Wij hadden kortingsbonnen van de La Place en mijn vriend wilde daar dolgraag gaan luchen. Hij is gek op La Place, van de V&D he? Wij daarheen en heerlijk geluncht in het zonnetje. We moesten een kado kopen voor zijn jarige neefje en vlakbij de V&D was een speelgoedzaak, dus dat kwam mooi uit. Bij het naar binnen lopen zag ik al dat er zo’n apparaat stond waar je een euro in moet doen en waar je dan een speelgoedje uit kunt draaien. En…er zaten Barbapappa’s in! Die had ik al eerder ergens gezien, maar toen had ik geen euro. Nu wel…Terwijl mijn vriend de Legodoos aan het inpakken was, snelde ik naar de ballenautomaat (ik dacht dat hij het zonde van het geld zou vinden), gooide er een euro in, draaide en…er kwam een Barbapappa uit! Een ZWARTE! Ja, maar DIE wou ik niet! Ik wilde een rose! Ik keek echt zwáár teleurgesteld naar het mini-ding in mijn hand. Mijn vriend en Eva kwamen aanlopen en hij zei: ‘Wat is er schat?’ Ik: ‘Ik heb een ZWARTE Barbapapa! Die vind ik stom!’ Hij zei, alsof ik Eva was: ‘Ja, maar als je trekt, weet je dat je ook een stomme kunt krijgen. Dat is de gok!’ Ik: ‘Maar dan probeer ik het nog eens toch!’ Hij hield me echt tegen en zei: ‘Nee, kom. We moeten nog helemaal naar de auto lopen en…’ Kortom: ik mócht van hem geen nieuwe trekken! En dus liep ik, mokkend als een kind van 5, met de zwarte Barbapappa in mijn hand mee naar de auto. Denkend: ‘En tóch ga ik een keer een nieuwe halen!’ Ik ben 36, maar ja, soms verander je gewoon nóóit! Eva was trouwens door het dolle heen toen ze de bal kreeg waar de Barbapappa in had gezeten. Toch nog IEMAND blij!
Groetjes Rainbow, trotse mama