik knallende koppijn heb ofzo, ga ik er niet eens aan beginnen hoor !

Ik doe met Nora altijd dat zij de wagen vast moet houden. Onder het mom ‘mama helpen met de wagen duwen’ vind ze het eigenlijk geweldig! In de winkel hebben wij het makkelijker… De hoogvliet bij ons heeft elke afdeling een eigen zingende poppenensemble (laten we het zo noemen) dus bij de zuivel zingende koeien, bij het vlees varkens, vriesafdeling ijsberen. Ze doet overal haar dansje en ik kan dan rustig winkelen.

Maar ja, daar heb jij niks aan. Zou toch volhouden en inderdaad, oefenen met een draagzak is een goed plan.

Succes!

liefs

Jep, ook Seth laat ik vaak ‘de kar vasthouden/helpen met duwen’.
Maargoed ook ik doe geen boodschappen met 2 kinderen.

Moet wel zeggen dat het hier er ook langzaam in sluipt dat hij meer gaat lopen zelf. We pakten vandaag de wandelwagen, omdat hij erg moe was, en toen bedacht ik me dat ik hem al zeker 2 weken niet gebruikt had
Wel zit Seth ook weleens bij papa op de nek als we het niet hard genoeg vinden gaan.

Liefs, Anne

Hoi,

zo’n duo wagen is bedoeld voor 2 kinderen, als ik het dorp in ging
(2 km van ons huis) was ideaal, ook nog toen ze iets ouder waren
(2 en 4 jaar kan het nog)
Ik heb ze eigenlijk altijd in de duowagen gehad, tuurlijk wilden ze er wel eens uit
met name de oudste dan, die was toen al bijna 4 dan liet ik hem een eindje lopen,
en als ie geen zin meer had, kon ie er weer in.
Maar in winkel heb ik ze eigenlijk altijd ook in de wagen gelaten.
Met de wekelijkse boodschappen in de supermarkt ging ik vaak alleen of nam alleen de oudste mee.

Succes er mee en gr. mama van 2 kids

Hihihi, draagzakken, tuigjes! Ik heb een gloednieuwe draagzak, maar dat ding heb ik NOOIT gebruikt! Eerst huilde Max toen ik hem er in deed en nu vrees ik dat hij heel zwaar is voor dat ding? Hoewel deze ook op je rug kan? Het is er een van Marsupi of zoiets en hartstikke duur geweest! Hij ligt in de bijkeuken, dus misschien toch eens proberen maar? Enne…Max is al zo lang, dat hij niet meer in het nestje van de duowagen past, dus met die wagen moet ik nu echt wachten tot hij ook kan zitten. Dat is eigenlijk het probleem…Normaal nam ik ze samen mee in die duowagen: Eef voorin en Max in het nestje, maar dat gaat dus niet…

Eva loopt meestal wel netjes naast me, maar dus NIET in de winkel. Ze rent als een dolle stier door de winkel en komt dan aanlopen met bv een kilo kippenpoten (die ze dan sleept) en dan zegt ze: ‘Mama deze?’ Daar moet ik wel om lachen dan, ik lust geen eens kippenpoten! Ze sleept ze dan terug en legt ze keurig netjes én recht precies op de plek waar ze ze gepakt heeft, want ze houdt wel van opruimen! De bedrijfsleider lokt haar altijd naar zijn hokje en dan geeft hij haar een snoepsleutel. laatst rende ze zelf al zijn hokje in en ging ze op ZIJN STOEL op hem zitten wachten. Het personeel vond het prachtig en zij glunderde omdat ze de lachers op haar hand had, maar van mij mag ze echt niet zelf zomaar naar binnen. Ik zei dat tegen die man, maar hij zei: ‘Ik vind het niet erg!’ Tsja…daar sta je dan als ‘strenge mama’. Vaak loopt ze met een eigen kar, inderdaad met zo’n vlaggetje waarmee je de kar zelf een beetje kunt sturen en dat gaat goed. Het gaat de ene keer beter dan de andere keer. De winkel is nu veranderd en nu is het rot als ze weg is, want ik moet er zelf de weg nog zoeken!

