dat is extra en nog zeer zeker geen vervanging van, dat begint pas een beetje te spelen rond de 6 maand, het is meer het oefenen van een lepeltje te eten
groetjes Kim, mama van Sofie,Victor & Alexander!!

dat is extra en nog zeer zeker geen vervanging van, dat begint pas een beetje te spelen rond de 6 maand, het is meer het oefenen van een lepeltje te eten

ik gaf mijn dochtertje in de ochtend (rond een uur of half elf) ivm buikkrampjes van het fruit.
super gepureerd en een heel klein beetje op een lepeltje.
en dan 3 hapjes als zij dat lusten. een paar dagen achter elkaar de zelfde fruitsoort…bv een peertje de eerste paar dagen en dan kijken of zij het lust en zij er tegen kan.
daarna pas weer een andere fruitsoort uitproberen. op den duur merk je dat je kindje meer ervan gaat eten en geef je al meer. maar het blijft zeker tot 6 maanden een extraatje dus de fles of bv moet je kindje wel kunnen blijven eten.
ps houd je fototoestel vlak bij je!!! de gezichtjes die ze trekken zijn erg leuk!!
veel plezier fenne
haha die gezichtjes ja!! ik ben met alexander ook begonnen en fruit gaat erin als koek… maar warm… ik heb gister zo gelachen… ik had worteltjes(4maand potje olvarit)
nou 1 hapje
hapje nummer twee belande overal behalve in zijn mond en hapje nummer drie heeft ie geweigerd… bijna 5 maand en hup draaide zijn hoofdje zo weg… meneer bliefte het niet

Hoi Gytha,
ik ben met 4,5 maand begonnen met fruit (fruit blijft trouwens altijd extra, nooit geen vervanging, kijk maar eens in de voedingsfolder van het CB). Soms 's morgens, soms 's middags, net hoe het uit kwam met slapen. De eerste keer deed Zoë net of ik haar citroen voerde, maar binnen een week at ze een potje leeg.
Ik heb ook steeds 3 dagen hetzelfde gegeven en ben begonnem met Olvarit 1e hapje.
Kim, ik kreeg diezelfde reactie op worteltjes, mijn vriendin werkt bij een kdv en die zei dat alle kinderen worteltjes lekker vonden, lekker zoet. Nou mooi niet dus. Maar binnen een week at ze alles wat ik haar voorschotelde, vol potje en ook de worteltjes, haha!
Groetjes,
Inge

ja het fototoestel houden we bij de hand!!! dat zal wel lachen geblazen worden hihih ben benieuwd maar nog even geduld .
lieke kijkt nu al ons eten uit de mond, ze kijkt echt hoe wij aan het kauwen zijn, zo grappig he. Ik ben benieuwd straks
wat is het beste om te proberen? potjes of vers fruit?? of misschien groente??
groetjes Gytha

wat het beste is is aan jezelf… fruit is koud, flesjes zijn warm… maar kijk maar zef het is zoooo leuk het zelf uitvinden

Jeske lust wel worteltjes… Zowel vers als uit een potje. Alleen sperziebonen heeft ze liever vers.
Haar favoriete hapje is witlof met appel. Stronkje witlof met een appeltje 10 minuten koken, pureren en smullen maar…
Als ik een nieuw smaakje probeer is het heerlijk om haar reactie te zien. Dan zet ze eerst grote ogen op en proeft op haar gemak het eerste hapje. En dan gaat als een vogeltje haar mond weer open…
We zijn nu met brood aan het oefenen. Maar ik heb nu een pauze ingelast. Want ze is snipverkouden. Dus het brood wordt er net zo hard weer uitgeniest…

Ik ben bij Thomas met 4,5 maanden begonnen met het fruithapje. Hij krijgt nu 4 flessen van 200 ml (waarvan de laatste pap) per dag en een fruithapje en een groentehapje. Het schema ziet er ongeveer zo uit:
7.30: melkfles 200 ml
10.30: fruithapje
12.30: melkfles 200 ml
16.00: melkfles 200 ml
18.00: groentehapje
20.00: papfles
De tijden zijn bij mij echt een richtlijn want de ene keer is het een uurtje eerder, de andere keer een uurtje later. Alleen de eerste en laatste fles zijn eigenlijk altijd op die tijd
Marlous xxx

