Ik me vandaag toch schaam om Nederlander te zijn

Ik hoop alleen maar dat elke partij zijn poot stijf houd, ook de VVD en niet met hem om de onderhandeltafel gaat zitten.

Groetjes,

Michèle

Maar Michele, gaat het daar echt om? Ik bedoel, 1,5 miljoen nederlandser hebben op hem gestemd, of hij nu gaat regeren of niet! Ik kan er gewoon niet over uit!

Kan me heel goed voorstellen dat het zeker in het buitenland niet mooi op je paspoort staat!

Maar voor hier in de binnenlandse politiek is het een heel duidelijk teken van onvrede over hoe het nu gaat. Ik vind wel dat dat serieus aangepakt moet worden en dat de integratie dus totaal niet wenselijk verloopt. De oplossingen van Geert Wilders zijn naar mijn idee absoluut rascistisch en kortzichtig. Maar dat er oplossingen moeten komen voor een groot probleem in de samenleving is mij wel heel duidelijk. En dat mensen uit lagere klasses de politiek ook moeten kunnen begrijpen en dus niet alleen maar op de ondoordachte oneliners van de PVV afgaan. De politiek moet echt hervormd worden in mijn ogen.

Je kunt je ervoor schamen en het er niet mee eens zijn (doe ik ook) maar het is wel een feit dat zoveel mensen dus toch de extreme denkbeelden van Wilders aanhangen. Heb gister het partijprogramma op de website van de PVV eens doorgelezen en ik schrok daar echt van. Zeker icm het optreden van Hero Brinkman in DWDD. Ik ben bang ik daarmee al meer van de denkbeelden van de PVV weet dan de gemiddelde PVVstemmer. Het is niet mooi, we staan er internationaal niet netjes op nu, maar het is wel een feit. Wat gaan de beschaafde partijen in Nederland met dit signaal doen?

Aan de ene kant hoop ik niet op een rechtse coalitie, zeker niet met de PVV, maar aan de andere kant is het misschien ook wel goed als blijkt dat de plannetjes van Geert gewoon niet werken en dat de mensen een beetje tot inzicht komen. Hij moet toch door de mand vallen? Bovendien mogen we dan binnen een jaar weer stemmen denk ik!

Zo, ik had ook een mening hierover, hahaha!
liefs

Lilypie Second Birthday tickers

Dank je wel Malawi mamma
ik wilde ook een topic hierover beginnen, maar durfde het niet zo goed. Ik woon in Limburg en hier in deze provincie lijkt iedereen op Wilders hebben gestemd. Ik schaam me hier echt voor.
En dan te bedenken dat in Limburg heel erg weinig allochtonen wonen. En DE allachtonen die hier wonen, en waar ik mee te maken heb, zijn heel beleefd. Het heeft ook naar mijn idee niets met geloof te maken of je asociaal bent of niet. Dat is je karakter.
De personen die ik vervelend vind zijn de nederlandse jongeren tussen de 16 en 20 die stoned bij mij aan de balie komen en je niet eens aankijken maar eisen wat ze willen kopen.
En dan nog wat, vraag eens aan iemand die ‘zo verschrikkelijk bang is voor de buitenlanders’ wanneer zij DIRECT in hun leven en omgeving last hebben van een ‘buitenlander’?
Grote kans dat ze daar geen antwoord op hebben.
Bah, ze moeten eens een halve dag in Rotterdam doorbrengen, dan hollen ze snel weer terug.
In Vlaardingen waar ik heb gewoond kon je ons blokje om en dan had je de hele wereld gezien, heerlijk vond ik dat, nooit last van iemand gehad. Ja, mijn drugs gebruikende bovenbuurman, die zijn balkon in de fik heeft gestoken, en dat was een nederlander.
Nou, ik moet maar ophouden, word weer boos als ik dit aan het tikken ben.

