Gewoon even zeuren

Ik heb geen tips, hier alle 4 aan de grote groene bellen Beterschap!!!

Toevallig zitten wij nu ok met hetzelfde geval.
Vanmiddag heb ik ook maar ff de dokter gebeld en die vertelde nu dat als Aaron morgen nog koorts heeft, dat ik dan weer moet bellen en dan afspraak makken en ff langskomen.
2 weken geleden hebben we OOK AL 5 dagen met een koortisg kind gezeten en nu NET met KERST hadden we weer de pech met een kind met 39 en meer graden te zittten!

Hoe het komt dat hij nu 2x achter elkaar ziek is…ik zou het niet weten.
Wat ik WEL weet is dat Aaron sinds hij naar de psz gaat (sinds 2 nov) elke week bijna iets mankeert en vantevoren nooit ziek is geweest.
Weet niet wat ik meemaak de laatste tijd!

Hoop dat hij snel de oude is en ook jouw kleintje snel opknapt!
Vind het zo sneu voor ze!

Gr, Danielle

Is bij beide kindjes de urine gecheckt?

Groetekes, Sje

Och wat naar voor jullie! maar ik snap iets niet helemaal… antibiotica geven ze toch niet tegen verkoudheden? of heeft ze ook een bacterie/ontsteking?
ik hoop dat ze snel opknapt!
normaal gezien zou rico allang ziek geweest zijn maar nu zijn amandelen eruit zijn is ie nie tmeer ziek geweest…wel een verademing!

@ mamavanRico, ja ze had ook een oorontsteking gekregen als gevolg van die eerdere verkoudheid. Daar dus een AB voor gekregen uiteindelijk na 5 dagen koorts. Die oorontsteking is dus nu weg, de koorts was weg en de verkoudheid ook weg. Nu begint de verkoudheid dus weer opnieuw en ben ik bang dat ook haar neus weer zo verstopt gaat dat ze weer een oorontsteking krijgt etc etc Dit cirkeltje hebben we nu nl al een paar keer achter elkaar gehad… snap je het nog???..haha
@Sje, Ja haar Urine was de vorige keer bij de huisarts gecontroleerd toen ze nog zo’n koorts had en die was schoon. Hebben ze nu niet gedaan omdat ze geen koorts heeft. De dokter zei vandaag hetzelfde als wat jij eerder hierboven beschreef. Als het na deze keer WEER terug komt dan wil hij wel verder gaan kijken We hopen dus maar van niet.
@Danielle en Javahn, Voor jullie kleintjes ook veel beterschap!

mama1980

Lilypie Second Birthday tickers

He wat vervelend! Het is ook echt wel wat kwakkeltijd voor wat betreft alle virussen die nu rondgaan… en het blijft allemaal heel lang hangen of komt idd in no-time weer terug. Maar ik kan me voorstellen dat je er onderhand wel een beetje klaar mee bent, hopelijk kan de huisarts nog iets voor jullie betekenen en anders toch maar weer flink aan de neussprays… ik geef jasper caltrivat tabletjes van vsm, is ter verhoging van de weerstand bij terugkerende verkoudheid, misschien voor je dochter ook een idee?

Beterschap voor die kleine meid!
Groetjes Carolien

Lilypie Premature Baby tickers

oh Carolien? Daar had ik nog nooit van gehoord. Kan je die gewoon bij een Etos of Kruidvat of iets dergelijks halen? En helpen die echt?

mama1980

Sinds ik ons dochtertje elk dag een multi vitamine geef van Dagravit, is zij nooit ziek. Hooguit een klein loop neusje … Weerstand hoog houden is hier wel het motto en het werkt voor ons allemaal. (veel fruit laten eten)

Succes!

Geen idee hoe het met de multivitaminen van Dagravit zit, maar kijk uit met multivitamine-tabletten.

Onze meiden kregen van multivitamine-tabletten waar 50% van de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid ijzer in zat zwartgrijze aanslag op hun tanden en die moest er eens per kwartaal door de tandarts vanaf gehaald worden.

Dus als je van die tabletten gaat gebruiken, kies dan een versie met zo min mogelijk ijzer erin.

Groetekes, Sje

Hier nog steeds een ziek waar we vanmiddag mee weg zijn geweest naar de huisarts.
Het arme schaapje blijkt in beide oren oorontsteking te hebben in samenwerking met een flinke verkoudheid en heeft nu een 8daagse penselinekuur gekregen en neusdruppels voor het vele groen spul wat eruitkomt dunner te maken.
Had vandaag weer hoge koorts en daar komt ook nog eens bij dat er 2 laatste kiezen doorkomen!
Tja…alles in 1 keer!
Hij is zowwww zielig!

Voor jullie kindjes ook allemaal beterschap gewenst!

Gr, Danielle

jeetje Sje, dan denk je goed te doen, omdat dat juist is wat die kleintjes vaak te kort komen, ijzer! Maar je schrijft elk kwartaal, begrijp ik dan goed dat je er ondanks die aanslag toch mee door bent gegaan?

mama1980

<a href="http://lilypie.com/">[img]http://lb2f.lilypie.com/1OLsp1.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Second Birthday tickers” /></a>

Gewijzigd door - mama1980 op 28 Dec 2010 21:00:30

@ Danielle, wat vervelend! Weet precies hoe het is. Was hier dus precies hetzelfde. Hoop dus voor jullie dat het na die AB kuur bij jullie wel weg blijft en niet ook weer terug komt net zoals hier. Ik zit zelf nu ook al aan de AB. Bijholteontsteking… fijn… zweeft dus echt in de lucht denk ik. Beterschap!

mama1980

@Mama1980, we wisten eerst niet dat die aanslag afkomstig was van die tabletjes. Ik dacht dat het bijv. aan de roosvicee lag, dus was al overgegaan op diksap, maar ook toen bleef de aanslag terugkomen. Overgegaan op alleen maar ranja. Maar ook toen bleef de aanslag komen.

