Huilen!

Jeetje gemengde gevoelens over je kindje laten huilen, ik heb 2 totaal verschillende kindjes.

Lisa was een huilbaby en ja die liet ik af en toe wel eens huilen, maar geen uur lang.
Cas leg je in bed en als hij niet slaapt dan ligt hij te kletsen (op zijn manier).

Maar bij beide had/heb ik zoiets van als je niet wil slapen overdag, dan niet dan ga je wel weer als je slaap hebt. Geen probleem.
Cas slaapt soms 2 keer per dag en soms 3 keer per dag. Hij heeft geen vaste tijden. Zelfs Lisa (bijna 3) slaapt nog 1 keer per dag.

Groetjes van Jolanda, mamma van Lisa (25-08-'02) & Cas (02-12-'04).

het was 1 uur af en aan huilen :smiley: als ik weer kwam was ze weer even stil, en als ze me hoorde was ze ook weer stil maar alles bij elkaar duurde het een uur.

jah ik vind het echt moeilijk omdat je dan ook niet weet wat er is, want ze had al wel 30 min geslapen, dus dan twijfel je ook nog of ze nog wel moe is… maar goed, ik was dus een nieuw schema erin aan het doen omdat ze de afgelopen dagen geen 3 slaapjes meer wilde, dacht dan maken we er toch 2 van ? maar dan moet ze sochtends natuurlijk wel wat langer slapen dan 30 min, anders is ze me te snel weer slaperig smiddags, want dan wil ik haar liever niet eerder dan 1 uur naar bed toe doen, want dan moet ze door tot savonds 7 uur… maar goed… sprongtjes… ik haat ze ! haha

Ook ik heb er zeker gemengde gevoelens over. Ik weet dat je ze niet uit bedje moet halen, maar ja. Als ze echt over de rooie gaan haal ik ze eruit hoor ! Ik heb eigenlijk een grens, ik laat ze niet langer dan 15 min huilen ( stevig huilen dan wel ). Ik vind nl dat het geen enkel nut heeft vaak als ze zo over de rooie gaan. Ik laat ze dan eerst weer even kalmeren en daarna probeer ik het nog eens. Als het dan nog niet wil nou dan wil het nog niet, jammer dan. Maar het is wel inderdaad een moeilijk onderwerp vind ik.

Groetjes Astrid, mamma van Evianne 03-04-2003 & Jessin 15-06-2005

jah ik denk dat dat over de rooie ongeveer 25 min bij elkaar opgetelt was, niet aan 1 stuk door… als dat gebeurde aaide ik over haar hoofdje, en ging naast haar bedje liggen… ik vind het altijd zooooooooo moeilijk…

Vind ik ook erg moeilijk, probeer ook mijn gevoel te volgen dan hoor. Evianne was een lastige slaper, sliep alleen bij ons op de arm savonds. Toen ze ongeveer 8 maanden was of zo hebben we er werk van gemaakt op advies van het cb.( Gewoon )laten huilen, het zou de eerste nacht zon 4 uur kunnen duren, de teeede nacht zon 3 uur enz. En dan soms naar boven gaan zodat ze wist dat we er wel nog waren. Nou wij begonnen eraan met lood in onze schoenen( stonden er wel achter ). Whahaha het huilen duurde echter maar 20 min en sindsdien gaat het goed. Ze slaapt keurig in dr bedje en is inmiddels bijna 2,5 jaar. Soms mag ze lekker bij mij slapen smiddags en ook als ze ziek is. Verder gaat het echt super.

dan hou ik me daar maar aan vast :smiley:

het is gewoon jammer dat een sprongetje bij haar zo goed te merken is, vooral omdat ik het alleen doe, dan ben je echt op na een dag om 6 uur eruit, en een huilend kind dat niet wil slapen overdag… dan maar zelf ook tegen 9 uur erin savonds haha

quote:
het is gewoon jammer dat een sprongetje bij haar zo goed te merken is, vooral omdat ik het alleen doe, dan ben je echt op na een dag om 6 uur eruit, en een huilend kind dat niet wil slapen overdag... dan maar zelf ook tegen 9 uur erin savonds haha

Ja, dat wil ik wel geloven dat het extra zwaar is als je het alleen moet doen.
Succes ermee en ja, ook ik heb er gemengde gevoelens over hoor
Net als wat de anderen al zeiden.
En “volgens de boekjes” is erg leuk, maar niet altijd haalbaar en ook niet altijd van toepassing op jouw eigen kind

Groetjes Bianca, mamma van Stephan (23-06-2001) en Kaya, die in november verwacht wordt.

