Ik helelmaal kapot ben

Tjonge Michelle, wat heftig! Pffffffffffff…
Fijn dat-ie in elk geval gevonden is en dat er gekeken wordt naar “hoe nu verder”. Hopen dat het allemaal goed komt maar dat zou weleens een heel traject kunnen worden.

Alle sterkte voor je vriendin en haar gezin!

Groetekes, Sje

Jeetje zeg, wat een verhaal. Sterkte!

Groetjes Natasja

Pfff, waar zal ik beginnen, heb net mijn vriendin aan de telefoon gehad, en gisteravond Madelon nog.

Hij is in ieder geval gedwongen opgenomen op een gesloten afdeling, en hij is indd vrijwillig vertrokken.
Hij schijnt in de nacht van maandag op dinsdag aan het uitbroeden te zijn geweest hoe hij er een eind aan kon maken en waar. er zit heel veel woede en verdriet in hem vanwege zijn oudste dochter die wil niet meer met hun te maken hebben onder invloed van der vriend en zijn ouders (lees heel onzeker meisje en heel beinvloedbaar)

Mijn vriendin kon der verhaal wel kwijt je kent dat wel vrouwen onder elkaar maar hij is zo’n gigantische binnenvetter en heeft ook de dood van zijn moeder nog niet verwerkt heeft hij geen afscheid van kunnen nemen wegen hartstilstand.

Hij had dus uitgedoktert waar hij zijn auto zou zetten, zodat ze die niet zouden kunnen zien, en had een mes en spanbanden meegenomen om zich of op te hangen of zijn polsen door te snijden. hij was bezig met zijn polsen door te snijden toen iets (van boven? zegt hijzelf) hem tegenhield.
Hij is toen in de buurt van de zuto rond gaan dwalen.

De politie was op patrouille en zagen een klein stukje oranje midden in de natuur en ze wisten dat de bedrijfswagen wit met oranje was. Die zijn gaan kijken en dat was dus indd de auto, maar hij was er niet.

Toen is een deel politie met honden gaan zoeken en een ander deel heeft de reservesleutels bij zijn baas opgehaald om in de auto te kunnen kijken.

De politie met honden heeft hem uiteindelijk gevonden hij zat onder een dekentje en was heel erg in de war.
Die hebben hem thuisgebracht en de hp gebeld. Toen hijthuiskwam had hij geen schoenen meer aan, en ging in de foetus houding op de bank liggen met zijn handen oor zijn gezicht.
Hij zei helemaal niets. Alleen dat het niet gelukt was, hij wou niet gevonden worden, en de naam van zijn oudste dochter, en dan kermde hij helemaal zei Madelon, net of je een dolk recht in zijn hart stak.
Die hebben ze uiteindelijk gebeld om te vragen ofze kwam omdat hij dat maar bleef zeggen, maar die kwam niet.

Verder was hij heel rustig, de hp heeft de ggz gebeld en die waren er om half 11 en die hebben alle papieren in orde gemaakt en toen hebben ze hem om half 12 zelf weggebracht.
Toen ze vannacht weggingen was hij weer een stuk beter aanspreekbaar maar werd ook weer gelijk gesloten en kreeg door wat hij de andere had aangedaan,

Word zware klus denk ik.
Maar de opluchting overheerst nu, maar ben er nog steeds ondersteboven van.

Liefs Michelle

Jeetje meid wat een nacht en helaas voor mij zo herkenbaar. Mijn vader heeft 2 psychoses gehad. De eerste keer hadden ze het niet echt door en te vroeg vrij gelaten. De tweede keer heb ik hem helaas zelf aan moeten geven maar is hij wel langer behandeld en er gelukkig goed uitgekomen.

Ik hoop dat het tot zijn oudste dochter door dringt wat ze haar ouders aan doet, niet dat zij een psychose kon voorkomen maar het speelt wel mee en dat ze ontzettend veel geluk heeft dat ze nog met haar vader kan praten en ik hoop ooj dat ze dat gaat doen want je hebt maar een paar ouders en die moet je koesteren. Doe ik met mijn ouders ook ondanks wat ik meegemaakt heb met mijn vader.

