Kan me heel goed voorstellen dat het zeker in het buitenland niet mooi op je paspoort staat!
Maar voor hier in de binnenlandse politiek is het een heel duidelijk teken van onvrede over hoe het nu gaat. Ik vind wel dat dat serieus aangepakt moet worden en dat de integratie dus totaal niet wenselijk verloopt. De oplossingen van Geert Wilders zijn naar mijn idee absoluut rascistisch en kortzichtig. Maar dat er oplossingen moeten komen voor een groot probleem in de samenleving is mij wel heel duidelijk. En dat mensen uit lagere klasses de politiek ook moeten kunnen begrijpen en dus niet alleen maar op de ondoordachte oneliners van de PVV afgaan. De politiek moet echt hervormd worden in mijn ogen.
Je kunt je ervoor schamen en het er niet mee eens zijn (doe ik ook) maar het is wel een feit dat zoveel mensen dus toch de extreme denkbeelden van Wilders aanhangen. Heb gister het partijprogramma op de website van de PVV eens doorgelezen en ik schrok daar echt van. Zeker icm het optreden van Hero Brinkman in DWDD. Ik ben bang ik daarmee al meer van de denkbeelden van de PVV weet dan de gemiddelde PVVstemmer. Het is niet mooi, we staan er internationaal niet netjes op nu, maar het is wel een feit. Wat gaan de beschaafde partijen in Nederland met dit signaal doen?
Aan de ene kant hoop ik niet op een rechtse coalitie, zeker niet met de PVV, maar aan de andere kant is het misschien ook wel goed als blijkt dat de plannetjes van Geert gewoon niet werken en dat de mensen een beetje tot inzicht komen. Hij moet toch door de mand vallen? Bovendien mogen we dan binnen een jaar weer stemmen denk ik!
Zo, ik had ook een mening hierover, hahaha!
liefs