Jeuk

Sinds een dag of 3, heb ik erg last van jeuk.
Het was de eerste dag het ergst, en nnu wel iets minder, maar er zijn nogsteeds perioden op de dag dat het heel erg is.

Ik heb mijn rug al opgekrapt, en nu vanavond jeukte mijn ene arm erg.

Het lijkt alsof er niets te zien is, al is mijn huid wel een beetje droog, maar daarvoor smeer ik hem wel dagelijks in met een goede bodylotion.

Iemand een idee waar dit vandaan kan komen, en eventuele oplossingen?
Het is namelijk niet echt charmant, en ontzettend vervelend!

Liefs, Anne

Lilypie Third Birthday tickers

Vervelend zeg!

Misschien een ander merk bodylotion proberen?
Ik heb het ook met tijden dat ik bijv. niet goed tegen een bepaalde douchegel kan.

Ben je veranderd van merk waspoeder, zeep, shampoo, etc? Hoe ziet je huid er uit? Zie je iets van bultjes, rode plekken? Hoe zit het met ziekten in je familie als Diabetes? Je kan altijd even een antihistamine halen, want kan idd erg vervelend zijn! Succes

Ik denk meteen aan een reactie op voedsel? Kan het iets zijn dat je gegeten hebt? Ik heb het als ik te vaak chocola eet.

Groetjes,
M

Hmmm… Ik ben gelijk overgestapt op een andere bodylotion vandaag.
Verder zou die reactie op het voedsel ook kunnen… Ik heb een doos bonbons weggewerkt tijdens het leren

En diabetes? Hoort het daar ook bij. Mijn vader heeft type 2…
Liefs, Anne

Als het aan blijft houden, even bloed laten prikken. Kan ook iets met je bloed aan de hand zijn.

En inderdaad, allergische reactie op je wasmiddel, douchegel, etc. is ook mogelijk.

Groetekes, Sje

Zie hier meer info over de mogelijk oorzaken van jeuk:
http://www.huidinfo.nl/jeuk.html

Groetekes, Sje

niet charmant nee maar erg herkenbaar, ik heb dit sinds de bevalling van rico. droge huid en vooral met dit weer.
het zit echt aan de binnenkant van mijn bovenbenen, binnenkant knie(holte?)
op mijn rug enzo… echt vreselijk irritant.
ik smeer er cetamagorol op en dit is het enigste wat het redelijk verlicht.
misschien is dat wat?

Hmmm…ik blijf voorlopig bij de chocola als oorzaak Waren ze lekker?

Groetjes,
M

over chocolade gesproken Mriek; ik at gisteren eens een boterham met pasta voordat ik ging slapen. nou ik werd dus vanochtend goed hard gestraft met een rijpe puist tussen mijn ogen bij mn neus.
en die deed PIJN!

Haha Inge, balen! Over charmant gesproken Ik had laatst chocolademelk gekocht en daar een paar glazen van gedronken, had ik echt ineens een enorme puist op m’n rug. Hij deed gewoon pijn door m’n trui die er overheen schuurde. Ook best ernstig en ERRUG onsexy!

Groetjes,
M

Ja!! Ze waren heel erg lekker, haha! Extraatje voor mezelf als ik aan het leren ben

Maarre… ik ga de komende dagen even geen chocolade eten (en misschien ook uitkijken met melkproducten, omdat ik daar vroeger allergisch voor was).
Verder smeer ik nu met een andere bodylotion, en met calendulan, tegen de jeuk.
Het is niet meer zo heftig als eerst, maar nog wel aanwezig, zeker als je begint met krabben, dat wordt het alleen maar erger.

Bedankt voor je info Sje!
Vrijdag heb ik toevallig een afspraak bij de dermatoloog voor Seth, dus als het dan nog niet over is, kan ik het ook nog even laten vallen.

Liefs, Anne

Vervelend dat je zo’n last hebt van jeuk. Heb geen tips, maar hoop voor je dat het snel over is.

Groetjes,
Sandra