Het RS virus is er weer!

Hoi allemaal,

Het RS virus is er weer. Op het kinderdagverblijf waar mijn kindjes zitten is er een kindje met het RS virus, moets ook opgenomen worden in het ziekenhuis.

Even een aandachtpuntje om op te letten bij de kleindjes!!

Groetjes Spruit,

Wat houdt dit virus in? Pijn? Of alleen verkouden/uitdrogen etc.

Goeie tip!

Het is eigenlijk een verkoudheid, maar kan voor kleine kindjes wel gevaarlijk zijn. Hier een link naar wat er in de Wikipedia over staat:

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

ohneee he…

Het RS virus begint met een ontschuldige verkoudheid, loopneus, hoesten en het kindje kan koorts krijgen. De kindje kunnen benouwd worden en een zagende ademhaling hebben. Neusvleugel ademhalingen intrekken van de borstkas kunnen tekenen zijn van benouwdheid. Het kindje kan er slechter door gaan drinken en dat kan als gevold hebben uitdroging. Ze kunnen zelfs wat grouw gaan zien.

En het is inderdaad gevaarlijk voor kindjes onder een jaar.

Hoop dat het zo een beetje duidelijk is.

Maar op internet is er genoeg over te vinden.

Groetjes Spruit

toen rico in het ziekenhuis lag, lag er een kindje van bijna 2 dood en doodziek langs hem. ik dacht echt dat hij het niet ging redden ofzo want god wat een toestand was dat iedereen met maskers naar binnen…gerum… het kwam uiteindelijk allemaal goed hoor, maar ik was daar best wel van geschrokken.
Rico is al 3 dagen aan het snotteren. Hopen dat het een gewone verkoudheid is.

Mijn jongste heeft toen hij 5 maanden was 11 dagen in het ziekenhuis gelegen met een RS-virus en een daardoor veroorzaakte longontsteking. Hij is er echt flink ziek van geweest. Dit was een heftige periode.
Ik was die week al 3 x bij de ha geweest omdat ik vond dat de verkoudheid buitenproportioneel was, maar werd iedere keer naar huis gestuurd. Toen de maat vol was bij mij heb ik erg boos opgebeld en mocht ik meteen naar het ziekenhuis waar de kinderarts haar oren niet kon geloven dat de ha dit niet had zien aankomen.

Een kindje met gevoelige luchtwegen heeft grotere kans op het virus en als ze er minder vatbaar voor zijn, kunnen ze er juist weer “beschadigde” longetjes aan over houden. Ontzettend rotvirus dus!!!