Groei stop?

super bedankt voor de tip.
ik heb inderdaad een tijd terug een dagboel gemaakt maar ben er na een artsenbezoek mee gestopt ze wilde gewoon het nog niet eens in zien.
had zelf een brief van haar fysio en dat namen ze ook helaas niet mee in de onderzoeken en ik heb het gevoel dat ze me een lastige mama vinden.
nu waren er al verplegsters van pffff daar is ze weer (zoe voelde dat)
en voel me er heel ongemakkelijk er bij, zeker omdat ik me wel druk maak.
helaas heb ik ook voor heen vaker op googel gekeken en ben op de reflux uit gekomen maar dan de niet zure en inderdaad op aan dringen van mij en 2 ph-metingen hebben ze toch maar een slikfoto en filmpje gemaakt en zoen zagen ze inderdaad dat ze wel reflux had had ik niet aangedrongen liep ze nu nog met pijn.
maar ik ga toch weer eens een dagboek bij houden en alles opschrijven.
krijg 28 jan een andere kinderarts die is nog nieuw voor ons en wie weet denkt zij er anders over en gaat ons wel verder helpen.
zei heeft trouwens een waarde in haar ontlasting dat onder de 100 moet zijn en zei had 700 veel te hoog 2 maanden later weer laten testen en was het 450 maar ook te hoog maar toen ging het op eens zo goed met haar ja gelukkig heeft ze ook beter momenten in haar leventje gehad dat we zo iets haden oke we wachten hier ff mee maar ja dat speelt nu weer in mijn koppie rond van o jee wat zou dat zijn de arts gaan dit ook 28 jan weer testen nu kon dat niet omdat ze een virus had en het zeker weten nu te hoog zou zijn. vraag me aub niet waar die waarde voor zal staan ze praten er helaas allemaal met z’n moeilijk worden pfffff

maar bedankt voor de tip ik ga meteen beginnen.

Pfoe meid, ik wil je alleen maar heel veel sterkte toewensen met je kleine meisje. En laat je ons weten hoe het verder gaat en wat er eventueel uit de onderzoeken komt?

Groetjes Rainbow, trotse mama

ja zeker

ben nu het dagboek bij aan het houden.
en dinsdag laat ik jullie meteen na het bezoek
van het cb iets weten.
maar heb op de site gekeken ivm glutenallergie
maar komt heel goed overeen met mijn meisje.

vanacht heeft ze flik last van iets gehad weet niet
wat maar huilen en huilen en in paniek was ze zo
ziellig nu lees ik net op het potje eten dat ze half op
had gisteren avond dat er voor 1,9 vezels in zitten
dus het zou kunnen. ff af wachten.

Let erop! Vezels is wat anders dan gluten.
Gluten zit in granen, dus brood.
En vezels zit in bijna alles wat je eet, voornamelijk ook in groente en fruit!

Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers

Hoi,

Kunnen natuurlijk misschien ook krampjes zijn van iets nieuws eten.
En in iedere verpakking kunnen gluten zitten. Bijvoorbeeld sporen. Als dat het geval is staat dat op de verpakking vermeld.

Ik weet niet of ze wel eens scheetjes laat. Gas geeft krampjes en dit kan heel pijnelijk zijn. Soms kan het helpen om net zo als bij verstopping even de temp te meten zeg maar.

groetjes

lon106

Hier precies het tegenover gestelde.

Mijn zoontje groeit veel te hard.

Hij was met 12 maanden al 87,2 cm en 15 kilo.
Met 24 maanden was hij 1m02 en 22,5 kilo.
en nu met 28 maanden oud is hij 1m06 en 21 kilo.

Dat is ook best lastig hoor,want hij heeft er heel erg last van,vooral snachts.

Ik ben zelf wel altijd klein geweest(nu nog 1m63)en had ook een flinke stop met groei.
Ik was met mijn 9de jaar al ongesteld en daarna ben ik nog 3 jaar door gaan groeien.

Ik was met 1 jaar 68 cm en 7 kilo.

Ik ben toch 1m63 geworden terwijl ze dachten dat ik maar 1m55 zou worden,dus ik mag niet klagen.