Laat die Wilders maar in de coalitie plaatst nemen, dan valt hij snel genoeg door de mand.

ps, en dan heb ik het niet eens over de ‘kopvoddentaks’ gehad. HOE DURF JE mensen zo te beledigen. Ik heb hem hierna nooit meer willen aanhoren. Mogen we zelf nog uitmaken hoe wij ons kleden.

Lilypie First Birthday tickers

hahahah daar had ik het net met mijn moeder over, die wil nu ter demontratie een hoofdoek gaan dragen, hahah mijn moeder houd van burgelijke ongehoorzaamheid!

Ik ben ook geschokt over de uitslag. Ik vind het heel erg dat de pvv zoveel zetels heeft gekregen. Natuurlijk is het ieder zijn keus, natuurlijk is het een teken dat er 1,5 miljoen nederlanders niet tevreden zijn over hoe het allemaal tot nu toe ging hier in nederland. Maar ik kan mij gewoon niet voorstellen, dat als je ziet waar de pvv voor staat, hoe rasisctisch dat is, dat je dan op hem stemt.
Ik mag het misschien niet zeggen, en ik wil niemand beledigen, maar laten we eerlijk wezen, de partij leider van de pvv, doet mij ontzettend denken aan een duitse leider van 65 jaar terug, en aan alles wat hij heeft aangericht. Sorry, maar ik kan er niks aan doen dat ik die vergelijking maak. Precies dezelfde strategie, inspelen op de burgers die niet tevreden zijn, en zeggen wat ze willen horen, en een bepaalde doelgroep van de samenleving de schuld te geven, met alle gevolgen van dien.
Ik wordt er bang van dat deze pvv nu waarschijnlijk in de regering komt, met alle gevolgen van dien.
Nee, ik heb ook geen idee hoe je dit aan derest van de wereld moet verklaren. Verdrietig, dat wordt ik er van.

liefs woezel

@ malawimamajada, weet je de democratie zegt dat ze met hem zouden moeten onderhandelen, en ja als je naar de kiezers kijkt dan is dat zo. Alleen 3 jaar geleden was de SP de grootste winnaar net als de PVV nu. Ze zijn aan tafel gegaan met ze, zelfs de PvdA. Maar ze hebben het zo gespeeld dat de SP nooit zou kunnen regeren en ze hebben ‘vrijwillig’ gekozen de oppositie in te gaan. Dit kan ook met de PVV gebeuren. Oh ja hij heeft net zijn breekpunt verworpen ondanks dat dat gister volgens hem nog een belofte breken naar de kiezer was.

Groetjes,

Michèle

Zie ja, dat bedoel ik nou.
Hij zal wel moeten inbinden.
Laat hem maar meedoen, dan zal hij door de mand vallen.
daarna nieuwe verkiezingen…en een sociaal kabinet.

-zucht, of is dat teveel gevraagd-

Lilypie First Birthday tickers

Nou dan zal ik is heel schokkend doen en heel eerlijk, ik heb pvv gestemd om indd ene sein af te geven dat het hiet niet goed en met mij anderhalf miljoen mensen, de andere draaien er alleen maar om heen. Nu zal i kwle heel ikke ben over me heen krijgen nou het zei zo. Ik ben het met het punt over de islam niet eens heb daar zelf vrienden van met die geloofsovertuiging. Maar er zat in iedere partij wel iets wat niet kan. Nee lekker de zorg op zijn kant laten gaan dan hebben we het goed gedaan.

Toen ik op school zat werd er al gecollecteerd voor de arme landen, wat zelfs al bij mij moeder en wat is er gedaan helemaal NIETS, de mensen zijn nog net zo arm en zolang er in eigen land mensen naar de voedselbank moeten, moeten ze dat eerst maar is oplossen.

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Ik vind het ook heel erg dat de PVV zoveel stemmen heeft gekregen. Volgens mij bekijken veel mensen zijn verkiezingsprogamma niet eens en geven alleen maar aan hij draait er tenminste niet omheen. Dat is dan misschien wel zo, maar ik geloof echt niet dat hij in zijn eentje wel alles waarmaakt en in zijn eentje Nederland kan veranderen.

