Ik ben zo verschrikkelijk kwaad!

Kabinet gaat het pgb afschaffen alleen langdurig verblijf blijft over.
de rest krijgen geen pgb meer.

Denk aan kinderen met ADHD, Autistme, Gehandicapte, zullen geen begeleiding meer krijgen, juist die 1 op 1 begeleiding die ze zo hard nodig hebben voor hun toekomst, zodat ze beter mee kunnen komen leren omgaan met… Tijdelijk verblijf om het gezin en de andere kinderen even te ontlasten zodat zij even juist die exstra aandacht kunnen krijgen die ook zij zo verdienden, WEG!

Omdat? het te veel kost! maar ze vergeten een heel belangrijk ding, krijgt deze doel groep die exstra aandacht niet kunnen ze al helemaal niet mee komen! meer problemen op school, overbelasting in gezinnen de gevolgen zijn niet te overzien!

of denk aan de thuis zorg

Dan krijg je deze schijnende verhalen…

Jaar 2014:

"Natura zorg: 'Goedemorgen mevrouw, even met u kennismaken. Mijn naam is Marieke. Ja, ik weet dat de thuiszorg met u heeft afgesproken om u tussen half 9 en half 11 u uit bed te komen halen, en ja ik weet dat het kwart voor twaalf is, maar het is op het moment zo druk dat het niet anders kan.

U moet blij zijn dat er nog iemand komt want we hebben erg veel zieken deze week. U vraagt hoe ik dat aan uw werkgever uitleg? Tja, dat is niet mijn probleem. Kom we gaan nu douchen en aankleden het zonnetje schijnt. We blijven toch niet steeds over afspraken mopperen? Wie er morgen komt? Geen idee, dat kan Dora zijn of Ans, maar ook Kees kan komen om u te douchen. Oh, U wilt niet door een man geholpen worden. Ja, die man doet gewoon zijn werk hoor. U kunt niet KIEZEN.’

gloeiende gloeide de plannen die er zijn zijn veeeeeel duurder!

Boos?! Biep verdrietig! als dit er door gaat… pffff

Jep… zijn we lekker mee
Hier gelukkig nog net op tijd geweest, en iig voor een jaar zekerheid (hoewel we tot nu toe nog geen cent gezien hebben…) maar volgend jaar???
Terug bij af denk ik.

teken aub de petitie.!!!

http://petities.nl/petitie/maak-de-zorg-thuis-en-in-pgb-wooninitiatieven-niet-kapot--2

Suzsje
Het zou pas 2014 in gaan, maar dan nog! als ze juist niet in deze doelgroep investeren, gaat het nog meer geld kosten! juist als mensen zelf de hulp die ze nodig hebben kunnen inhuren is het veel goedkoper!

1 uur ggz moet je denken aan 60 a 70 euro per uur!
Ik betaal nu een eigen begeleider die vertrouwd is en daarom veel meer zal bereiken (en dus korter hulp nodig hebben) dan een instelling, daar bij een instelling kan veelal de juiste hulp niet eens geven!

Tijdelijk verblijf ,instelling?! 1 weekend 600 euro is niks! zelf regelen 200 a 300 euro!!! ze willen het naar de gemeente doen, jaja krijg je antwoord sorry mevrouw potje is leeg!

} ben ik zo duidelijk over dit onderwerp?

Gewijzigd door - MamavanRico op 02 Jun 2011 08:01:29

nou ik zag gisteren ook een mevrouw met een dochtertje van t 10 jaar maar met het verstand van een baby van 10 maanden… hadden al jaren dezelfde hulp 18 uur per week (dan denk ik nou da’s nie veel, vind ik ) … die kende die dochter goed en de dochter deed ook training met haar, helemaal gewend, maar door die k-plannen, zou het er volgend jaar wel eens heel anders uit kunnen zien voor dit dochtertje, en dan niet te vergeten voor het gehele gezin …
en dat is natuurlijk 1 voorbeeld van de duizende gevallen… wat een baggerplan !

Pippy is geboren 17.07.2009

Ik hoorde net een reactie van mijn vriend, en die zei dat hij het gedeeltelijk hier wel mee eens is.

En wel om de volgende reden:
Heel veel mensen die pgb krijgen, die krijgen veel geld, en gebruiken er maar een heel klein deel van. Daarom houden ze de rest over, en gaan daar leuke dingen van doen. Dit is natuurlijk niet de bedoeling. En ik denk dat deze mensen het verpesten voor de rest.

