Hoesten

Hoi,

Wij hebben bij Stephan Bisolvon druppels gebruikt.
Dit is ook voor zuigelingen.
Het is voor vastzittende hoest door taai slijm.
Ook Stephan kon goed hoesten, maar toch hielpen deze druppels erg goed!
Sterkte!

Groetjes, Bianca

P.S. ik heb het destijds weleens bij de apotheek gevraagd. Wat voor hoestdrank ik het beste kon gebruiken.
Of aan de assistente van de huisarts.
Is zo gebeurd en je voelt je er toch wat prettiger bij als je er wat aan kan doen.
Vaak helpt het erg goed.
Dat is tenminste onze ervaring.

Gewijzigd door - Bieb op 29 Dec 2003 09:52:59

Hallo.
Atrovent en Ventolin is inderdaad alleen voor benauwdheid.Het zorgt ervoor dat de longen beter doorbloed worden(de bloedvaten worden wijder) en daardoor meer zuurstof op kunnen nemen.Het is geen slijmoplosser(verdunner).Je kunt dus inderdaad beter Bisolvon gebruiken,of Fluimucil(maar dat krijg je volgens mij alleen op recept).Ik zou in ieder geval toch even naar de huisarts gaan.Die kleintjes hebben zo een longontsteking te pakken.
Beterschap ermee.
Groetjes Eljada

Ik heb van mijn huisarts een homeopatische middel gehad dit heet Echinacea hoest bij hoesten met veel slijm, het is van Weleda en is ook zonder recept verkrijgbaar. Rick had hier goed resultaat op. Rick is nu 14 weken. Ik moest 5 druppels op een eetlepel water laten vallen en zo geven.

bianca.

bedankt voor de tips,

Ik heb nu een homeopatisch middeltje gekocht speciaal voor de kleintjes.
Ik moet nu 6x per dag 5 druppels geven en als de klachten verminderen dan 3x per dag 5 druppels.

Ik liet Ryan het flesje zien en hij deed gelijk zijn mond open, ik kon dus de druppels er zo in gooien.
Lekker makkelijk.

Ja, dat deed Stephan ook altijd!
Makkelijk hè?
Ik nam altijd druppeltjes i.p.v. tabletjes omdat hij, net als Ryan, maar wat graag zijn mondje open deed voor die druppeltjes!
Ook voor de vitamine D druppels enzo.
Helaaaaaaas is dat tijdperk nu voorbij en moeten we met allerlei trucjes bij hem druppels naar binnen krijgen

Succes met Ryan en ik hoop dat de druppeltjes gauw helpen!

Groetjes, Bianca

Als Lucas tijdens het slapen veel hoest, gebeurd gelukkig niet vaak, zet ik altijd een doorgesneden ui op zijn kamertje.
Een heel oud middeltje wat heel goed werkt bij hem.
Het ruikt niet echt lekker maar kan verder ook geen kwaad.

Succes!

Groetjes Mim

oh dat is ook een goed idee.
Nu smeer ik Ryan zijn borstje en ruggentje in met Luuf.
Maar ik ga vanmiddag gelijk wat uien kopen.

O ja, Luuf !
Helemaal vergeten te zeggen, dat gebruikte wij ook altijd en hielp goed.

ach nu vind ik het echt zielig worden.
Ryan lijkt wel een zeehondje.
Hij piept aan alle kanten.
Ben ook maar weer begonnen met Atrovent.
Ben heel de dag bezig met zalfjes, druppeltjes en pufjes.

Laat mij maar heel erg ziek worden i.p.v mijn ventje.
Verder is hij wel vrolijk hoor, maar na het lachen moet Ryan hoesten.

Ach wat ziellig, gaat het alweer wat beter?

Liefs Kristel

Nou eigenlijk niet.
Straks ga ik even naar de dokter met Ryan,
ondanks die hoestdruppels en Atrovent en Ventolin is hij nog heel erg benauwd.
Gisteren had Ryan verhoging (38,5) en at hij de laatste fles niet eens voor een kwart leeg.
Hij hoest heel hard en hij heeft van die kleine rode oogjes.
De assistent van de dokter wilde dat we even langskwamen.
Ik hoop niet dat hij een RS-virus heeft.
Ik hoor hier teveel enge verhalen daarover.
Maar ja we wachten maar even af.

Hoi,

Ja, het zoontje van een kennis van ons heeft dat RS-virus vorig jaar gehad. Is inderdaad niet niks.
Maar ik zou proberen niet meteen van het ergste uit te gaan.
Toch is het wel hartstikke goed dat je het even laat nakijken hoor, gezond klinkt het niet!
Ik zou me zelf ook best zorgen maken in die situatie. En vooral nu met die koorts erbij.
Horen we van je wat de arts gezegd heeft?
Sterkte en succes!

Groetjes, Bianca (mamma van Stephan)

Ben bij de dokter geweest (niet mijn eigen dokter).
Ryan werd onderzocht en de dokter constateerde dat hij een allergische reactie had.
Waarschijnlijk door de verkoudheid die hij verleden week had.
Ik mag absoluut geen LUUF meer smeren (kunnen kindjes allergisch voor zijn en dan verergerd de klachen alleen maar) en ik moest meer Atrovent en Ventolin gaan gebruiken.
Normaal gebruikte ik ze achter elkaar, maar nu moet ik ze apart gebruiken en dan om de 3 uur. Dus eerst Atrovent en dan 3 uur later Ventolin.

Verder moest ik Otrivin voor baby’s aanschaffen en 4 tot 6 keer per dag zijn neusje sprayen.