Ik heb zijn partijprogramma bekeken net als dat ik dit van de andere partijen heb gedaan. Maar ik walg echt van sommige uitspraken die hij doet. Wat nou alle buitenlanders Nederland uit. Vind dat zo kort door de bocht en simpel gedacht, want Nederlanders zijn ook niet heilig. En dan het voorbod op hoofddoekjes, laat iedeen lekker dragen en geloven waar ze zich goed bij voelen. En dan de manier waarop hij het brengt, daar heb ik echt geen woorden voor.

Sorry, ik gun het iedere partij om in de kamer te komen. Maar ik hoop echt niet dat de PVV in de kamer komt.

Groetjes,
Sandra

Michelle je krijgt mij niet over je heen ieder zijn mening en ieder zijn stemrecht. En als het gaat om ontwikkelingshulp ben ik het helemaal met je eens. Maar mijn probleem met Wilders is dat hij alles maar op 1 bevolkingsgroep of geloofsovertuiging gooit en meteen daarvan alles over 1 kam scheert. Ik wil niet vervelend zijn, maar de groepering waar wij in de buurt het meest last van hebben zijn de oost europeanen. Polen, bulgaren en hongaren. En ook niet van allemaal hoor, maar van een aantal. Maar hun zal Wilders niet aanpakken want dan moet ie zijn eigen vrouw ook aanpakken. En hoe zit het met de antilianen. Zij zijn naast marokanen de bevolkingsgroep die de meeste overlast veroorzaken. Zelfs de antillen willen ze niet terug hebben. Nee als hij een immigratiebeleid wil voeren dan alles en niet een groep. Das pas democraties.

Groetjes,

Michèle

Gewijzigd door - Michèle op 10 Jun 2010 12:52:33

quote:
Sorry, ik gun het iedere partij om in de kamer te komen. Maar ik hoop echt niet dat de PVV in de kamer komt.

Groetjes,
Sandra

Helaas Sandra in de kamer zit hij al, nu is het een kwestie van voorkomen te regeren. En volgens mij zal Rutte dan moeten gaan voor een paars + om dat te kunnen doen. Maar wil Rutte zijn handen met zoveel links ineens slaan. Overigens als ik het daarstraks op het nieuws hoorde moeten er nog zetels verdeeld worden dus zouden de PvdA en VVD wel eens gelijk kunnen komen dan wel niet toch de PvdA de grootste. Volgende week dinsdag is alles pas zeker.

Groetjes,

Michèle

@ michelle, mij krijg je ook niet over mij heen, iedereen heeft het recht om te stemmen op de partij van zijn of haar keuze. Als dat bij jou de pvv is, dan is dat zo, en dat heeft iedereen te respecteren.

Ik vind het zelf gewoon echt jammer dat er zoveel mensen op de pvv hebben gestemd, zij zullen net zoals alle andere partijen, ook niet datgene waar kunnen maken , waarvoor ze staan. Daarvoor is het een democratie, en moet het via de ofiiciele gang van zaken, en hebben we dus een eerste kamer, die dan daar een stokje voor steekt, als zij het er niet mee eens zijn.
Het is duidelijk dat de mensen in nederland aangeven dat het nu goed anders moet, daar kan niemand om heen. Maar ik hoop wel dat de regering dit dan ook ziet, en daar wat mee doet. Ik hoop niet dat de pvv mee gaat regeren, zo bedoel ik dat niet, maar dat ze met deze kabinets periode proberen meer denken aan wat de burgers willen. Zelf ben ik van mening, dat de pvv daar niet het antwoord op is, en dat komt bij mij door zijn uitlatingen over allochtone mensen, en immigratie, en er 1 bevolkingsgroep er uit te halen, die het allemaal fout zou doen.

liefs woezel

De mensen met een islamische achtergrond die der eigen gedragen zijn hier ook bij hem gewoon welkom. Het gaat hem om degene die zich misdragen. Dus niet alleen die van de islam.