Ik hoop dat je dochtertje binnenkort een groeispurtje gaat maken zodat je niet meer zo bezorgd hoeft te zijn.

Groetjes Bianca

Bianca mv Nicky en Mika Dani 16-08-2007

inderdaad laat ze vaak scheetje’s
maar zij heeft al een soort medicijn voor de darmpje’s te stiemuleren daar zitten extra vezels in waar door het allemaal wat makkelijker door de darmen gaat helaas werd het niet zoals het hoor en ze had al 2 dagen geen ontlasting en vanmorgen is het gelukkig gekomen en inderdaad kunnen krampje’s zijn maar de arts zegt dat dat niet door de medicijne zijn.

en inderdaad een te groot kind is ook niet even makkelijk mijn vriendin haar kindje gaat ook veel te snel ook kwa ontwikkeling 11 maanden en loopt al.

Hoi,

Hoe heet het medicijn. Weet het een en ander ervan want onze dochter heeft een erntige vorm van obstipatie. En het is niet geheel waar wat je arts zegt. ze kunnen wel degelijk krampen krijgen vooral als ze ondanks de medicijnen een paar dagen niet kunnen. Ook het scheten laten kan een bijwerking zijn vooral als ze niet veel vaste voeding hebben gegeten.

Onze dochter heeft movicolon met daar bij eens in de drie weken ter extra ondersteuning voor een of twee dagen bisacodyl. Dit laatste is wel een erg sterk middel dat meer op een klysma lijkt dan op movicolon. Mijn dochter heeft ook fortefax gehad en dat werkte minder ook al werkt het opdezelfde manier als movicolon.

groetjes

lon106

micromigen is de poeder wat ze krijgt.
heeft hier voor een andere poedere gehad die niet werkte naam weet ik niet meer en laxtose maar daar reageerde haar darmen heel heftig op was echt een ramp zijn we heel snel mee gestopt.
en zeg 1 keer in de 2 maanden moeten we naar het ziekenhuis voor een clisma maar helaas soms ook vaker.

Hoi,

Mij een niet bekent medicijn kan ook op google niets vinden hierover. Dus kan je verder niet echt helpen op dat gebied.

Wat staat er over in de bijsluiter van bijwerkingen. Weet wel dat obstipatie bij baby’s ietsjes anders is dan bij peuters en kleuters

groetjes

lon106

sorry , heb de poeder er maar eens bij genomen en het heet
MACROGOLUM 4000 pulv
dacht dat het anders hete hahahaha
hier mag je normaal 2x 5 gram
indy heeft 3 x 9 gram en helaas het werkt niet echt.

ik weet inderdaad niet dat er een verschil is bij baby’s
en peuters.

Hoi,

Dat heeft vooral met het eetpatroon te maken. Sommig vast voedsel kan obstipatie veroorzaken. en omdat ze zelf nog niet veel vezels eten en peuters wel vandaar dat het ietsje anders is.

groetjes

lon106

dinsdag naar het cb geweest.
de kleine meid was gelukkig weer wat aan gekomen
en zit weer terug op eigen gewicht 7,4
kwa lengte nog steeds 72 cm
ik had de wijkverlegin en na 15 min werd er al
de kinderarts er bij gehaalt die ook haar na kijken
en het dagboek eens door nemen kwa eet en slaap patroon.
ze waren er niet echt blij ook ivm de ontlasting die
niet op gang komt.maar helaas mogen zei niets doen en
geen mening geven.
ze wenste me de 26 jan heel veel sterkte en moets
maar goed van me afbijten.
pffff daar ging ik weer met mijn meisje niet echt
gerust gesteld en nu nog banger en bezorgd.
dag er na gaat de telefoon de wijkverpleging
ze hadden het er nog eens over gehad en wilde toch
aan de bel trekken en me helpen en of ze de kinderarts
van uit het ziekenhuis mochten bellen om te overleggen.
wandt er moesten onderzoeken gaan komen.
ik was heel blij met dat telefoontje dacht meteen
ze gaan me helpen gelukkig.
dus nu afwachten tot 26 jan.

en de tip van het dagboek SUPER
heb ik veel aan gehad BEDANKT

Heerlijk dat ze in ieder geval weer op der oude gewicht zit En ook dat het cb gaat helpen, daar luisteren ze toch (erg genoeg) makkelijker na als naar de ouders.

