Inbakeren

help!!!
ons zoontje van 8 weken nu slaapt heeeeeel weinig overdag echt hazenslaapjes en hij huilt veel.
we zitten er helemaal doorheen nu houden we een strak schema aan maar ook dat levert weinig resultaat op, nu heb ik gehoord over inbakeren maar hoor graag ervaringen dus wie oh wie helpt deze desperate mother

ja hoi ik ken dat maar al te goed
die van mij is nu 5 maanden en slaapt sinds kort op de dag!!!
ik heb ook ingebakerd en bij haar hielp het niet, heb ook de bakerzak gekocht
ook geen sucses , maar goed misschien helpt het bij jou wel
ik heb het met een hydrofiele luier gedaan , je vouwt 1 punt een stukje naar binnen,en daar leg je je zoontje met zijn nekje , dan vouw je de twee zijkanten lekker strak om hem heen , kijken hoe hij daar op reageert ,dan kan je aan het cb vragen naar het echte inbakeren , dat gaat veel strakker
het inbakeren doen ze als de kindjes heel druk zijn met hun armpjes en zich zelf wakker slaan
mijn dochter wilde graag op haar duim . vingers zuigen dus die werd echt nijdig als ze daar niet bij kon
ik heb uiteindelijk gewoon haar bepaalde dag delen in haar bedje gelegd , en nu eindelijk doet ze het , alsof er een knop is omgegaan
maar goed dan zou je nog ff te gaan hebben hihi
maar je kan het dus altijd zelf proberen met een luier of grote badlaken
misschien gaat er een wereld voor je open!!!
ik hoop het van harte voor je

groetjes Nancy ,mama van Randy 10jr, Damon 7jr en Chloë 5 mnd

Hoi,

Ik baker onze dochter ook in, want anders wordt ze iedere keer wakker van haar armen en slaapt dan niet meer.
Ik doe het 's nachts niet, want dan slaapt ze gewoon goed.
Wij gebruiken een badcape en dit werkt prima, we vouwen het mutsje een stuk naar binnen en dan doe ik haar linkerarm naar beneden vouw de linkerkant van de doek eromheen en stop deze in onder haar kontje en dan hetzelfde met de rechterarm en stop het weer in onder haar kontje.
Zij sliep overdag ook alleen maar hazeslaapjes van 3 à 4 x een half uur. Nu slaapt ze soms 2 uur of meer achtereen, maar meestal een uur.
Hoop dat dit werkt voor je zoontje.

Groet Vanessa mama van Senna.

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

doe inbakeren alsjeblieft niet zomaar zelf maar vraag aan een deskundige hoe het moet!

groetjes Kim, mama van Sofie en Victor & ??

Ik vind het ook nogal wat hoor om dat met een badcape te doen. Zou inderdaad altijd een deskundige vragen welke doeken je mag gebruiken om het zo veilig mogelijk te doen.

Je wilt het niet op je geweten hebben dat het misgaat door creatief doen met een badcape. Ik vind het niet verstandig eerlijk gezegd.

Groetekes, Sje

Ik heb het van mijn kraamvrouw en het cb vond het prima, gebeurde wel vaker met een badcape. Het enige waar je op moet letten is als ze koorts hebben dat je ze dan niet te dik toedekt, ze liggen namelijk al warm in badcape.
Jullie denken toch niet dat ik zo maar aan het testen ben geslagen, nee ook met advies, zou niks willen riskeren hoor!!

[img]http://b1.lilypie.com/LOUip2.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” width=“400” height=“80” />

nee hoor ik kreeg het advies ook gewoon van de kraam verzorgster
het echte inbakeren is vaak heeel erg strak , en dat moet je goed leren van een wijkverpleegster
maar gewoon zo even met een doek , kan echt geen kwaad hoor en word ook op het cb gewoon aangeraden

groetjes Nancy ,mama van Randy 10jr, Damon 7jr en Chloë 5 mnd

Zo ie zo altijd overleggen met het CB inbakeren is niet altijd goed voor ieder kind
Ook bij koorts of na de prikjes mag je een baby niet inbakeren

vraag het dus altijd nog even aan een deskundige

Roy heeft er ook veel profijt bij gehad

gr Tries

Zelf heb ik iets tegen inbakeren. Heb heel erg het idee dat je zo de vrijheidsbeweging van je kind afneemt en dat het de ontwikkeling belemmerd (dat zal wel niet want dan zou het niet mogen, maar zo voelt dat voor mij).

Iets wat ook eventueel een optie is om de box of bed (waar je kindje niet wil slapen) of biede een andere plaats te geven. Onze dochter wilde een paar weken geleden ook niet meer in slaap komen in haar bedje, maar toen ik die op een ander plaats had gezet, heeft ze nooit meer langer dan 5 minuten liggen huilen voor ze in slaap viel.

Heel veel succes met het slapen en hopelijk krijgen jullie op korter termijn weer wat meer rust.

Groetjes Patricia.

Wij hebben enkele maanden een bakerzak gebruikt, een soort slaapzak waar de armpjes ook inzitten. Ze kunnen dan wel bewegen, maar zich zelf niet wakker slaan. Werkt erg goed moet ik zeggen. Er zit een speciaal binnen vestje in zodat ze niet in de slaapzak kunnen schieten.

Maar overleg inderdaad goed met cb of kraamhulp…

Weet je zeker dat er geen lichamelijke oorzaak is voor het onrustige gedrag en het huilen?
Onze Julia heeft de eerste twee weken ook bijna alleen maar gehuild. We zijn met haar naar een Osteopaat geweest en we kennen haar niet meer terug. Na 1 behandeling was ze al zo veel rustiger en slaapt ze goed! Het bleek dat er iets niet helemaal goed zat in de bewegelijkheid van de schedel. Daardoor had ze verstrekte spierspanning aan 1 zijde van de nek, dat trekt weer door naar de rug. Ze had daardoor ook veel buikpijn.
Misschien kan osteopathie jouw kleintje ook helpen?