En ik heb lang getwijfelt of ik het zou doen, ant had wel in me achterhoofd hij mag niet de grootste worden en dat is ook niet gebeurt.
Maar denk dat het bij veel mensen toch een signaal is.

Kijk pvda heel leuk allemaal, hup de maagremmers uit het pakket, weet je wat mij dat per jaar zou kosten?? Nee ik vraag om een scheurtje in middenrif. Denk dat ik met 350 euro aan zorg voor 3 man genoeg betaal met ook nog 3 maal een eigen bijdrage van 165 euro.

Liefs Michelle

3 maal michelle?? Dylano heeft nog geen eigen risico he enne madelon is boven de 18 dus die moet dat volgens mij zelf betalen toch?? Of jullie moeten voor haar betalen, maar bij wet moet zij wel het volle pond betalen.

Groetjes,

Michèle

Michelle, Jij hebt het recht te stemmen wat je wilt en ik snap jouw argumenten ervoor ook. Het jammere is dat zijn standpunten over onze turkse en marokkaanse medemens en het islamitische geloof ook de stemmen krijgen. Daarom denk ik: Is het een signaal en moeten alle politieke partijen hiermee aan de slag. Er is echt vernieuwing nodig en de PVV brengt dat op veel punten. Dat zet veel mensen ertoe te stemmen op de PVV denk ik. Jij volgens mij ook.

Maar ik hoop van harte dat het respectloze en beledigende wat Wilders ten toon spreidt niet de norm wordt in ons kleine landje, want dan is het eind zoek naar mijn idee.

liefs

Nee madelon betaald het indd zelf Michèle, gaat alleen van René zijn salaris af Maar krijg het wel terug. Maar bij ouders waar de kinderen niet werken bij 18 betalen het wel neem ik aan want als je dat ban je basisbeurs moet betalen hou je niet veel over.

Nee op dat punt ben ik het ook niet met hem eens Liske absoluut niet zelfs. Maar er waren wel veel andere punten waar ik me in kon vinden.

En zo was da bij veel partijen dus vandaar de pvv om een sein af te geven zo gaat het niet goed.

Liefs Michelle

Eens Michelle, Ik heb geen PVV gestemd, maar CDA is voor de beste voor het veehouderij. Alle linkse partijen niet. Ook CDA heeft zo zijn slechte punten. PVV heeft ook hele goede punten, maar hij praat ook gewoon jip en janneke taal. Balkenende kwam nooit goed over in mijn ogen. Ik ben dus wel blij dat VVD heeft gewonnen. Begrijp me niet verkeerd, want ik kom uit een rood nest (en mijn vader is helemaal niet blij dat ik rechts heb gestemd) en dat ik nu sta te juigen voor VVD is raar voor mij. Maar een rechtse coalitie is voor ons beter. Hoop helemaal dat Groenlinks niet gaat regeren, want dan kunnen wij ophouden met het bedrijf. En ben heel blij dat die Partij voor de dieren verloren heeft.
Maar iedereen stemt voor zijn eigen positie. Dus ik ook.
Mijn man stemde nooit. Ik heb hem de afgelopen 2 jaar overtuigd om wel te stemmen en ik moet zeggen hij is fanatieker dan mij geworden.
Als je maar stemt. Want als je niet stemt mag je ook niet zeuren. We hebben jarenlang gevochten om stemrecht te krijgen en in sommige landen mag door vrouwen nog niet gestemd worden. Dus wees trots dat je stemt.

Groetjes Carolien

quote:
Nu zal ik zal wel heel ikke ben over me heen krijgen nou het zei zo.

Even in het algemeen- Ik zie dit wel meer voorkomen deze dagen. Vind ik erg jammer en onnodig. Als we verwachten dat de politiek het beschaafd en sociaal gaat houden, moeten we daar hier maar mee beginnen.