Als je behoefte hebt mag je me altijd mailen gezien ik weet (mijn vader en mijn broertje) hoe het is als iemand een psychose heeft al is het maar om je ei kwijt te moeten aan iemand die je begrijpt.

Sterkte enne zelf ook blijven praten he.

Groetjes,

Michèle

@Michèle, ik vond de reactie ook keihard:O. Ik ga je zeker mailen, maar pas na je trouwdag

Ze hebben om 11 uur een gesprek dus bel der vanavond weer ff als ik er door kom ze word nl gek gebeld.

Liefs Michelle

Hey Michelle,
Ik wil je ook veel sterkte toe wensen… tis niet niks om te zien hoe het gezin van je beste vriendin zulke zware tijden door moeten maken…
Groetjes Nancy

Jeetje wat een ontzettend heftig verhaal.

Ik ben blij dat ze hem gevonden hebben, maar het blijft verschrikkelijk allemaal. Ook hoe hij thuis in de foetus houding op de bank lag. Ik hoop dat ze tot hem door gaan dringen dat hij er weer helemaal bovenop komt.

Heel veel sterkte voor julllie en vooral voor je beste vriendin en haar gezin.

Dikke knuffel,
Sandra

Lilypie Fourth Birthday tickers
Lilypie First Birthday tickers

@ Michelle das goed hoor, neem je tijd om het ook voor jezelf op een rijtje te zetten want het is ook vopr de omgeving niet niks. En ik hoop dat zijn dochter nog bij zinnen komt want het zou voor zijn herstel alleen maar goed zijn, maar zo niet dat hoop ik dat ze hem goed kunnen helpen het ene plekje te geven.

Ik ben vanavond niet on line, ga me nagels laten doen, en morgen ook niet natuurlijk maar ik denk wel aan je. Vrijdag ben ik behalve het ziekenhuis en de kapper gewoon thuis en 's avonds gewoon weer bereikbaar. Wens madelon ook heel vee; sterkte em druk haar op het hart ook te praten he want op haar heeft het ook heel veel impact nu.

Groetjes,

Michèle

Dank je wel voor de lieve reacties.

@Michèle

Madeon praat er goed over, Ze zei gisteravond ook, mama zegt ze ik heb er mee gewerkt maar weet nu pas wat de families doormaken.
ze heeft gelijk om 12 uur 's nachts er vader gebeld, waar e een haat/liefde relatie mee heeft om te vragen of of hij nog normaal was, want ze had er ook al 3 weken niets van gehoord

Liefs Michelle

Ja er mee werken en het zien bij een bekende of familie is altijd anders. Dat heeft veel meer impact en mooi dat ze dat gedaan heeft. Het zet je aan het denken. Dat was met mijn vader toen ook. Het is dat ik een knop om kon zetten en zeggen dit is niet mijn vader anders had ik hem nooit meer kunnen zien. Ik was erbij toen het gebeurde en heb 24 uur opgesloten gezeten omdat hij me niet liet gaan. Uiteindelijk ben ik met een smoes ontsnapt en heb ik hem aangegeven in de zin van hij heeft NU hulp nodig en dat heeft ie gelukkig gekregen. Maar in de periode daarna als ik hem even niet hoorde dan reed ik er meteen naar toen om te kijken of alles ok was of ik belde de buren om te vragem of zij hem gezien hadden. Dus ik ken de impact, mijn broertje heeft ze helaas ook maar in een andere vorm. Hij creeert een eigen wereld zeg maar en kan geen mensen massa’s aan dan trekt ie zich helemaal terug en gaat in zichzelf praten en schelden. MAar hij is geen gevaar verder.

