Inbakeren gestopt!

hoi hoi…

nou de spannende weken zijn me erg meegevallen! Ons manneke lag sinds zijn 8e week in de inbaker (paco) doeken! heerlijk warme handjes en voetjes en sliep er heel goed op! nu wilde ik toch gaan beginnen met afbouwen zodat ik niet opeens moet stoppen omdat hij op zijn rug gaat draaien oid… dus langzaam afgebouwd en … hij doet het harstikke goed… slaapt nu alleen nog in een gewone slaapzak zonder mouwen oid!! goed he…

ik zag er zo tegenop… was zo bang voor terugval! nu heeft hij alleen ijshandjes als ik hem uit zijn bedje haal maar zijn nekje is lekker warm!!

wil nu ook verder gaan kijken naar zijn voedingen of er misschien een late fles geschoven kan worden… moet hem nu 2x wakker maken zowel om 19.00 uur als om 23.00 uur… dus blijft spannend

Nou, dat klinkt goed! Fijn dat het zo is meegevallen. En die ijshandjes zijn bekend…voelt naar, maar zo lang het nekje warm is inderdaad is het goed.

Als ik jou was zou ik wat gaan schuiven met die flessen zodat je er een beetje tussenin zit. Zou hem ietsje ophogen en dan rond negenen ofzo geven en dan kijken wat er gebeurt. Spannend!

Groetjes!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Ijshandjes hebben we hier ook altijd. Morgan is nooit ingebakerd omdat ze dat totaal niet hebben kon. Later bleek Kiss natuurlijk de oorzaak, maar daar zijn gelukkig geen problemen meer met slapen (behalve het doorslapen nu dan).

Enne succes, ik hoop dat het lukt, bij onze kleine diva was het nog geen succes. Maar jouw mannetje is ouder geloof ik he.

Groetjes,

Michèle

Die ijshandjes komen me hier ook erg bekend voor… Ze zijn zelfs een beetje blauw-paars af en toe… In het begin schrok ik daar enorm van… maar ja, ze worden vanzelf wel weer warm als ze ze beweegt dus dat weet je dan ook weer…

Ik heb Sanne nooit echt ingebakerd. In het begin hebben we haar ingewikkeld in zo’n babydeken van de Hema, tegen de krampjes en nu heb haar wel elke dag in een slaapzak onder de dekens. Heb dat 1 keer niet gedaan en madam lag boven de dekentjes!!! (gelukkig keek ik nog ff voor ik zelf in bed dook…)

Liefs

Ha ha ha Morgan trapt ook alles weg als ze boos is, lang leven de slaapzakken ja.

Groetjes,

Michèle

Jurian trekt nu weleens zijn dekentje over zijn hoofdje… tja nu zitten zijn handen los … dus kan het er meer mee… moeder weer meer onrustig nu… !!

Ja kan ik me voorstellen dat je dat niks vind. Ik stop Morgan heel strak in moet ik zeggen. Enne ik heb nu een babyfoon met camera. Kost wat meer, maar ik zit een stuk rustiger.

Groetjes,

Michèle

Fijn zeg, dat Jurian zo goed zonder de doeken kan! Julia ligt ook in de Pacco en ik vind 'm ideaal. Ze heeft 'm, nu met 12 weken, nog steeds wel nodig. We hebben ook de Snug & Tug, die ook erg fijn is. Daarmee kunnen we wat af gaan bouwen; we laten nu af en toe een armpje uitsteken. Dat kan minder met de Pacco vind ik. Wat ik wel fijn vind aan die doek, is dat kraagje, dat ronde schoudertje dat heel mooi aansluit. Julia ligt dan heerlijk warm. Nu we haar handje uit laten steken (uit de Snug & Tug), is het inderdaad een ijsklompje! Dat vind ik zo zielig, maar inderdaad, zolang het nekje warm is, is het goed.

Wij willen ook gaan afbouwen, dus ik ben zeer benieuwd hoe Jurian het doet en of hij nu altijd goed slaapt zonder doek. Hoe heb je precies afgebouwd met de Pacco? Ik weet niet hoe je daar bv eerst een handje uit kan laten steken en dan later twee…

Groetjes Rainbow

Trotse mama

Gewijzigd door - Rainbow op 24 Nov 2008 20:39:51

sorry beetje late reactie…

rainbow wat is de Snug en Tug?

