Is jullie kdv ook wel eens dicht

@Sandra, maar dat speelt ook vast mee, dat je zegt dat je alles kan terwijl Tim thuis is. Dat kan bij ons dus niet, ALLES doen. Erik speelt (in tegenstelling tot Tim) slecht alleen, vraagt veel aandacht en ik kom dan gewoon niet toe aan mezelf. Nou hoort dat ongetwijfeld bij het moederschap, maar ik trek dat slecht. Om nooit tijd voor mezelf te hebben. Dus als ik eens eerder thuis kan zijn van het werk (bijvoorbeeld omdat ik een afspraak dichtbij huis heb en het niet meer de moeite loont om aan het eind van de middag naar kantoor te gaan) dan rij ik even langs huis, ga rustig even iets drinken en even zappen en haal daarna Erik op. Hij merkt er niets van en ik ben eventjes bijgetankt. Dus dikke thumbs up voor jou inderdaad, maar niets ten nadele van de moeders die het anders doen, wat mij betreft.

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

kan verder ook wel alles waar pippy bij is, duurt alleen wat langer, omdat ze overal met dr snep tussen wil zitten, als ik ga stofzuigen wil zij ook, als ik ga dweilen ook… dus ik kan er dan echt een dag over doen, ben ik alleen, vlieg ik binnen 2 uur door de kiet ! …
bovendien geniet ik inderdaad ook af en toe een dag in me eentje, dat verdienen mama’s ook wel eens, als je liever met je kind samen bent vind ik dat ook prima, ieder zijn ding toch

Pippy is geboren 17.07.2009

mijn oudste heeft er heel erg veel last van gehad als ik haar uit haar ritme haalde en nu nog eigenlijk… We hebben het vooral na de vakantie… want ja dan brengen we haar natuurlijk niet … maar dan 2 weken achter elkaar niet naar het kdv… nou… dat was brullen en in paniek als ik haar achter liet bij het kdv… terwijl ze daarvoor zonder problemen ging… dus qua ritme… ik merk het absoluut… en dat wil ik bij mijn 2e zeker niet… Mijn beide meiden zijn erg gehecht aan het ritme en regelmaat, omdat ze dan weten waar ze aan toe zijn… over het algemeen zijn ze erg makkelijk… maar als het op ritme aan komt…

Lilypie Fourth Birthday tickers

Lilypie First Birthday tickers

Als ik morgan nu thuis ga houden ontploft er na drie dagen een klein bommetje. Ze kan der energie slechter kwijt en ze mist duidelijk der vriendjes en vriendinnetjes. En zou ik vakantie hebben is het ook wat anders maar ik ben druk met solliciteren en zo dus minder tijd voor haar dan.

Groetjes,

Michèle

Ik was afgelopen week vrij en wilde Senne ook thuis houden. Woensdag is ze ook thuis gebleven (dat is normaal een werkdag voor mij) maar donderdagmiddag was ze echt aan het klieren!

Toen heb ik een afspraak voor mezelf gemaakt bij de kapper voor vrijdagochtend en heb ik Senne wel vrijdag gebracht. Wel later dan normaal en veel eerder opgehaald maar ik had even die tijd nodig. En Senne schaterde toen ze binnenliep bij Dikkertje Dap…

Anders zou ik nooit naar de kapper kunnen, die is niet in het weekend open.

Verder heb ik als een gek door het huis gerausd, zolder eens goed opgeruimd, dat soort dingen. Dus ik doe het ook weleens, ong. 1x per 2 maanden

Groetjes van Sascha en Senne

@ Sacha dat doe ik dus ook omdat als ik werk ik 40 uur onder de pannen ben en in het weekend is mijn kapper wel open maar pappa werkt op zaterdag en om Morgan nou mee te nemen daar heeft ukkie het geduld nog niet voor. Binnenkort werkt pappa om de week op zaterdag dus dan zou het wel kunnen. Maar dan nog is even een dagje voor jezelf heerlijk.

Groetjes,

Michèle

Ja, al merk ik dat ik dat toch heel veel huishoudelijke dingen ga doen en toch niet echt eens lekker bijtank…

Gisteren heb ik bijvoorbeeld de honden in laten enten. Ook niet handig om dat te doen met Senne erbij. Dan nog ff boodschappen, naar de apotheek, de zolder gedaan, alvast eten gekookt… Toen was het alweer half 5.

Vandaag en morgen werken… En maandag begint de week weer…

Groetjes van Sascha en Senne

Bij ons is het zowiezo wat anders omdat ik in de nachtdienst zit. Ik werk dan 7 nachten en ben 2 weken vrij.
ziet er dan zo uit:

do - do dan 14 dagen vrij en dan weer do - do

Bo gaat sinds 3 maanden naar het niuewe kdv en je moet minimaal 1 dag per week af nemen. In de week dat ik nachtdienst heb kom ik daar makkelijk aan, maar die twee weken daarna niet. Daarnaast is 2 weken elke keer er tussen voor hem te lang om niet te gaan, hij heeft dit echt nodig, vooral ook omdat het kdv waar hij nu naar toe gaat relatief nieuw is voor hem. ZIjn vaste dag is dus donderdag. Hij gaat dan dus altijd. Dus 1 keer in de twee weken gaat hij op donderdag ook al ben ik thuis. Ik breng hem dan idd ook later en haal hem weer eerder op, maar als ik dit niet doe, dan is twee weken echt te lang om er tussen te laten. Het is dus in ons geval geen excuus dat het hem ritme brengt, maar het is echt zo. Hij zegt nu al elke keer dat hij niet naar schooltje wil, (ondanks dat hij het daar wel heel leuk heeft hoor) en ik wil dat niet aanwakkeren door hem er niet naar toe te brengen in die 2 weken. Daarnaast denk ik, als hij naar de psz zou gaan, was hij ook 2 dagdelen weg in de week, en dat wordt geaccepteerd, maar 1 dag in de week naar het het kdv niet, terwijl dit eigenlijk hetzelfde principe is.
En ik vind het eigenlijk ook wel lekker die 1 dag in de twee weken om mijn eigen gang te gaan, ik doe dan ook dingen die ik met bo er bij niet makkelijk doe, zolder opruimen, strijk weg wegwerken, afspraken bij de tandarts etc.etc,.

liefs woezel

Lilypie Third Birthday tickers