Geen sint :(

Goed idee maar niet iedereen zal dit kunnen waarderen! Voor veel mensen is de schaamte groot om toe te geven dat ze geen cadeaus kunnen betalen, … misschien zelfs wel ontkenning. De aandacht die je geeft is wellicht erg confronterend !!

En als ik hier kijk wat de kerk doet … alleen voor de mensen die actief naar de kerk komen en dus lid zijn, als je er niet bij hoort dan doen ze echt niets voor je. Dan druk ik het maar vriendelijk uit.

Sorry hoor … ik zal wel negatief zijn … mijn ervaring is dat in deze samenleving echt niemand voor je klaar staat, helpt of wat dan ook. Dus als ik dan die hulp offers lees dan lijkt het wel of er 10 moeder teresia’s zijn opgestaan ??? Ik vind het een beetje dubbel …

Kijk, als ik dan in de AH sta en achter me hoor hoe een kind van 6-7 even aan een ander kind meldt dat ze ‘een eigen paard’ heeft, of dat ik hoor hoe een moeder (serieus!) tegen haar zoon zegt dat hij niet moet zeuren om een cadeautje in de Bart Smit 'omdat hij net een Ipad van 621,- (echt!- heeft gehad…dan zakt mijn broek echt af. Kwaad word ik dan! Waarom moeten sommige kinderen zo verwend worden? Zelfs als je het geld hebt…wat leren ze dan van geld? Weten zij dan niet dat andere kindjes niks hebben? Echt het toppunt zoiets, wat een SNOBS!

Ik zoek nog een goed doel voor het speelgoed waar Eva en Max op zijn uigekeken (vooral omdat het echt voor kleintjes is). Kan ik dan bij een voedselbank kijken??

Gidget, super dat jullie gelapt hebben met het team! Echt top!

Groetjes Rainbow

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie Fourth Birthday tickers

quote:
Ik zoek nog een goed doel voor het speelgoed waar Eva en Max op zijn uigekeken (vooral omdat het echt voor kleintjes is). Kan ik dan bij een voedselbank kijken??

Groetjes Rainbow

<a href="http://lilypie.com/">[img]http://lb2m.lilypie.com/B73ap2.png" width=“200” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Second Birthday tickers” /></a>

<a href="http://lilypie.com/">[img]http://lb4m.lilypie.com/swD7p2.png" width=“200” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Fourth Birthday tickers” /></a>

Bij ons kan het naar de kringloopwinkel of naar de voedselbank worden gebracht. Even googelen hoe dat geregeld is in jullie woonplaats/regio.

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”

@Esther, zoals je zelf al schrijft, het komt inderdaad negatief over.
Ik heb absoluut niet de indruk dat niemand elkaar wil helpen. Ik help altijd graag, geef nog liever gratis iets weg, dan dat ik er geld voor vang op internet.

Als ik weet van mensen in mijn omgeving die bij wat dan ook hulp kunnen gebruiken, dan bied ik hulp aan. Een moeder van school die een aantal weken geleden geopereerd is en waar ik verder buiten school helemaal geen contact mee heb, heb ik hulp aangeboden. Al moet ik haar huis komen stofzuigen, wil ze meerijden als ik boodschappen ga doen, moet ik haar kinderen opvangen, maakt me niet uit. Mij kost het weinig moeite en haar scheelt het uren tijd en een hoop pijn.

Het lijkt me stug dat ik de enige in Nederland ben die heel graag anderen helpt en er helemaal niks voor terug wil zien omdat ik alleen maar blij ben dat ik mensen blij maak met mijn hulp.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 03 Dec 2011 20:38:23

ik wil Sje nog even aanvullen.
ik wil me book echt niet als moeder theresa voor doen komen. jammer dat t zo op je overkomt.
ik wilde eerder mijn hart luchten omdat de situatie me bezig houdt.
en ik vind t niet meer dan logisch om te helpen in bepaalde situaties… zoals sje ook al schreef.
Jammer dat jij er een nare nasmaak aan ovderhoudt.

Gidget

@rainwbow; heb jee geen jongere nichtjes/neefjes?
Mijn broertje heeft een kindje jonger dan de mijne, en die krijgt veelal het speelgoed dat wij dus niet meer gebruiken.
@Esther, inderdaad ietwat negatief; ik help ook graag mensen, met materiaal, zonder materiaal. het is maar net wat een mens nodig heeft!
Er komen hier mooie initiatieven voorbij, maar net als met al het moois in deze wereld; je moet het willen zien!

Manderijn

quote:
Er komen hier mooie initiatieven voorbij, maar net als met al het moois in deze wereld; je moet het willen zien!

En dat is dan weer mooi gezegd!

Groetekes, Sje

@Manderijn, ik heb geen jongere neefjes of nichtjes en ik wil het speelgoed juist zo graag aan kinderen geven die niks hebben.

Ik heb net even via Google gezocht, maar het valt niet mee zeg. Ik kon bij de Voedelbank Eindhoven niet vinden dat je er ook speelgoed kon doneren, misschien moet ik eens bellen? Ik kan me wel nog vaag herinneren dat Mamamalawi eens een doel had in Malawi…zal eens even zoeken!