afbouwschema hier:
Het beste slaapje zijn ene armpje eruit (maakt niet uit welk armpje) hier was het beste slaapje van 19-23 uur… dit 2 dagen gedaan… denk de volgende beste slaap dan maar… dat was de ochtend … dit ging eerst minder maar 2e ook goed (met 1 armpje eruit) en het slaapje van savonds breide ik uit naar de slaapzak. zo ging er elke keer een slaapje geoefend worden … tot ik nog met de middag en nacht zat!? tja die nacht is zijn beste slaap maar … die van mama ook!!! dus wat zal ik doen… zag er echt tegenop… nou de stoute schoenen aangetrokken en hem met slaapzak in bed gelegd voor de nacht … ging prima!! niet eerder wakker oid… hij had nu alleen de middag nog de doeken omdat hij dan heeel slecht slaapt… maar elke keer als ik hem inbakerde was het krijsen… dus ik was dat zat en dacht dan slaap je maar slecht en ga je gelijk voor alle slaapjes in de slaapzak en weg die inbakerdoeken… én hij slaapt meer en beter ook de middag al is hij dan wel onrustiger en soms een schreeuw en slaapt weer verder … tja daar ben ik niet goed achter wat dat is? hoever ben jij met afbouwen nu dan? doe gewoon met de paco doek het niet over maar onder zijn armpje als hij er 1 vrij moet houden … gaat goed hoor … .tja het kraagje valt dan weg maar heeft hij nu ook niet… lekker simpel hema slaapzak

Hallo,

Ik heb een dochter van bijna 14 weken en ook wij zijn nu sinds 2 dagen gestopt met inbakeren dit omdat ze haar 2de prikken heeft gehad en ik haar toch 24 uur niet mocht inbakeren. Nu dus sinds 2 dagen helemaal geen doek meer. Ook zij slaapt in een slaapzakje maar toch ben ik soms bang dat ze er nog niet klaar voor is. Gisteravond begon ze ook ineens te krijzen en dat deed ze normaal nooit s’avonds!! Ze was zo overstuur dus heb ik haar weer ingebakerd en s’nachts ook. Wel ben ik vandaag weer begonnen met een slaapzakje… Duurt dat lang voordag ze er aan gewend zijn zonder een inbakerdoek te slapen??? En hoe oud was jouwn kindje toen je gestopt was met inbakeren??? En is dit wel goed om in 1x te stoppen of moet ik echt langzaam afbouwen???

Groetjes Melanie

Gewijzigd door - mel128 op 27 Nov 2008 13:04:21

wij bakeren rico ook altijd in, want hij trok als hij onrustig sliep zn lip kapot en kraste zich heel erg. hij maaide zich daardoor ook constant wakker. maar wil toch over 'n maand of 2 gaan afbouwen.

vraagje. doen jullie dan alleen een slaapzakje? zonder deken? want heb het idee dat het zo koud is een slaapzak zonder mouwen. heb dat ook voor rico hoor zo 1 maar idd die ijshandjes! mocht m laatst niet inbakeren ivm inentingen. dus gweoon slaapzakje aangedaan maarja. moet je daar in de winter dan nog 'n extra lakentje overheen doen? of hoeft dat niet persee??

(K)Kuzjes!

ha meiden…

hier ben ik nu net klaar met uitbakeren en ons zoontje is 4 1/2 maand oud. Dus denk dat ik met de 4 maanden begonnen ben met afbouwen! dit heb ik echt in stappen gedaan… want omdat hij eraan moet wennen vast gelegd te worden… moet hij er ook aan wennen dat hij zijn handen nu alle bewegingsvrijheid heeft! dus … tip doe het niet in één keer en als je merkt dat ze terug valt in oude patroon … dus weer veel huilen etc dan gewoon nog minimaal week doorgaan met inbakeren voor je opnieuw poging neemt tot afbouwen … dit is het signaal dat je er te vroeg mee ben! ik ken mensen in mijn omgeving die het pas met de 6 maanden (en liever nog later) hebben gedaan… dus kijk naar de signalen van je kindje!

wij doen Jurian nu een slaapzakje (van de hema) aan zonder mouwen en daarover nog een dubbel deken (winterdeken) met lakentje… dit stoppen we strak en stevig in zodat hij wel die strakheid (=vertrouwd van de doeken) om zich heen voelt! ook doe ik voor de nacht er een kruik bij leggen, niet te dicht tegen hem aan en een hydrofiele luier erom heen…

als je nog meer wil weten gewoon vragen …

psst die ijshandjes zijn wel zielig maar als het nekje warm is … dan is dat verder geen probleem… tja met inbakeren altijd zekerheid van warme handen he

Ik rol mijn zoontje altijd in een gewone doek van de C&A en dat gaat ook prima. Is geen inbakeren, maar wel dat er iets straks tegen hem aanligt. Hij slaapt dan stukken beter dus misschien is dit een tip om het inbakeren een beetje af te bouwen om eerst hiermee te beginnen. Weet er verder ook niet veel van, maar dat strakke vertrouwde gevoel vinden ze allemaal wel heel fijn blijkbaar.
Maar waarom mag je niet inbakeren als ze spuiten hebben gehad ?
Gr. Natasja

[/url]

als je kindje ingeënt is kan hij koorts krijgen … daarom mag je 24 uur lang na het spuitje geen doeken om je kind wikkelen omdat hij/zij zijn warmte dan niet kwijt kan… ook als ze verkouden/grieperig of koortsig zijn… niet inbakeren! want dan wordt het erger ipv minder…

Hoi!

