Gewoon even zeuren

Wij gebruiken de multi vitamine van DAGRAVIT al zeker een half jaar en juist alleen maar goed te spreken hierover. Geen aanslag op de tanden en geen ziek kind. Je kunt er ook voor kiezen om het om de dag te geven of alleen die periodes dat je kind minder eet of vaker ziek is. IJZER zit in veel dus een overstapeling kan het gevolg zijn.

Zowel bij kinderen als volwassenen moet je opletten niet een te hoge dosering te gebruiken. Ik heb zelf bij een te hoge concentratie vitamine C gewrichtklachten gekregen en na lange tijd kwam ik er achter dat het hier aan lag. Gestopt met de pillen en geen gewrichtsklachten meer. Alle mineralen kunnen giftig zijn als je er teveel van krijgt. Beter is het om uit de natuurlijke bronnen je vitamines en mineralen te krijgen.

Nog een tip voor de oorontsteking. Zodra je merkt dat je kind een neusverkoudheid heeft is het raadzaam om gelijk met een neusspray te beginnen. Vanaf dat Rens 1 jaar was mochten wij die van otrivin voor peuters gaan gebruiken van de huisarts. Zo houd je de buis van euchstatius(hoop dat ik het goed spel) open. Zodra deze buis dicht gaat zitten loop je kans op oorontsteking omdat deze in verbinding staat met de oren. Wij wisten dit eerst niet en toen had rens 2 keer achter elkaar oorontsteking. Sindsdien een hoop verkoudheden maar geen oorontstekingen meer gelukkig.

groetjes Ramona

@mama 1980:
Ja die kan je gewoon bij een etos o.i.d krijgen. Het is speciaal voor jonge kinderen (vms heeft meer van die dingen specifiek voor kids) Dus ik neem aan dat het met het ijzergehalte, wat ik hier boven allemaal lees, wel goed zit (maar dat weet ik niet zeker, ik lees het hier ook allemaal voor het eerst dus ik ga er vanmiddag thuis meteen even naar kijken)

Of het echt helpt…tja das een lastige. Feit is dat Jasper veel minder hevig ziek/verkouden is, maar ik moet er wel bij melden dat hij langdurig een puf met corticosteroiden krijgt die er ook voor zorgt dat hij beter beschermt is voor virale(luchtweg)infecties. Dus ik weet niet zo goed wat nu precies maakt dat het tot dusver goed gaat. Maar juist omdat het zo goed gaat ga ik niet stoppen met de tabletjes van vsm… Ik ben het vooral begonnen te geven omdat er specifiek op vermeld staat dat het is voor kinderen met terugkerende verkoudheden. Ik denk bij de kids serie van vsm altijd ‘baat het niet dan schaat het niet’ en als je dochter al zo lang loopt te kwakkelen is het misschien toch de moeite waard om een tijdje te proberen.

Groetjes Carolien.

Lilypie Premature Baby tickers

@ Ramona, ja dat is idd zo en dat doe ik dan ook trouw. Ik heb alleen altijd het idee dat dat spul er meteen weer uit loopt. Zij snapt er natuurlijk nog niks van als ik zeg dat ze even goed door haar neus moet inademene (zodat de spray goed naar binnen gaat) meestal zie ik het er dus meteen weer uit lopen en ik doe dat tuutje echt ver in de neus. Ach, het zal allicht iets helpen.
@mamavanjasper, Ik ga het eens proberen!

mama1980

[img]http://lb2f.lilypie.com/1OLsp1.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Second Birthday tickers” />