Hoi, mijn naam is thijn, ben bijna 2 jaar oud. Begrijp heel veel en mijn moteriek is zeer goed, helaas kan ik nog geen woord praten maar compenseer ik dit met driftbuien en wijzen tot ik een ons weeg. In mijn omgeving zegt iedereen dat het wel goed komt met dat praten maar als ik mijn best doe om een woordje te zeggen komt er alleen geluid uit mijn neus. Ik ben ook regelmatig verkouden. Heeft iemand hier een oplossing voor want papa en mama worden een beetje verontrust.
Waarschijnlijk ligt het aan mijn amandelen, maar misschien heeft iemand een vergelijkbare ervaring met een passende oplossing?
Kan niet praten
thijn
Sje
Hoi Thijn,
Je kunt in elk geval al wel heel erg goed typen!
Weet je, Sinterklaas komt weer bijna naar Nederland. Ik denk dat ik misschien wel een leuk speelgoedje weet wat je op je verlanglijstje kunt zetten en wat jou kan helpen om woordjes te zeggen!
Er bestaat een speelgoedpapegaai aan wie je woordjes kunt leren. Hij zegt dan de woordjes na die jij tegen hem zegt. Misschien dat die papegaai je erbij kan helpen om te leren praten. Zo helpen jullie elkaar eigenlijk een beetje!
Kijk hier maar eens wat ik bedoel:
http://www.intertoys.nl/speelgoed/furreal-friends-furreal-friends-coco-de-papegaai-852147.html
Groetjes van Tante Esther
Groetekes, Sje