Even terug naar de vraag wat de Snug & Tug is. Dat is een naam van een inbakerdoek die ze verkopen op ikbenmama. Een heel handig ding! Wij hebben daarnaast de pacco, die ik nu fijner vind trouwens, vanwege dat kraagje.

Ik probeer Julia overdag in bed te leggen met één handje eruit, maar dan floept dat handje meteen onder het dekentje vandaan. Blijf toch lekker warm liggen! Hahaha. Dat gaat best goed. Verder ligt ze gewoon nog lekker warm in de doek, ze is ook pas 13 weken, dus het mag nog. Trouwens…ik mocht Julia van het cb na de prikken gewoon inbakeren!

Ik zou het slaapzakje aandoen en je kindje dan lekker in bedje leggen met een lakentje en een dekentje. Dat mag gewoon en is lekker behaaglijk!

Groetjes Rainbow

Trotse mama

Hallo,

Ik ben nu toch maar weer begonnen met inbakeren want onze meid is er volgens mij nog niet aan toe. Heb dus na de prikken haar helemaal niet meer ingebakerd maar je ziet gewoon dat ze slaap te kort heeft. Nu heb ik ook al geprobeerd 1 armpje eruit te doen maar dat werkt ook nog niet. Ze slaapt nu bijna direct als ik haar heb ingebakerd. Zou het dan toch nog te vroeg zijn? Als ik zo lees, is het dan misschien verstandig om nog even te wachten?? Nu heb ik nog even een vraagje onze dochter is nu al 6,5 kilo en net 14 weken maar wij bakeren haar in een paccodoek en die is tot 7 kg. Weet iemand nog een soortgelijke doek die vanaf 7 kg is???

Groetjes Melanie

Hoi Mel,

Julia is nu 13 weken en haalt de 6,5 kilo nog lang niet, dus zij kan nog goed in de gewone Pacco. Als je eens kijkt op de paccosite, volgens mij www.pacco.nl, dan zie je dat ze ook een ‘opvolg-Pacco’ hebben waar jouw kindje dan in zou kunnen. Je zou ook kunnen kijken op www.ikbenmama.nl waar ze ook bakerdoeken verkopen in maat L, voor iets grotere babies die nog niet toe zijn aan los liggen. Wij hebben van ikbenmama de Snug & Tug, die heel fijn is. Julia ligt in de S, maar wordt daar langzaamaan ook iets te groot voor, waardoor ze zich lostrapt. Die Snug & Tug bestaat zeker in een elletje en is goed geschikt voor Hollandse babies die nu eenmaal niet allemaal heel mini zijn!

Laat je meisje er nog maar lekker in liggen hoor, dat is prima met 14 weken. Julia heeft het ook nog echt nodig. Ze is nu verkouden en slaapt daardoor slechter, maar normaal slaapt ze er heerlijk mee en waarom zou je er dan nu al mee stoppen? Wij bouwen wel af nu, maar 's nachts ligt ze nog lekker in de Pacco, die wij dus naast de Snug & Tug hebben!

Groetjes Rainbow

Trotse mama

Melanie, ik heb meteen even voor je gekeken. Je hebt de Pacco Comodo, die wel 54,95 kost! Daar mag je kindje pas in als ze echt meer dan 7 kilo weegt en dan tot 9 kilo. Dus denk even goed na voor je deze aanschaft, want hij is wel duur. En even de Snug & Tug checken, die is geloof ik 39,95!

Doei!

Trotse mama

Hoi Hoi,

Bedankt voor je snelle reactie. Ik heb al een beetje rondgekeken op internet maar ik denk toch dat ik ga proberen om over een week weer af te bouwen dus hopen dat dat lukt! Ik moet namelijk van de week een foto laten maken van haar heupjes en waarschijnlijk moet ze in de beugels dus dan is het inbakeren denk ik helemaal verleden tijd. Nog even over het afbouwen, wat raden jullie mij aan?? Hoe te beginnen??

Liefs melanie

hoi mel…

ik heb hierboven ergens vermeld hoe wij het moesten afbouwen van de inbakerverpleegkundige dit ging hier heel erg goed… maar mijn zoontje was denk wel ruim 16 weken voor ik hier mee ben begonnen…

je heb ook van die doeken puckaboy… hier liggen de armpjes los maar toch onder een doek waardoor ze niet bij hun hoofdje kunnen komen en meer rust krijgen. Dit was ook een tip als afbouwen met armpjes los mislukte… dan is dit de vervolgvarriant! kijk maar op google hoe dat eruit ziet. Kost ook 50 euro dacht ik?! dat is weer het nadeel…

verder hoop ik dat het snel lukt en … begin met het beste slaapje af te bouwen!!