Onze meiden dronken geen thee, dus daar kon het ook niet aan liggen. We piekerden ons suf. Roken en koffie drinken doen ze ook niet. Haha!

Toen we in juli weer bij de tandarts waren om het eraf te laten polijsten, kreeg ik terwijl de tandarts mee aan het brainstormen was ineens die heldere ingeving van die tabletjes. De aanslag zag er namelijk hetzelfde uit als de aanslag die ik had in mijn eerste zwangerschap toen ik in de eerste maanden Roosvicee Ferro (ijzer!) heb gedronken. Vandaar dat ik de link legde met die tabletjes. Het moest wel die ijzer zijn.

Toen zijn we er in juli acuut mee gestopt en geen aanslag meer!

Groetekes, Sje

Jeetje wat een verhaal, dat zouden ze dan wel even in de bijsluiter mogen vermelden als mogelijke bijwerking! Igg fijn dat je er zo zelf achter kwam en dat de tandarts de aanslag kon weghalen!

mama1980

En fijn voor de tandarts want die zat ook met de handen in het haar wat het kon zijn. In het vervolg kan-ie in soortgelijke gevallen meteen aan mensen vragen of ze toevallig aanvullende dingen met ijzer gebruiken.

Groetekes, Sje

Wij gebruiken de multi vitamine van DAGRAVIT al zeker een half jaar en juist alleen maar goed te spreken hierover. Geen aanslag op de tanden en geen ziek kind. Je kunt er ook voor kiezen om het om de dag te geven of alleen die periodes dat je kind minder eet of vaker ziek is. IJZER zit in veel dus een overstapeling kan het gevolg zijn.

Zowel bij kinderen als volwassenen moet je opletten niet een te hoge dosering te gebruiken. Ik heb zelf bij een te hoge concentratie vitamine C gewrichtklachten gekregen en na lange tijd kwam ik er achter dat het hier aan lag. Gestopt met de pillen en geen gewrichtsklachten meer. Alle mineralen kunnen giftig zijn als je er teveel van krijgt. Beter is het om uit de natuurlijke bronnen je vitamines en mineralen te krijgen.

Wij gebruiken de multi vitamine van DAGRAVIT al zeker een half jaar en juist alleen maar goed te spreken hierover. Geen aanslag op de tanden en geen ziek kind. Je kunt er ook voor kiezen om het om de dag te geven of alleen die periodes dat je kind minder eet of vaker ziek is. IJZER zit in veel dus een overstapeling kan het gevolg zijn.

Zowel bij kinderen als volwassenen moet je opletten niet een te hoge dosering te gebruiken. Ik heb zelf bij een te hoge concentratie vitamine C gewrichtklachten gekregen en na lange tijd kwam ik er achter dat het hier aan lag. Gestopt met de pillen en geen gewrichtsklachten meer. Alle mineralen kunnen giftig zijn als je er teveel van krijgt. Beter is het om uit de natuurlijke bronnen je vitamines en mineralen te krijgen.

Nog een tip voor de oorontsteking. Zodra je merkt dat je kind een neusverkoudheid heeft is het raadzaam om gelijk met een neusspray te beginnen. Vanaf dat Rens 1 jaar was mochten wij die van otrivin voor peuters gaan gebruiken van de huisarts. Zo houd je de buis van euchstatius(hoop dat ik het goed spel) open. Zodra deze buis dicht gaat zitten loop je kans op oorontsteking omdat deze in verbinding staat met de oren. Wij wisten dit eerst niet en toen had rens 2 keer achter elkaar oorontsteking. Sindsdien een hoop verkoudheden maar geen oorontstekingen meer gelukkig.

groetjes Ramona

@mama 1980:
Ja die kan je gewoon bij een etos o.i.d krijgen. Het is speciaal voor jonge kinderen (vms heeft meer van die dingen specifiek voor kids) Dus ik neem aan dat het met het ijzergehalte, wat ik hier boven allemaal lees, wel goed zit (maar dat weet ik niet zeker, ik lees het hier ook allemaal voor het eerst dus ik ga er vanmiddag thuis meteen even naar kijken)

Of het echt helpt…tja das een lastige. Feit is dat Jasper veel minder hevig ziek/verkouden is, maar ik moet er wel bij melden dat hij langdurig een puf met corticosteroiden krijgt die er ook voor zorgt dat hij beter beschermt is voor virale(luchtweg)infecties. Dus ik weet niet zo goed wat nu precies maakt dat het tot dusver goed gaat. Maar juist omdat het zo goed gaat ga ik niet stoppen met de tabletjes van vsm… Ik ben het vooral begonnen te geven omdat er specifiek op vermeld staat dat het is voor kinderen met terugkerende verkoudheden. Ik denk bij de kids serie van vsm altijd ‘baat het niet dan schaat het niet’ en als je dochter al zo lang loopt te kwakkelen is het misschien toch de moeite waard om een tijdje te proberen.

Groetjes Carolien.

Lilypie Premature Baby tickers

@ Ramona, ja dat is idd zo en dat doe ik dan ook trouw. Ik heb alleen altijd het idee dat dat spul er meteen weer uit loopt. Zij snapt er natuurlijk nog niks van als ik zeg dat ze even goed door haar neus moet inademene (zodat de spray goed naar binnen gaat) meestal zie ik het er dus meteen weer uit lopen en ik doe dat tuutje echt ver in de neus. Ach, het zal allicht iets helpen.
@mamavanjasper, Ik ga het eens proberen!

mama1980

[img]http://lb2f.lilypie.com/1OLsp1.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Second Birthday tickers” />