haha nee dat de boekjes niet altijd werken merk ik … was later op de dag bij me moeder, ik ging even slapen want was kapot, en Tara moest naar bed, en weer huilen en huilen… ze wil gewoon niet naar bed, gelukkig sliep ze wel binnen 10 min :smiley:

mijn zus had ook een baby die moeilijk in slaap kwam en die heeft haar toen in gebakerd… dat werkte echt heel erg uitstekend.
heb je dat al eens gebprobeerd?

mama van fabiano: 18-02-02 alessandro: 21-08-03 , en gennaro: 02-01-05

nee want Tara is nu al 10 maanden, en kan merken dat het puur is omdat ze niet wil dat ik wegga… ze heeft nu die fase dat mama niet weg mag gaan… maar heb haar net in bed gelegt en binnen 10 min sliep ze :smiley: .

Dat had Stephan inderdaad ook heel erg op die leeftijd!
Was wekenlang echt een heel “gedoe” om zijn slaapkamertje uit te komen zonder dat hij (bleef) brullen

Groetjes Bianca, mamma van Stephan (23-06-2001) en Kaya, die in november verwacht wordt.

oh ja daar had ik even langs gelezen dat ze al 10 maanden was sorry

euh ik weet dat het een hele slechte tip is maar is doe het ook soms omdat lars dan direcct in slaap valt een beetje confituur op het speentje doen ik weet dat het eigenlijk helemaal niet mag omdat het slecht is voor de tandjes en doe het dus ook niet echt vaak alleen als zelfs troosten niet helpt ik zit vaak een uur met hem te wiegen en dat helpt niet een keer een beetje confituur op het speentje en rustig in zijn bedje en hij slaapt!! hoop dat jullie mij nu geen slechte mama vinden!!

liefs jessica

Jessica hihihihi tuurlijk vind ik je geen slechte mama, voor iedereen werkt iets anders en daarbij kun je zelf ( en ben je vrij )je eigen keuzes maken.

Viola, als het erom gaat dat ze het eng vind dat je weg gaat, dan kun je misschien een foto van jezelf ophangen boven dr bedje of zo. Misschien dat het helpt.

wat is confituur ? en ik denk niet dat er slechte mama’s bestaan ( niet hier ) , en wat er al gezegt werd, voor iedereen werkt wat anders, en als je tips hebt, graag ! haha…

nou het is meer kwaadheid… tenminste gisteren was het heeeeel kwaad huilen dat ik wegging, of dat oma wegging toen we er waren… het is gewoon zon fase waarin ze niet naar bed toe wil… foto zal niet veel helpen bij haar denk ik… ze wil gewoon dat ik kom, om haar uit bed te halen :smiley: :smiley: en dat doen we natuurlijk niet, behalve als ze echt erg gaat huilen :smiley: … pf wat een gedoe he soms dat slapen

quote:
oh ja daar had ik even langs gelezen dat ze al 10 maanden was sorry

maakt niets uit, kunt niet alles bijhouden he, ik vergeet, of lees zo vaak verkeerd ofzo… haha

oef gelukkig hihi
violo confituur is jam denk ik bij jullie of gelei

liefs jessica

haha, joh was niet best als ik dat erg zou vinden :smiley: :smiley: .

ahaaa… slokje water er achterna, en dan is het al minder slecht voor de tandjes, en als het werkt, zou ik dat ook doen jah :smiley:

Ik vind het altijd zo moeilijk als die kleine ligt te huilen het lieft pak ik hem op.
Maar het is elke dag tussen 17:00 tm 18:30 uur en ik bn er nu van overtuigd dat het zijn jengel uurtje is.
maar als hij echt overstuur is en tranen heeft haal ik hem er altijd even 5 min uit zodat hij even op adem kan komen, dan leg ik hem weer op bed en is hij binnen 5 min stil.
dus als hij rond die tijd huilt laat ik hem altijd (maar hou hem echt wel in de gaten)

Weet je, je goevoel…

Bij jordy moest ik er naar toe anders ging het echt over de streep… Roy moet ik laten huilen hij huilt zich in slaap, ik mest daar echt aan wennen ik sprong altijd gelijk op, tot je zelf zo moe bent dat je zo iets hebt van pffff laat maar ff, toen viel ie in slaap, en eigelijk is dat nog zo, als jordy gaat huilen met naar bed gaan moet ik er bij blijven, gaat roy huilen ga ik juist weg, valt ie zo in slaap…

maar Pffff wat is dat moeilijk…

Tries