Groetjes, Sandra

dat onrustige gedrag kan vele oorzaken hebben die van ons heeft 3 mannden gehuild bleek flink honger te hebben en we zijn zelf op andere
voeding overgestapt en het werkte bij ons heeft het inbakeren ook niet gewerkt

na een babymassage was het beter het is 2 weken goed gegaan en nu is het weer helemaal mis huilen huilen huilen we gaan maandag naar de huisarts en wellicht toch maar eens naar een oteophaat.

je kunt kijken op www.inbakeren.nl
wij hebben ons zoontje een tijdje ingebakerd. Ik heb het wel geleerd op de officiële manier en je hebt hiervoor speciale inbakerdoeken nodig die je kunt kopen bij de thuiszorgwinkel. Ze zijn best duur maar je kunt zo ook nog daarna gewoon gebruiken. Bijv. als dekentje ofzo dat doe ik nu.

Ja het is strak maar je mag je kindje dan ook geen kleertjes aandoen. Bijv. alleen een rompertje anders krijg je warmtestuwing en dan gebeuren er gevaarlijke dingen. In de hete zomer had Lucas alleen zijn luier aan.
Je mag inbakeren maar tot 6 maanden doen…daarna wordt het gevaarlijk ivm omrollen.

Lucas heeft reflux en had daarbij last van overstrekken en hield zichzelf daardoor wakker. De kinderarts heeft toen besloten om tot inbakeren over te gaan. Je moet daarbij wel aan een strak dagschema houden. Je bakert in of helemaal niet.
Het heeft zeker geholpen. Hij vond het heerlijk en ging er altijd goed voor liggen…was altijd wel schattig hoor! net een postpakketje
Hij sliep door het inbakeren zeker wel 2 a 3 uur en was zo altijd goed uitgerust voor de volgende voeding. Want doordat hij niet goed uitgerust was was hij te moe om te eten en dan krijg je weer een ondervoed kind. Al met al het inbakeren was een prima idee.

Succes ermee!!
gr, bianca

mama van lisa (14-05-2003) en lucas (31-12-2005)

nog even iets.
Door het inbakeren krijgen ze een vertrouwd gevoel. Ze liggen als het ware lekker warm opgerold. De armpjes strak tegen hun lichaam maar hun beentjes zijn vrij. Daardoor vallen ze snel in slaap. Je mag dan ook geen speelgoed in bed leggen of boven hun hoofd. De gordijnen moeten dicht. Ze moeten echt aan een vast ritme wennen anders heeft het niet veel nut.
Het was bij ons zo… als hij wakker werd nou dan kreeg hij eten en uit de doeken natuurlijk… Dan even spelen en als je zag dat hij moe werd dus in zijn oogjes ging wrijven of weg ging kijken dat hij er genoeg van had. Dan inbakeren, speelgoed weg, gordijnen dicht en wakker in bed leggen zodat hij moet leren om zelf in slaap te vallen. Zo gaat het de hele dag door eigenlijk. Als hij dan weer wakker werd hetzelfde liedje…eten geven, spelen enzovoorts…

Lucas presteerde het altijd om zijn armen uit de doeken te krijgen toen hij eenmaal wat ouder werd. Echt heel vervelend!
ik ben er eigenlijk mee gestopt toen hij zo’n 6 maanden was…het was toen ook niet meer nodig…

mama van lisa (14-05-2003) en lucas (31-12-2005)

hallo
erg herkenbaar!
lijkt wel of je mijn dochtertje beschrijft!
ik heb mijn verhaal verteld op het consultatiebureau
de volgende dag is er een medewerkster van het consultatiebureau langsgekomen
ze heeft precies voorgedaan hoe het inbakeren het beste gaat
en had nog een boel andere tips: echt aan te raden dus!!!
het inbakeren gebeurd m.b.v. twee grote doeken dunne flanel[dun+katoen+rekbaar]
om te voorkomen dat je kindje het te warm krijgt of smetplekjes krijgt
het is even een trucje, maar als je het eenmaal door hebt…
het helpt echt!!!
de dames van het consultatiebureau zijn ervoor en vinden het erg fijn om te kunnen helpen! [beter dan zelf aanklooien met een ‘badkape’ o.i.d]
na twee weken had ons dochtertje het niet meer nodig
we zijn direct gestopt, zodat ze nu weer gewoon zelf kan slapen
[voordatze teveel aan het inbakeren gewent is geraakt]
alles gaat nu prima

Senna slaapt inmiddels ook niet meer ingebakerd, die badcape wordt dus nu gewoon weer voor douchen en baderen gebruikt. Ze is zo sterk dat ze alles ook los wurmde. Ze slaapt nu overdag gewoon los in d’r bedje. 's Nachts deed ze dit al.
Soms kost het d’r iets meer moeite pom in slaap te vallen dan een andere keer.

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

hallo, rond de 6 weken wilde ons kleine meisje overdag ook niet meer slapen. ik heb toen op internet gespeurd en een en ander gelezen over het kiss-syndroom. Ben daarom met haar naar een osteopaat gegaan en dit had direct succes. Zij had door de stuitligging wat scheef zitten in haar nek. Na 3 behandelen werd het steeds beter en ik moet zeggen dat ze nu na elke fles toch zo’n 2 uur slaapt. Baat het niet dan schaadt het niet zou ik zeggen. Eigenlijk zou elk baby’tje na de geboorte eens goed nagekeken moeten worden door een osteophaat maar het cb schijnt hier nogal op tegen te zijn…veel succes ermee…Sabine