Kabinet gaat het pgb afschaffen alleen langdurig verblijf blijft over.
de rest krijgen geen pgb meer.
Denk aan kinderen met ADHD, Autistme, Gehandicapte, zullen geen begeleiding meer krijgen, juist die 1 op 1 begeleiding die ze zo hard nodig hebben voor hun toekomst, zodat ze beter mee kunnen komen leren omgaan met… Tijdelijk verblijf om het gezin en de andere kinderen even te ontlasten zodat zij even juist die exstra aandacht kunnen krijgen die ook zij zo verdienden, WEG!
Omdat? het te veel kost! maar ze vergeten een heel belangrijk ding, krijgt deze doel groep die exstra aandacht niet kunnen ze al helemaal niet mee komen! meer problemen op school, overbelasting in gezinnen de gevolgen zijn niet te overzien!
of denk aan de thuis zorg
Dan krijg je deze schijnende verhalen…
Jaar 2014:
"Natura zorg: 'Goedemorgen mevrouw, even met u kennismaken. Mijn naam is Marieke. Ja, ik weet dat de thuiszorg met u heeft afgesproken om u tussen half 9 en half 11 u uit bed te komen halen, en ja ik weet dat het kwart voor twaalf is, maar het is op het moment zo druk dat het niet anders kan.
U moet blij zijn dat er nog iemand komt want we hebben erg veel zieken deze week. U vraagt hoe ik dat aan uw werkgever uitleg? Tja, dat is niet mijn probleem. Kom we gaan nu douchen en aankleden het zonnetje schijnt. We blijven toch niet steeds over afspraken mopperen? Wie er morgen komt? Geen idee, dat kan Dora zijn of Ans, maar ook Kees kan komen om u te douchen. Oh, U wilt niet door een man geholpen worden. Ja, die man doet gewoon zijn werk hoor. U kunt niet KIEZEN.’
gloeiende gloeide de plannen die er zijn zijn veeeeeel duurder!
Boos?! Biep verdrietig! als dit er door gaat… pffff