@Esther, ik vind het ook jammer dat je de actie van Gidget en collegaś wat dubbel ziet. Ik vind het juist supertof dat ze dat doen! Ik zou liegen als ik zou zeggen dat ik bv zou gaan stofzuigen bij iemand die ik niet ken, zoal Sje, maar ook mij kost het niet veel moeite om een ander te helpen. Dat zit ook in kleine dingen.

Groetjes Rainbow

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie Fourth Birthday tickers

Dit topic heeft mij ook aan het denken gezet. Ik ken zo geen gezinnen hier in de buurt die geen sinterklaas kunnen vieren, maar ik denk dat ik ook eens ga vragen bij onze kerk of zij mensen weten. Wij hebben wel een soort kringloopwinkel als initiatief van de kerk en zij verkopen dan tweedehands goederen en de opbrengst gaat dan naar een goed doel. Maar ik wil het liefst dan een gezin helpen, zoals Gidget en anderen hebben gedaan.

En iets doen voor een ander hoeft toch ook niet persé materieel te zijn? Onze buren zijn dit jaar ouders geworden, maar het kindje huilt vrij veel. Ik heb een paar keer aangeboden dat ze hem rustig mag brengen zodat zij even tijd voor haarzelf heeft. Dat is toch ook prima?

Een betere wereld begint toch bij jezelf?!

Groetjes Natasja

Ben het helemaal eens met de anderen en daar wil ik nog wat aan toevoegen.
Wat maakt het uit als zo’n topic als deze mensen er toe aanzet ook aan andere gezinnen te gaan denken die niks hebben. Dat is toch juist alleen maar mooi! Dus snap niet hoe je dat negatief kan zien?
Ik heb eerlijk waar er nog nooit bij stil gestaan en door dit topic denk ik nu ook ja dat is ook zo, er zijn mensen die het zo slecht hebben… En dat maakt mij toch geen moeder theresa ofzo als ik nu ook graag wat voor een ander gezin zou willen betekenen in deze tijd?
Ik help ook graag anderen maar had van dit soort dingen nog nooit gehoord.
Dus dan is het toch alleen maar mooi dat er zo’n topic komt die je aan het denken zet?!

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie en Amy

@Sje, die boom is in samenwerking met de deelgemeente van die wijk.

@Esther , ik vind het ook heel negatief overkomen. Ik ben het met je eens dat die mensen zich vaak zullen schamen, maar ze hoeven toch niet te weten van wie de cadeautjes afkomen, laat dat een verrassing zijn, het komt tenslotte toch van sinterklaas Eeen goede harde bonk op de voordeur of ramen en wegwezen

Verder herken ik het ook niet dat er geen hulp voor andere is. Wij hebben zelf geen auto (alleen Madelon en die woont in Breda) En als ik in het weekend de ha post voor Dylano nodig heb wil mijn buuf die zelf vreselijk ziek is (chronische migraine, ME en fibromyalgie en meer op bed ligt als wat anders) altijd bereid om met ons te rijden. aaan de andere kant kost eten koken haar vreselijk veel energie dus stamppot ed maak ik meer klaar zodat zij ook een bord heeft.
Je moet de hulp willen en kunnen aanvaarden om te zien dat die er wel degelijk is in Nederland.

@rainbow, de voedselbank gewoon bellen, dan hoor je het vanzelf.

Liefs Michelle

Mama’s … het zal ongetwijfeld komen doordat ik gewoon heel erg teleurgesteld ben in mensen om me heen en het leven zelf. Daar worstel ik al heel erg lang mee. Ik geef ook het een en ander weg en ben aardig voor mijn medemens. Ik vind het gewoon een hele harde, vervelende maatschappij en die worsteling? Die heb ik van kinds af aan al, dat ik me steeds maar afvraag, wat doe ik hier en wat een narigheid allemaal.

Vorige week heb ik ook vrijwillig op een meisje gepast bij mij thuis omdat een moeder in een nood situatie zat.

Kijk ik naar mijn buurt dan concludeer ik dat ik en ook mijn man nergens thuis horen, het is altijd en eeuwig dezelfde kliek vorming. Kom ik bv met Fabienne op de peuter gym dan staat de kliek bij elkaar en word ik niet gezien, menig moeder loopt langs zonder iets te zeggen. Laat staan helpen … dat is altijd al zo geweest.

Bij ons is er geen familie en als die er zijn dan staan ze echt niet voor ons klaar of voor ons dochtertje wat ik nog veel belangrijker vind. Die komen niet op haar verjaardag laat staan helpen!! En vrienden hebben we ook niet …
Oude mensen als buren die we helpen als het nodig is. De rest werkt, is druk en zoals ik al eerder zij, er wordt hier echt niet naar een ander omgekeken.

