Hoe vaak in bad/douchen?

Hoi hoi,

Hier ook een zoon met een erg droge huid. Dit heeft hij van mama geërfd. Ik douche Jesper om de dag 's avonds. Elke ochtend was ik hem met een hydrofiele washand zonder zeep. Ik gebruik alleen zeep (zonder parfum of wat dan ook) als ik hem douche en zijn billetjes. Wanneer Jesper niet doucht dan was ik hem met een hydrofiele washandje zonder zeep. Verder smeer ik hem elke ochtend en avond in met babyolie van Neutral. Nu het zo koud is ook zijn neusje en wangentjes met creme van Neutral. Zie ik dat zijn huidje 's middags ook wat droog is smeer ik hem ook in. Het blijft smeren smeren smeren.

Groetjes Daniëlle

Lilypie First Birthday tickers

Die zemelen interesseren mij ook!

Ik heb vandaag Cetomacrogol gehaald in de apotheek, maar argh, die smeert niet goed uit. Terwijl dat er wel op stond: goed smeerbaar. Het helpt ook niet volgens mij, die koelzalf ook niet. Max krijgt nu ook een soort wondjes/sneetjes van de droogte, en striemen. Ik denk ook dat het smeren, smeren, smeren is. Op zijn gezichtje doe ik Weleda weer en wind, maar die is wel erg vet. Zijn wangen zijn ook schuurpapiervelletjes…het moet maar gauw lente worden!

Groetjes Rainbow

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie Fourth Birthday tickers

Zemelen in warm water wordt een soort dunne gelei. Maar dat is in de verhouding heel veel zemelen, een beetje water. Weet ik omdat we het vroeger altijd aan de paarden gaven!

Kan me dat beschermende laagje dus wel voorstellen. Voor onze dames gelukkig niet nodig.

ben wel gewoon benieuwd naar ervaringen ermee.

Lfs

Hoi Rainbow,

Ik heb niet alle reacties gelezen dus misschien staat mijn tip er al bij.
Mijn zoontje heeft zelf geen last van droge huid dus bij hem hoef ik dit niet te doen. Maar ik zelf dus wel, wat ik al jaren doen als ik weer eens last heb is:

Mezelf helemaal douchen met zeep etc.
Op het moment dat ik klaar ben pak ik babyolie en smeer me daar helemaal mee in. (dus terwijl ik nog in de douche sta!)
Wanneer ik helemaal ingesmeerd ben ga ik nog een keer onder lauwig water staan zodat ‘het ergste’ eraf spoelt.
Dan gewoon met een handdoek afdrogen. Op die manier blijft er een klein laagje olie achter. Maar niet zoveel dat alles plakt. precies goed zeg maar!

Je zou dit ook bij max kunnen doen…eerst lekker badderen of douchen en dan smeren en naspoelen met alleen water.

Mijn zoontje gaat trouwens gemiddeld 2x id week in bad. verder met washand zonder zeep gezicht en billen.

Groetjes,
ILoveMyBoy

Ik heb toevallig vande wijk ook de tip gekregen om vaseline lanettezalf te gebruiken, te verkrijgen bij de apotheek.
Ook wij zijn gestopt om geparfumeerde doekjes te gebruiken voor de gezichtjes te poetsen! Alleen nog maar een washand met water, en dat verschil merk ik al meteen! En voordat wij naar buiten gaan smeer ik de gezichtjes in met vaseline, binnenkort lanette vaseline.

En de meisjes gaan hier om de dag in de douche, 3-4 keer per week (in de zomer vaak 4x of meer, in de winter 3x)

Groetjes mama Jade

Dylano moet morgen naar de ha voor zijn huid. had gebeld en gezegd dat als ik hem insmeer er een reactie komt, trekt wel weer weg maar toch. en dat zijn huid ondanks smeren nog steeds schuurpapier is. Dus willen ze hem zien om te kijken wat te doen.
Hij heeft nu via de dermatoloog cetomacrogol met glycerine maar het werkt niet meer.

Ben benieuwd morgen.

Liefs Michelle

Oe Michelle, dat is wel rot zeg! Dat niks meer helpt en je mannetje nog steeds een schuurpapiertje is. Wij hebben nu ook die Cetomacrogol vaseline, maar dat doet bij Max ook weinig tot niets. Ik ben benieuwd wat de ha zegt, laat je het weten? En anders haal ik morgen bij de apotheek Lanette creme. Kost gelukkig maar een euro of 3 zag ik en wij wonen zo’n 2 minuten bij de apotheek vandaan, dus ik heb het zo in huis!

Weet iemand nou trouwens de truc met de zemelen? Niet dat ik er straks een heel pak in gooi terwijl het een handje moet zijn…of andersom!

Groetjes Rainbow

Ik laat het weten rainbow

Liefs Michelle

Nou we moesten komen maar weet niet waarvoor blijven smeren met die ik nu heb of neutral baby olie.
Had niet onze eigen ha dus kijk het nog even aan en anders gewoon terug of ik bel de dermatoloog.

Liefs Michelle

Typisch ha! Ze laten je komen en dan vaak voor niks! Nu weet je dus nog niet veel? Bij Max staan de rode strepen en wondjes in zijn benen, smeren helpt amper! Hij heeft er zelf geen last van geloof ik, het staat alleen zo alsof hij gevochten heeft!

Groetjes Rainbow

Hoi,
Nog een tip, van mn schoonmoeder, in bad met ‘dode zeezout’. Te koop bij De Tuinen, maar ik denk ook bij andere (reform)zaken. Of heeft iemand dat al getipt? Heb bijna alles gelezen nu, maar niet helemaal Liam had weer kleine pukkeltjes (uistlag) op zn rug en buik. Het wordt toch warm onder al die kleertjes die hij nu aankrijgt. Ik moet zeggen dat ikzelf van de zemelen niet veel verbetering merkte, maar misschien moet er meer in of anders?! (Heb een washandje gevuld en 10 minuten voor badderen erin gehangen). We zijn in het dode zeezout gaan zitten (8 el op een vol bad) en hebben daarna met Zarqa gesmeerd, 's ochtends en 's avonds. Ik heb hier ook de badolie van trouwens. Vindt het zelf wel lekker fris ruiken moet ik zeggen. Liam was vandaag weer glad en zacht! Maar hij had dan ook niet zo heel veel plekjes natuurlijk. Lanettecreme vindt ik moeilijk smeerbaar en op de wangen doe ik voor het slapen nu maar lekkere vette bepanthen. Van weleda is er naast weer- en wind balsem ook een gezichtscreme van dezelfde lijn; calendula gezichtscreme. Die is niet vet en makkelijk smeerbaar.
Succes maar weer, de dooi komt eraan!
Groeten,
Jolanda

Gewijzigd door - jo79 op 11 Feb 2012 21:23:25

Noa en Viggo gaan om de dag in bad. Daarnaast moet Noa op school douchen na de gymles ( op woensdag en vrijdagochtend). Daarnaast was ik elke dag “kop en kont” bij allebei.