Help we weten het niet meer

@isa, toch zijn de kinderartsen er erg tevreden over, en niet alleen hier. Mees reageerde totaal niet op de losec en dat spoog hij er echt uit. Moet eerlijk zeggen dat ik het ook niet echt fijn spul vond, maar dat vind ik. Heb losec gekregen omdat nexium tijdelijk niet voorradig was, was blij dat het er weer was. Ze zeiden nu bij de apotheek dat ze in 1 week tijd 8 nieuwe kinderen erbij hebben gekregen voor de nexium, dat het niet aan te slepen is, dus het zal toch best zijn werk wel heel goed doen. Bij ons werkt get geweldig.

gr patries

ja precies dit is ook wat ik zei, kinderartsen zijn er ook tevreden over maar alleen in het uiterste geval. niet als je kind tegen losec kan en dan toch nexium voorschrijven omdat dit gewoon veel zwaarder is snapje.
maar losec helpt alleen tegen het zuur verminderen niet tegen het niet spugen. zantac is helemaal rommel alleen al omdat er alcohol in zit (echt belachelijk!) dat brand in het mondje en rico krees de hele boel bij elkaar van pijn toen hij het doorslikte (geirriteerde slokdarm door het zuur en dan doet dat pijn ja!)
maar hielp nexium bij jou kindje ook tegen het spugen dan? want dat wist ik dus niet.

de klein meid van ons heeft ook nexium en dat is ook het enige wat helpt
en hebben vorige weken ook zonder gezeten ivm dat de apotheek ze niet had pffff ik kreeg de pilletjes die ik zelf klein moest maken.
dus super blij dat ze weer terug zijn en bij haar haalt het de pijn wel weg
alleen indy spuigt niet dus weet niet of het ook tegen het speugen is.
zei slikt het net optijd door ze herkoud zo wat de hele dag.

ja dat ken ik dat ze het niet meer aanleverden bij de apotheek, dan krijg je het wel een beetje benauwd. Ik kreeg toen dus losec pilletjes die ik ook moest laten smelten, echt drama bij mees. Mees spoog niet van de reflux, maar omdat hij het niet weg kreeg. Mees spuugt ook niet zo als bij jullie rico inge, maar bij mees is ook niet echt iets uit de ph meting gekomen toen, maar reageert wel heel goed op die nexium. We zitten trouwens sinds 1 week op 5 flessen!!! jaja, kom net uit het ziekenhuis en het gaat (durf het bijna niet te zeggen) steeds beter. Zal wel nooit geen gtoot drinker worden (behalve als hij 18 is denk ik!!!), maar 120-135cc drinkt hij nu wel weg, en aankomen doet tie geweldig! Hopelijk gaat het bij jullie ook de betere kant op franka, hoop het echt voor jullie.

Groetjes patries

ja inderdaad want bij rico komt het er echt uit.
hij heeft wel voldoening bij Losec in combinatie met motillium. maar het is nog niet weg.
19 augustus opnama voor een week, en 20 aug. krijgt hij zoiezo Rontgen foto’s want de arts overweegt ook de rede dat het aan zijn maag/darm verbinding kan liggen.
de angst dat dit chronisch is geworden is bij Rijco en mij heel erg groot.
terwijl hij toch niet afvalt ofzo maargoed dat zegt toch ook niks?

Dat is inderdaad ook weer een zorg voor jullie, krijgt hij dan een of ander spulletje te drinken dat ze alles kunnen zien op de rontgen? Mees heeft dat nl voor 2 weken geleden gehad, bij mees zat gelukkig alles goed. Nu hopen dat het bij jullie ook goed komt. Suk6 ermee, en hopelijk hou je ons op de hoogte.

@Luna en Mees:
had hij er moeite mee? omd at papje op te drinken? want ik kan me herinneren dat dat net zo’n gipsdrankje was ofzo niet te drinken bah.
maar was hij toen ook opgenomen?
rico mag vanaf 12 uur s’nachts niets eten of drinken, en dan om kwart over 11 s’morgens wordden de foto’s gemaakt en om kwart VOOR 11 dat papje, EEN HALF UUR?! dat krijg ik er nooit in die tijd in dacht ik. ik hoop omdat hij dan misschien honger heeft hij het op eet. maar anders wordt het met Sonde ingebracht

@inge Mees is niet opgenomen geweest. Moest gewoon 'smorgens naar het ziekenhuis, fles mee en inderdaad van dat ontzettende gore rotzooi geven. Aangezien mees zijneigen melk al niet al te best drinkt was ik zeer benieuwd hoe datr ging, niet dus!! Als mees er 50-60 cc van gedronken heeft is het veel. Toch konden ze er goeie rontgenfoto’s van maken. Bij mees was eigenlijk het belangrijkste de slokdarm-maag-12-vingerigedarm, of dat allemaal goed zat en goed open was en in elkaar door liep. Dat was gelukkig het geval. Mischien willen ze bij rico nog meer bekijken, en rico is ook al wat ouder he, mees is pas 12 weken.

had Mees last van bijwerkingen of zijn die er neit? van contrastvloeistof?
bij rico gaan ze de maag en de dunne darm volgens mij nakijken. en rico is idd ouder 10 maanden dus
maar als ie het niet wil drinken hebben we een probleem denk ik

Nee mees had helemaal nergens last van, volgende dag van de ontlasting, maar daar ben ik niet helemaal zeker van. Dat bij rico de darmen na gekeken word verklaard denk ik wel dat hij genoeg van dat spul zal moeten drinken, moet zijn hele lichaampje door. Ik had mazzel dat mees net genoeg gedronken had om het begin stuk te zien. Heb net je hele verhaal in mama’s hoekje gelezen ( kom daar eigenlijk nooit, raar hé), probeer je niet al te druk te maken dat merkt rico dan ook. Go with the flow, het valt hoe het met mees was reuze mee. Denk dat je meer

problemen kunt verwachten met het feit dat rico HONGER krijgt
Ik ga Mees de fles geven, las dat je hoofdpijn heb, hopelijk lig je al lekker in bed en ben je morgen weer fit.
Groetjes patries

ja ben weer hartstikke fit haha.
ja inderdaad daar maak ik me ook meer druk om eigelijk dat ikd e hele ochtend bezig ben met hem bezig houden en niet aan honger te laten denken want die kleine freetzak die kan echt niet zonder eten s’ochtends. wordt hij humeurig van haha

Hoi hoi, Sorry dat ik zolang niet reageerde. Gelukkig is je hoofdpijn weg, kan je alleen heel veel sterkte wensen mer rico, en ik hoor het tegen die tijd wel hoe het gegaan is.

Groetjes patries

als de kleine het papje niet wilt drinken krijgt hij het via een neussonden ingebracht en het inbrengen gebeurd heel snel en doet geen pijn.
alleen de kleine zal het even niet leuk vinden natuurlijk.

meestal proberen ze het eerst met de fles en ze voegen eerst nog iets ranja erbij mocht het zo niet lukken dat hadden ze hier te minsten op het ziekenhuis dus zou even iets mee nemen.
alles met alles valt het allemaal wel mee.
alleen erna kan het zijn dat de kleine iets minder goed kan poepen.
succes er mee.