Gelukkig is het niks ernstigs maar ik maak me wel een beetje zorgen om zijn luchtwegen.
Alles slaat bij Ryan op zijn luchtwegen.
Heeft zijn vader ook.

Dus nog een tip van de dokter.
Geen LUUF en DAMPO gebruiken.

Nou, gelukkig maar dat het niks ernstigs is en hopelijk gaat het nu gauw een stuk beter met hem, want zielig is het natuurlijk wel!
Ik moet je er wel nog even bij zeggen dat wij zelf nooit problemen hebben gehad met Luuf.
Het heeft Stephan juist goed geholpen.
Maar het zal inderdaad best zo zijn dat sommige kinderen er allergisch op reageren.
Nou, nogmaals veel sterkte!!

Groetjes, Bianca

Beterschap.Toen Rick zo hoestte stoomde ik elke avond in de badkamer.Mijn huisarts gaf aan dat dat weinig kwaad kan. Mijn mannetje hoestte daarna een stuk minder.

bianca.

Hoi mama van Ryan.
Mag ik nog even iets checken?Ik ben zelf ook grootgebruiker van luuf want het helpt ook mijn kinderen heel goed en ze zijn er niet allergisch voor voorzover ik weet.
Maar weet die dokter wel dat luuf speciaal voor baby’s is?
Omdat je zegt geen luuf OF dampo gebruiken.Maar dampo is ook heel slecht want daar zit volgens mij menthol ofzo in en daar kunnen ze allergisch op reageren.Je mag het ook niet gebruiken beneden de 2 jaar.Maar dat zit niet in Luuf.
De meeste huisartsen denken volgens mij dat dampo en luuf hetzelfde is,maar dat is dus niet zo.
En als hij volgens de huisarts allergisch ervoor is dan zou ik wel willen weten voor welke stof dan precies.Hij kan dat namelijk alleen met zekerheid zeggen als hij daarvoor bloed heeft laten prikken.En anders kan hij het nooit zeker weten.
Dokters zeggen vaak dat het een allergie is.Vinden ze denk ik makkelijk.Maar de volgende keer gewoon een allergietestje laten doen hoor!Dan weet je gelijk waar hij allergisch voor is.
Groetjes Eljada

In LUUF en in DAMPO schijnt eucalyptis te zitten en dat schijnt niet zo goed te zijn voor kinderen.
Hoe hij het precies vertelt heeft weet ik ook niet meer, ik was Ryan aan het aankleden en de dokter zat tegen me te praten.

Over die allergie test: wat er tegen ons destijds in het ziekenhuis gezegd werd, was dat je een allergie test het beste pas kan doen als ze 1 jaar of ouder zijn (?!)
Dat zei de kinderarts.
Hebben jullie daar weleens iets over gehoord?

En wat betreft de Luuf: onze huisarts is er ook niet kapot van (geen idee waarom) maar ik heb het ook eens aan mijn tante gevraagd (die is al jaren apothekers-assistente) en het blijkt gewoon dat de meningen daarover érg verdeeld zijn.
Maar nogmaals: wij gebruiken het gewoon als hij verkouden is (al vanaf baby af aan ) en hij heeft er nooit allergisch op gereageerd ofzo.
Gaat altijd prima.
Wat ik wél eens gehoord heb is dat Luuf wat “milder” schijnt te zijn dan Dampo.

Groetjes, Bianca

Misschien is het een beetje laat om nog te reageren maar het kan wel eens helpen om je kindje als je gaat douchen in een stoeltje bij je op de badkamer zet. Lekker stomen (was tip huisarts). Sanne hoest ook heel erg maar ik merkte dat als ik haar 's ochtends in bad deed met kruidenbadje van zwitsal dat dit ook erg scheelde. Nog heel veel succes

Liefs Kristel

Hallo,

Ik wou even reageren op alle moedera met hoestende kindertjes. Ik zelf heb ook een zoon van bijna 4 en een van 1 jaar. De oudste heeft al 2 keer pseudo kroeps aanvallen gehad, en dat is inderdaad heel erg schrikken. Met de jongste is het nog veel erger: die is vanaf de geboorte al niet oke met zijn luchtwegen, hij heeft al 12 keer een week in het ziekenhuis geweest met virus infecties ( 2 keer RS) verder puf ik hem thuis altijd met ventolin en flexotide en hij krijgt ook nog elke dag een singulair tabletje. Hij is in september 2005 geopereerd aan een vernauwde aortaboog. al met al een zorgen kindje. Maar goed, ik zou nu graag toch nog verder onderzoeken voor hem willen…want om de 2 maanden een week in het ziekenhuis liggen, daar neem ik geen genoegen meer mee, je zou toch denken, dat ze wel meer kunnen doen. Ik wil nu graag dat hij onderzocht wordt door een longarts en ook dat ze verdere testen gaan doen, bv op taaislijmziekte enz. Moet binnenkort weer naar het umcg in groningen voor een nacontrole van de operatie en ga daar wel verder vragen, want hij is heel hangerig en moe de laatste tijd, drinkt 1 a 2 bekers per dag dat is 500 tot 600 ml per dag ( en hij moet 1000 ml). Vindt het niets zo, zijn er mensen die dit probleem ook hebben met hun kroost: vaak verkouden, taai slijm en benauwdheid, zo erg dat hij iedere keer in het ziekenhuis terecht moet komen? graag zou ik met lotgenoten praten, want dat zou mij enorm opluchten. Hoop dat er mensen zijn en ik zou ook wel graag een homeopaat proberen of acupunctuur, hebben mensen hier ervaringen mee?

E. van Klinken.