Heftig nieuws gehoord..UPDATE Wat ik nu toch zie?!

Goh nu moet me toch even iets van het hart hoor! kom ik net terug van boodschappen doen Zie ik een meisje wat bij ons in de buurt woont (al voor de 2e keer trouwens in korte tijd!!) wat volgens mij nog geen 12 is met een Rottweiler lopen, en geen kleintje hoor niet te flauw hoe groot!!! echt pff nog nooit zo’n grote rottweiler gezien. mooi beest hoor daar niet van, maar wij liepen langs en hij maakte zich nog groter dan hij al was en dan denk ik: pfff je laat toch niet een kind van zo jong met zo’n joekel van een hond rondlopen!?
de vorige keer zag ik haar ook al die hond meetrekken omdat er kleine kindjes aan kwamen wandelen, en ze kreeg dat beest met bar veel moeite meegetrokken.
moet toch niet kunnen dit?!?!

Ouders er op aanspreken zou ik zeggen. (of het meisje zelf)

Kinderen die honden uitlaten hebben sowieso weinig gezag over die beestjes. Of die beestjes nu groot of klein zijn. Wij hebben een klein mormel, maar ziet hij een kat dan is ie zo weg en heeft zoonlief echt geen controle meer over die riem.

Geen idee waar ze woont Freubeltje of wie haar ouders zijn,
En ik stap niet op haar af als zij zo’n bakbeest bij heeft en ik Rico bij heb… nee dankje wil niet meemaken wat de moeder in mijn eerste bericht heeft meegemaakt, meemaken hoop dat ik haar een keer alleen tegenkom.

Heel vervelend natuurlijk dat dat gebeurd is.

Maar niet elke rottweiler heeft kwaad in de zin.
Je kunt net zo goed langs een herder of een labrador lopen die verkeerd opgevoed is natuurlijk.

nee tuurlijk dat snap ik ook wel, ik ken ook genoeg pittbulls in de buurt maar die worden wel door een baasje uitgelaten die de hond kan hanteren aan de riem, je gaat niet een hond die nog groter is dan het baasje zelf op straat sturen, die de hond niet eens tegen kan houden als die hond op een andere hond afrent of op kinderen.
dat beest opzich is hardstikke lief, maar die hond van die meneer in mijn eerste bericht had ook nog nooit gebeten en nooit kwaad in de zin gehad.
ik zeg maar; als je door een malthezer wordt gebeten is dat nog niet zo dramatisch maar als je door een grote hond, rottweiler, pittbull of whatever wordt gebeten… zijn de gevolgen natuurlijk niet te overzien??

Als je haar ouders een keer ziet, aanspreken. Een kind van die leeftijd wordt door die hond niet gezien als leider, maar als gelijke. En dat kind zal dus echt geen gezag over die hond hebben als het nodig is.

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”

ik weet het Mriek, maar helaas geen idee wie haar ouders zijn, ik let niet zo op mijn omgeving tenzij er aanleiding voor is. dit dus met een hond, of asociale kinderen met een grote mond dat valt op, maar het kan goed zijn dat ik bij wijze van al 10 keer langs haar en haar ouders ben gelopen zonder dat ik het door had