Mijn vriend werkt met deze budgetten, en komt dit helaas zeer regelmatig tegen.

Neemt natuurlijk niet weg dat het echt verschrikkelijk is voor al die mensen die het wel echt hard nodig hebben!
Liefs,Anne

@Lalala, tja het komt idd voor… maar dan moeten ze gewoon zorgen dat er strengere controle op komt.
Hoewel ik niet helemaal begrijp hoe dat kan… want je moet verantwoorden aan wat je het uitgeeft. En dat gaat niet als je zegt we zijn er lekker van naar de Efteling geweest ofzo!
Wat je aan het eind van het jaar niet opgemaakt hebt, moet je tot op de cent nauwkeurig terugbetalen.

Tja je kan wel jezelf als ouder inhuren… op die manier kun je je loon dat je dan verdient natuurlijk weer wel voor leuke dingen besteden.
Dan moeten ze dat gewoon stopzetten. Geen gezinsleden inhuren als zorgverlener, dan ben je ook van dat gezeur af toch?

Hoewel wij er ook wel over nagedacht hebben hoor. Tja als je het zelf niet doet, doet een ander het wel, en dan zouden wij daarop gekort worden! Zolang het nog kan moeten we er dan maar gebruik van maken ook.
Ik heb ook voor HEM mijn vaste baan op moeten zeggen, en daardoor veel minder inkomsten. Met salaris uit zijn pgb zou dat natuurlijk prima op te vangen zijn.

Maar dan heb ik er niks aan! Behalve een leuk zakcentje extra…
Ik heb iemand nodig die hem van me overneemt. Dan maar liever wat minder inkomsten…

@Wat ik gisteren hoorde is dat er alleen bugdet blijft voor mensen die anders naar een verzorgingstehuis moeten dat die nu thuis kunnen blijven. Sorry voor wat ik nu zeg maar voor het egoisme van andere, ook al snap ik nog zo goed dat ze thuis willen blijven, moeten mensen zoals suszje en die mamma van dat meisje eronder leiden. Dat vind ik schandalig.

Groetjes,

Michèle

@Suzje: Ik ben het ermee eens dat er een strengere controle op moet komen.
Helaas weet ik niet precies hoe het allemaal werkt, maar hoor wel regelmatig wat dingen van mijn vriend. Bijv. inderdaad dat ze de buurvrouw inhuren, haar maar heel weinig betalen en de rest in eigen zak steken.
Ook ik denk dat zulke dingen deels met strengere controles op te lossen zijn, maar nog maals ik weet er allemaal niet het fijne van.

Het feit blijft dat er mensen flink de dupe van worden.

Liefs, Anne

Het is natuurlijk voor heel veel mensen niet weg te denken het PGB er worden zoveel dingen van gedaan en er zijn zoveel mensen die het nodig hebben.
Ik heb zelf een tijdje in een gezin gewerkt op basis van PGB. Erg mooi en super voor het gezin dat het kindje thuis kon blijven wonen en dat met PGB de ouders wat werden ontlast. Het is een prachtig systeem.

Wat ik wel vind is dat er misschien wat beter naar gekeken moet worden. Je hoord mij niet klagen over de verdiensten hoor. Maar ik had dik 25 euro per uur. Daarnaast kwam dat moeder de budgethouder was en dat vader ook een contract had bij moeder. Het is eigenlijk te zot voor woorden dat je betaald krijgt voor je kind. Ik begrijp heel goed dat het best wel eens zwaar kan zijn…het was niet een makkelijk kind.
En idd wat lala zegt er werden ook leuke dingen voor gekocht. Het kindje had veel energie en hup er werd een trampoline gekocht want dan kon hij daar zijn energie op kwijt. Ach hij moest ook ontspannen dus er kwam van een duur merk een hele mooie hangmat. En ow het kindje vind zwemmen ook leuk, dus een poos later stond er ook een zwembad. Natuurlijk is dit niet in 1 jaar gekocht maar door de jaren heen.

Begrijp mij niet verkeerd hoor, maar mijn peuterpuber mag ook graag zwemmen en springen…moet ik ook allemaal zelf bepalen.