Ook ik ben geschrokken van al die mede Limburgers die klaarblijkelijk massaal op de PVV hebben gestemd. Ik kom oorspronkelijk uit de stad en weet ook dat daar verschillende moeilijke wijken zijn. Ik heb moeite met Wilders en de PVV. Vorige week ( of 2 weken geleden ) was er op tv een debat. Zie hier vanaf 40 seconden

Ik vind dat elk kind recht heeft op medische hulp. Want geen enkel kind kan er iets aan doen om hier te ( moeten ) zijn of heeft daarom gevraagd. Daarbij vind ik ook dat iedereen zelf mag weten wat hij/zij gelooft, mits de regels van dit land verder gerespecteerd worden. Als ik in Turkije bv op vakantie wil en het daar een feit is dat een vrouw er niet toples op het strand mag liggen, dan doe ik dat niet of ga ergens anders heen. En dat verwacht ik dan ook terug.
Maar ook de VVD heb ik weinig mee op. Ik ben heel benieuwd hoe het de komende jaren zal gaan. Ik heb tot op de laatste minuut getwijfeld tussen pvda en sp en uiteindelijk sp gestemd. Ik heb vanalles eerst uitgezocht voordat ik mijn stem uitgebracht heb.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

Gewijzigd door - Asje op 10 Jun 2010 13:50:38

Michelle, mij krijg je ook niet over je heen. Ik heb geen PVV gestemd, omdat een andere partij beter bij me paste, maar ik denk inderdaad dat er een signaal afgegeven is door het feit dat Wilders toch zoveel stemmen gekregen heeft. Dat is blijkbaar niet voor niks.

Er zijn heftige punten in zijn partijprogramma, maar verder vind ik dat-ie wel degelijk dingen zegt waar hij een goed punt heeft.

En net wat je zegt: hoe lief en attent het ook is om andere landen en andere volken te willen helpen, laat dat niet gebeuren over de rug van mensen hier die het al zo moeilijk hebben.

Ik kan nog meer bezuinigen in de zorg (bejaarden die maar 1x per week gedoucht worden vanwege geld/personeelsgebrek!!!) en nog meer geld naar ontwikkelingslanden waar het al zolang ik weet en zolang mijn ouders weten een bodemloze put is, niet met elkaar combineren.

De Christenunie wil nog meer geld in ontwikkelingshulp stoppen in de komende periode. Tuurlijk zet Nederland maar in een heel mooi daglicht bij de rest van de wereld, wij leveren hier wel in op van alles waar we hard voor gewerkt hebben! Ben ik nou suf?

Klaar ermee om geld in die landen te pompen. Er is in veel van die landen geld zat, het zit er alleen op de verkeerde plekken. Daar zit dan bijv. een dictator het lekker luxe van te hebben in zijn opzichtige mega-paleis. Het is daar niet met nog meer geld op te lossen.

Belachelijk dat wij daar nog steeds geld in pompen. Gebruik dat maar om bejaarden 2x in de week van de douchen i.p.v. 1x!

Nogmaals, ik vind Wilders op verschillende punten veel te ver gaan, maar hij is wel de enige die eerlijk zijn mond open durft te trekken over wat een flink deel van het Nederlandse volk denkt. Hij komt echt niet voor niks aan zoveel zetels. Blijkbaar wil dat deel van het Nederlandse volk een stevig signaal afgeven. Ik kan geen hekel aan die man hebben en ik schaam me niet dat ik Nederlands ben.

Er moet een andere wind gaan waaien in Den Haag om weer even wat mensen wakker te schudden die ingedut zijn. Ik laat me niet zenuwachtig maken door de heftige punten die Wilders in zijn programma heeft. Dat krijgt-ie toch niet van de grond. Maar de punten waarvan een groot deel van Nederland denkt “tja, eerlijk is eerlijk, ik durf het bijna niet te zeggen, maar daar heeft-ie toch wel gelijk in” daar mag-ie van mij mee aan het werk gaan.

Laat maar komen die nieuwe regering!

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 10 Jun 2010 13:50:02