Ik ben zelf begonnen met vers fruit. Dat is ook wat Jeske het meest krijgt…
Alleen als ik moet werken krijgt ze een potje mee…
Papaya is een goede om mee te beginnen. Is zacht zoet en mild van smaak…
Ook lust Jeske graag mango, banaan, appel en kiwi (ik pak altijd gold, die is zachter van smaak dan die groene, wel de pitjes eruit zeven)
Je kan ook combineren… 1/2 banaan, scheutje sinaasappelsap en een liga gaat er goed in…
Met appel zijn ook tal van combi’s mogelijk… Appel-peer, appel-banaan, appel-kiwi, appel-perzik enz.
Je kan ook gewoon fruit pakken en er een liga eerste stap doorheen mengen…
Jeske krijgt fruit op kamertemperatuur…
Misschien dat je hier iets aan hebt… Hoe is het eerste hapje gegaan??
Groetjes,
Paula

nog niet begonnen, wacht nog even tot ze 4 maanden precies is.
maar kan niet wachten eigenlijk lijkt me zo leuk hahaha
bedankt voor jullie tips hier kan ik wel wat mee.
groetjes gytha

Ik vind het ook echt leuk Het is echt al zo’n jongetje in plaats van een baby dan vind ik!
Marlous xxx

Vandaag heeft ze de eerste hapjes gehad worteltjes en had je dat gezicht moeten zien hahahaha leek wel zo smerig hihi.
na 3 kleine hapjes vondt ze het welletjes. morgen gaan we weer verder proberen.
Ze doet haar mondje goed open maar blaast het terug hahah
Hadden jullie dit ook???
groetjes Gytha

quote:
Haar favoriete hapje is witlof met appel. Stronkje witlof met een appeltje 10 minuten koken, pureren en smullen maar..
Klint goed, zal het voor Senna ook eens proberen. Doe je er dan ook nog wel een aardappel doorheen?
Groet Vanessa.

Gytha,
Ben jij begonnen met een warm hapje en/of fruit? Ik ben begonnen met fruit en peer vindt ons ventje heel lekker. Ik weet niet of ik het allebei moet doen?
Groetjes Bibi
Ik ben met groente begonnen worteltjes.
cb adviseerde me op met groete te beginnen, omdat dit vies is voor ze en fruit lukt meestal wel. heeft nu 2 x groente gehad blaast het er nog uit maar er gaan er steeds meer hapjes in.
leuk he bibi die gezichten??
groetjes gytha

ja hoor vandaag gingen de worteltjes prima!! het ging er goed in en ze vond het lekker ook nog!!! Het wordt ze wel een grote meid hoor!! ze deed zelfs haar mondje goed open.
op naar de volgende hapjes
groetjes gytha

Ja, heel leuk die gezichtjes!!
Hoe laat geef jij je groentehap? En waneer kun je het allebei gaan geven?
Ik moet dinsdag naar het cb maar ik was nu al benieuwd.
Groetjes Bibi
nu om te proberen adviseerde ze me voor de fles van 15.00 uur en na de groente hap meteen de fles te geven en dat gaat goed. Dit om te oefenen. als ze straks goed op de groente zit mogen de flessen om de 5 uur en laatste fles vervald dan.
En als de flessen dan om de 5 uur komen komt de groente hap dus later.
Mij adviseerde ze als ze goed op de groente zit mag ik er fruit bijgeven.
Dus eerst een laten wennen. Ook geef ik nu een dag of 4 dezelfde groenten om te wennen en evt alergiesche reactie uit te sluiten.
maar tot nu toe gaat het prima!!!
Bij jullie ook Bibi??
groetjes gytha

hallo allemaal,
ben dus begonnen met groente gaat nu prima, maar hoeveel geven jullie ze??
en op welke tijden???
Ik mag nog geen fles laten vallen.
nu krijgt ze om 7-11-15-19-23 nog fles maar wanneer kan ik dan het beste de groente geven?? en wanneer met fruit beginnen??
groetjes gytha