@Esther2107: Heb je al wel eens met iemand over je worsteling gepraat? Het lijkt er een beetje op dat jij/jullie in een cirkeltje zitten en er niet echt uitkomen. Ik hoop niet dat ik je kwets, want zo bedoel ik het absoluut niet. Ik herken het wel een beetje van mijzelf. Mijn ouders (vooral mijn vader) gaat sneller uit van het negatieve dan van het positieve. Als kind heb ik dat een beetje meegekregen. Mijn vriend heeft dat juist helemaal niet en bij hem is het glas altijd halfvol. Hij heeft mij er een beetje uitgetrokken en ik moet zeggen dat ik dit leven fijner vind, dan het leven wat ik thuis had. Hoewel mijn ouders echt schatten van mensen zijn en altijd voor ons klaar staan. Zoals ik het lees komen jou man en jij een beetje uit dezelfde situatie en misschien is het dan lastiger om zien hoe het ook anders kan.

Groetjes Natasja

@natasja … het is goed bedoeld weet ik Ik ben in totaliteit nu ongeveer 8 jaar in therapie geweest, sinds vorig jaar weer bij een gedragstherapeut omdat het dreigde mis met me te gaan rond deze periode. Gelukkig was ik er op tijd bij. Ik ben heel gevoelig voor stemmingen, prikkels van buitenaf en daardoor onderhevig aan depressieve periodes. Ik dacht altijd; naar mate ik ouder word gaat het wel beter maar helaas. Aan de buitenkant zie je dat niet want menig mens kent me als de opgewekte, soms is dat ook echt zo met name als ik bv Fabienne uitzwaai op school. Zonder haar zou het een stuk kleurlozer zijn … Neemt niet weg dat het een worsteling blijft en dikwijls erg is. Af en toe is dat echt vre-se-lijk! Nu weet ik bv dat ik al een paar dagen heel zwaar zit, mijn moeder komt logeren en ik heb niet een beste band met mijn moeder maar voor mijn kind is ze heel goed. Ondanks we leuk en aardig doen, maakt ze toch onbewust steeds iets los. Ik zie haar maar twee keer per jaar en dat is meer dan genoeg. De dagen voordat ze komt poets ik me suf, stofzuigen, alles klip en klaar … alles draait dan meer om de controle en om acceptatie. Vroeger was het; je bent dom, stom en je kunt niets … helaas blijven dit soort statements in je fundament zitten. Hoe je het ook met je verstand recht breidt …
Ik doe mijn best om tussen zwart en wit ook kleur te zien …

{{{Esther}}} Die wil je toch even geven

Liefs Michelle

Dat idee van mij is ook niet om heel Nederland te verbeteren!

Als er volgend jaar een ikkebenner een gezin weet die leuke cadeautjes nodig heeft voor de Sinterklaas, lijkt het mij een goede zaak dat bijvoorbeeld hier neer te zetten en er is vast wel een andere ikkebenner in de buurt die misschien ook wel iets wil geven. Als een gezin bijvoorbeeld 4 kinderen heeft en de een doet een cadeautje voor twee kinderen en de ander ook, dan ben je er ook.

Zo ben je echt geen moeder Theresa, maar je kunt dan wel met iets kleins toch iets bereiken.

Hier in het dorp hebben wij ook niet veel comtact, maar ik merk wel dat nu Anna naar school toe gaat er meer moeders zijn waar je dan even een praatje mee maakt. Vind ik erg prettig. Misschien kun je zo informatie vinden over gezinnen die je kunt helpen

Het lijkt me duidelijk dat je ze dan niet met naam en toenaam hier neer zet, maar bijvoorbeeld een gezin met 3 kinderen in de provincie Friesland, kinderen 3, 6 en 8 jaar. Als je dan een berichtje stuurt naar de ‘starter’ kan zij jou de andere gegevens geven en kom je samen vast wel tot een leuk idee!

Mamma van:
Anna geboren op 2 juli 2007
Nora geboren op 4 juni 2009

Wij hebben ook niet aan Sinterklaas gedaan, puur omdat de kids al sinterklaas hebben geviert gister bij Chris op t werk, ze hebben de schoen mogen zetten zowelo hier als bij opa en oma… waarom zou ik dan uitgebreidt sinterklaas gaan vieren? 1… ik kan het me op dit moment ook niet veroorloven om VEEL geld uit te geven,(nasleep WW van Chris) 2… ik vindt zelf Sinterklaas geen ruk aan (neemt niet weg dat ik t voor de kids niet wil doen hoor). 3… wat snappen ze er nu al van? Vanaf volgend jaar gaan we er wel aan doen, maar niet uitgebreidt.

Liefs, Melanie

@Esther2107: dank je voor je uitleg, dat maakt het wel een stuk duidelijker waarom je er zo over denkt. {{{{Esther2107}}}}

Groetjes Natasja

@esther2107 wat dapper dat je je zo kwetsbaar opstelt en het uitlegt, maakt voor ons wel begrijpelijker aarom je zo’n reactie plaatst. Ik wens je veel sterkte!

voor de anderen, het gezin waar het hier om begon weet ook niet dat de kadootjes morgen van school afkomstig zijn. we laten 1 van de pieten (morgen sint feest op school) de zak morgen middag langs brengen bij de familie.

groetjes!