Groetjes,

Michèle

Wat ontzettend heftig zeg, ongelooflijk. Sneu dat hij zo intens ongelukkig is dat hij dit als enige uitweg zag. Hopelijk grijpt hij deze kans om zijn verhaal te doen en geholpen te worden met beide handen aan. En kan zijn hulpverlener misschien contact met zijn oudste dochter opnemen en kijken of hij ze met elkaar in contact kan brengen, want zo te horen heeft zij ook hulp nodig bij het maken van die stap.

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”

Jeetje wat ontzettend heftig allemaal zeg
Wat een naar verhaal…
Heel veel sterkte ermee!

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie

Tjonge…wat een verhaal zeg. Wel goed teken dat iets hem tegenhield. Hopen dat hij onder behandeling er weer bovenop komt en de toekomst weer zonnig kan gaan zien.

Groetekes, Sje

Dames dit geloven jullie niet, ik zit hier echt helemaal in shock, Madelon belde net dat der vriendin gebeld had(jongste dochter van hun) of ze vanmiddag heel de middag thuis was? Ja zegt Madelon als je wilt komen kom je maar want zegt der vriendin opeens mama krijgt papa vanmiddag al mee naar huis de meid is bang wat ik niet zo raar vind

Dit kan toch niet of ben ik nu gek. Ik weet nu ook even niet meer.

Liefs Michelle

pardon?? Dat kan niet hoor. Wie heeft dit beslist?? Alleen een rechter kan een gedwongen opname ongedaan maken. En die doen dit op advies van de behandelend arts en als je geen gevaar meer bent, maar zelfs met een depot (das een injectie met medicatie) duurt dit nog 3 dagen. Is er een mogelijkheid om het te houden daar want ik ben bang dat als ze hem nu laten gaan hij binnen no time weer van straat geplukt kan worden. Dat weet ik bijna wel zeker gezien de ervaring met mijn pa.

Groetjes,

Michèle

ja wat ik al zeg, wij snappen er ook niets van, heb verder niets meer gehoord. maar er gaat echt van alles door me hoofd nu. Gedwongen opname op een gesloten afdeling en dan na 13 uur al weer naar huis. was hij vannacht wel vrij helder
weet niet of hij medicijnen heeft gekregen, in ieder geval niet van hp en de ggz toen ze daar waren, in de instelling weet ik niet.
Maar dit kan toch niet!! vind het bizar.

Liefs Michelle

Nee volgens mij kan het ook niet, maar ja ik heb na alles dat er met mijn broertje gebeurd is ook geen hoge pet meer op van instellingen.

Groetjes,

Michèle

Wat een verschrikkelijk verhaal!!!

{{{Michelle}}}

Wil jullie veel sterkte wensen!!!

Groetjes mama Jade

Ik heb er (gelukkig) geen ervaring mee, maar na wat er de afgelopen nacht gebeurd is lijkt het me toch niet kunnen dat hij nu alweer naar huis mag. Helaas kunnen dat soort mensen goed toneel spelen. Hoe vaak hoor je niet dat het toch alsnog fout gaat. Daar moet je toch echt niet aan denken.

Ik hoop echt dat het ze lukt hem toch op te nemen. Niet leuk voor hem, maar in zijn geval wel het beste.

Nogmaals sterkte!

Groetjes,
Sandra

Lilypie Fourth Birthday tickers
Lilypie First Birthday tickers

quote:
Ik heb er (gelukkig) geen ervaring mee, maar na wat er de afgelopen nacht gebeurd is lijkt het me toch niet kunnen dat hij nu alweer naar huis mag. Helaas kunnen dat soort mensen goed toneel spelen.

Dat is juist het bizarre in een psychose kun je dat eigenlijk bijna niet. Een schizofreen kan het omdat hij instructies krijgt zeg maar en iemand met een meervoudige persoonlijkheid kan het omdat de andere persoonlijkheden niet ontdekt willen worden maar bij een psygose heb je totaal geen controle meer over je denkvermogen daarom zou het zo raar zijn als de rechter hem nu al wegstuurd.

Groetjes,

Michèle