Het is helaas geen doen om Max thuis te laten, of bij een oppas, want wij hebben geen opa of oma in de buurt. En dan nog: we gaan natuurlijk ook weleens samen wandelen naar de paarden (Max wil ook weleens naar buiten haha) en dan heb ik hetzelfde loopprobleem zeg maar. Ik kan moeilijk nu thuis bivakkeren omdat mevrouw niet wil lopen…Al neemt Eef dan vaak haar poppenwagentje mee en dan loopt ze zo een heel eind. Ze kan het zeker, maar het is lekker makkelijk als mama tilt. En die doet dat nu niet meer. Alleen blijft ze dan op de grond liggen en zij is er niet eentje die dan snel bang terug komt rennen…Laatst in de speeltuin wilde ze niet mee, dus ik liep aan met Max. Zwaaide ze gewoon: ‘Dag mama, dag Mas!’ Pas toen ik me verstopt had achter een auto, om te zien wat ze zou doen, keek ze rond en vroeg ze: ‘Mama, waar ben je nou?’ Ze liep te zoeken en ik kwam snel tevoorschijn en zei: ‘Mama was weg, maar ze laat jou echt niet alleen hoor!’ Goed bedoeld natuurlijk, maar ze dacht: ‘Oh, da’s mooi!’ en ging weer terug om te spelen!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Gewijzigd door - Rainbow op 04 Apr 2011 21:47:05

ow wat een geval he die dame van jouw… nou pip is ook niet onder de indruk als mama haar laat liggen… blijft gewoon liggen…
en ook hier loopt ze een stuk verder met pop in haar kinderwagentje! stom is da he, hebben ze wat te doen denk ik !

maar max is 6 maanden he, nu weet ik niet precies hoe zo’n duo wagentje werkt, maar pip die zette ik toen al in de buggy hoor, kleine stukkies…want ze viel nog wel eens om hahaha!

en anders probeer je een keer haar buggytje mee te nemen naar de winkel misschien loopt ze dan wel…
die van mij kende inklappen dus die krijg ik altijd wel mee naar huis … da scheelt ook weer

Heb ik even het geluk dat papa thuis zit hier… ik duw Joël in de wagen, en Chris duwt Noah…
Maar als ik alleen zou moeten, ging ik niet lopend haha… Maar in de winkel moet noah wel lopen dan, want Joël zit in de maxicosie in de winkelkar… maar hij blijft wel altijd netjes bij me… en ik loop gerust zonder hem weg als ie niet luisterd…

Gister ook gehad… Daaaaaaaaaaggg Noah… rennend kwam ie ons achterna!

Liefs, Melanie

Rainbow,

Is het niet een idee om net als Woezel haar in de hoek van de winkel te zetten.
Zij heeft naar jou te luisteren, en dat geval van die kantoor in de winkel. Je zou gewoon de bal terug kunnen kaatsen van dat wil ik niet, ik vindt het niet netjes. oid.

Kan ze in de AH niet in het winkelkarretje zitten?

Greetz Cora

Kan je het nestje niet ombouwen tot een voetenzak? Ik kon dat bij die van mij wel destijds. Gewoon de plankjes eruit halen. Dan had je een soort voetenzak waar de kleine goed in kon liggen. En dan kan je het achterste gedeelte van de wagen iets omhoog zetten zodat Max er in kan. Heb dat bij de jongste ook zo gedaan toen hij niet meer in het nestje paste. Hij ligt dan eigenlijk bijna plat.
Toen de jonste 1,5 was heb ik de wagen verkocht en op marktplaats een duobuggy van Koolstra gekocht.

Ik vind het ook altijd drama hoor om met twee kindjes boodschappen te doen. Ik ga dan ook mooi altijd op vrijdagochtend als ik de oudste naar school heb gebracht. De jongste mag dan een klein wagentje of loopt wat los. Zodra hij wegrent of niet meer luistert, gaat hij in de winkelwagen.

Als we ergens naar toe gaan nemen we één buggy mee. En dan wisselen we af wie er in mag. De oudste is wel bijna 4,5 maar doet vaak moeilijk over het lopen, liever lui dan moe denk ik maar. Want als je hem buiten ziet rondrennen en rondfietsen als hij buitenspeelt, heeft hij nergens last van haha.