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Wat fijn dat ze gaan helpen, toch een steun in de rug. Het is bijna de 26e gelukkig!

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

nou het is dan eindelijk de 26 ste
maar helaas niet thuis met een goed gevoel.
onze vaste kinderarts is helaas 2 maanden niet
aanwezig in ons ziekenhuis dus vandaag naar een
andere arts die ons meisje niet kent en ook niet haar
klachten en eerdere onderzoeken.
zei vind ook dat ze te klein is voor al te licht 7,5
was ze vandaag en 72,3 cm lang.
zei denkt dat het allemaal van de darmpje’s afkomt en
ze voelde aan de buik dat het binnen in vast zat en ze denkt
dat dat de oorzaak is waarom ze ook niet goed eet en doordat
ze niet goed eet krijgt ze geen energie vandaar zo veel slapen.
en het niet kunnen ontwikkelen.
gaan nu een week lang iedere dag een clisma geven en hopen
dat mocht het binnen in vast komen alles los maak en het zo
opgelost is ??? helaas geloof ik er zelf niet zo in maar oke
wil het natuurlijk proberen ook moeten we het midicijn dat
we geven verhogen en 3 x per dag gaan geven.
maandag heb ik een bel afspraak en gaan ze kijken hoe het met
haar gaat en van uit daar gaan we verder.
ook gaan ze bloedprikken voor een gluteallegrie na te gaan.
dus helaas nog niets weizer.

Pfoe, heftig hoor. Toch is het ook wel fijn dat ze die glutentest gaan doen, bloed prikken en vermoedden dat het aan haar darmpjes ligt, dan weet je toch IETS. Goed, een echte behandeling is er nog niet, maar misschien komt het toch wel uit die onderzoeken? Wel zielig dat ze al clisma’s moet hebben, dat is voor zo’n kleintje al helemaal niet fijn. Maar eigenlijk denk ik zelf dat het niet ‘alleen maar vast zit’ in haar darmpjes. Dat los je ook niet op door clisma’s, uiteindelijk raken haar darmpjes dan toch wéér verstopt? Misschien is de doorgang wat nauw? Kan de ontlasting niet goed weg? Ik weet het niet en ik kan me voorstellen dat jij ook liever duidelijkere antwoorden had gekregen…Maar ze gaan haar nu wel echt goed onderzoeken en hopelijk is ze daar dan mee geholpen. Hopelijk valt het mee voor je meisje, de clisma’s en knapt ze er toch van op!

wat zouden jullie doen???
ik heb nu 2 keer een klysma gegeven maar vindt niet
echt dat er veel mee komt en door de extra medicijne
poept ze ook niet dus twijfel er aan of het wel daar mee
te maken heeft ( te wijnig poep om het maar ff zo te zeggen)
zou ik een dag geen klysma geven???

Hmmmm, normaal zou ze echt bijna leeg moeten lopen met een clisma. Ik heb zelf ook heel veel last van verstopte darmen en ik kreeg ook eens twee clisma’s achter elkaar. Er kwam NIETS. Bij echt chronische verstopping werken ze inderdaad niet altijd. Toch zou ik in jouw geval wel doorgaan, omdat ze dat hebben aangeraden. Als je twijfelt, even bellen met de arts. Ik zou niet zomaar stoppen omdat je denkt dat het niet helpt. Ik snap je wel, ik zou dat ook denken, maar met jouw kindje zou ik toch even advies vragen voor de zekerheid.

Hi,

Heb geen ervaring ermee, maar ik zou het doktersadvies maar volgen. Als er iets ingaat, hoe weing ook, moet er ook iets uitgaan. Dat dat niet gebeurt, wijst volgens mij op een heftige verstopping. Misschien dat het een tijdje duurt, maar dat de combinatie medicijnen klysma uiteindelijk wel helpen. Nog even volhouden zou ik zeggen!

Hoop dat het snel beter gaat met je meisje!

Liefs