Ik vind dat PGB echt moet blijven, maar ik vind dat er in sommige gevallen beter naar gekeken moet worden, want als je een creatieve ouder hebt wordt er een berg geld binnen gehaald!

@pjukje… tja het is gewoon ontzettend moeilijk. Waar leg je de grens?
Kijk… ik heb ook moeten stoppen met werken voor onze zoon. Maar wij kunnen gelukkig de vaste lasten alleen van het salaris van mijn man betalen.
Daarnaast werk ik nu een aantal uur in de winkel van mijn ouders, waar de kinderen gewoon mee naar toe kunnen. Daar kunnen we de boodschappen etc. van betalen.
Daarom hebben wij besloten niet zelf een graantje ervan mee te pikken om mezelf ook een aantal uur per week te betalen.

Maar ik kan me voorstellen dat er heel veel mensen zijn, die het financieel niet kunnen opbrengen dat er 1 van de 2 moet stoppen met werken in het belang van het kind.
En als je dán jezelf inhuurt vanuit het pgb?

En tja… extra spullen aanschaffen zoals een trampoline en een zwembad…? Hmm dat gaat mij idd ook te ver, en volgens mij mag dat ook helemaal niet vanuit pgb!
Wél krijgen we - nu we tóch awbz (=pgb) geindiceerd zijn -, ook weer recht op de TOG-regeling (tegemoetkoming voor ouders van een gehandicapt kind), dat is een aanvulling op de kinderbijslag, omdat je voor die kinderen wél vaker dingen nodig hebt omdat er bijv. veel meer stuk gaat dan bij een normaal kind, of omdat ze nou eenmaal meer energie hebben, en dat dus idd wel kwijt moeten op 1 of andere manier, of of of…
En DAT potje kan je dan wel weer gebruiken voor die extra dingetjes.

Ik kan me hier ook verschrikkelijk kwaad om maken. Natuurlijk begrijp ik dat bezuinigingen nodig zijn, maar naar mijn mening wordt er bezuinigd op de verkeerde dingen. Het is ook erg jammer dat mensen dit misbruiken, maar helaas gebeurd dit met heel veel dingen en niet alleen met het pgb.

Groetjes,
Sandra

Lalala, in je eigenzak steken kan echt niet voor elke cent moet ik verantwoording afleggen, een buurvrouw in huren en de rest zelf houden kan niet, er is een contract.

Leuke dingen er mee doen mag niet en kan je ook niet veratwoorden en zal je het toch echt terug moeten betalen.

@Tries: helaas zijn er veel mensen die het op de een of andere manier toch doen, mijn vriend had er dagelijks mee te maken (voornamelijk licht verstandelijk gehandicapten met een psychische aandoening).

Maar ondanks dat ben ik het er mee eens dat er echt veel mensen de dupe van zijn. En dat ze beter iets kunnen doen aan de controle, om deze mensen dan te korten.

Liefs, Anne

dit kun je dan waarschijnlijk steeds meer verwachten als dat pgb word afgeschaft!

die kans is groot en dan is dit goed afgelopen.

Groetjes,

Michèle

Piama jongen idd dat gaat echt gebeuren, Ik doe dit normaal nooit en er zijn hier mensen die dat kunnen bevestigen

Ik heb iedereen die ik in mijn email heb dit gestuurt!
Kan alleen maar hopen dat dit helpt!

Als de ministerraad deze plannen goedkeurt, raken 120.000 mensen met een pgb hun budget volledig kwijt en zijn zij aangewezen op hulp van instellingen.

Ouderen Kinderen Volwassene zullen niet meer thuis kunnen wonen!

Daarom vraag ik iedereen Teken AUB deze 2 petities

Voorkom afschaffen pgb voor 117.000 én nieuwe budgethouders
http://petities.nl/petitie/voorkom-afschaffen-pgb-voor-117000-en-nieuwe-budgethouders

http://petities.nl/petitie/maak-de-zorg-thuis-en-in-pgb-wooninitiatieven-niet-kapot--2

Wil je meer weten over de acties die aanstaande donderdag beginnen zie!

http://pgb.startpagina.nl/

Bv de 11 feiten én misleidingen…

Spoed debat.

Dit mag echt niet gebeuren! en zal juist de kosten zullen juist met 650 miljoen euro stijgen!
Als vast bedankt namens alle 117.000 die alle echt de juiste zorg nodig hebben!

Tries