Hihi idd !!
Grappig dat Rico het maar een raar ding vind.
Groetjes,
Sandra
haha ja maar vooral die van papa, wij gaan altijd om en om met m in bad en bij mij vind ie niks raar want ja er hangt niks hahahaha echt je moet zn gezicht is zien: BAH zegt ie dan hihi, mama moet is ophouden met geinen over papa’s plasser
Haha grappig dat hij er dan ook nog bah bij roept.
Tim doucht altijd s’ochtends met een van ons en in het weekend gaan we geregelt met zijn drietjes in bad. Maar hij vind al zijn speelgoed interessanter dan dat hij echt naar dat soort dingen kijken. Haha komt vanzelf wel als hij 18 is
Groetjes,
Sandra
haha, ja hij speelt ook wel met zijn speelgoed hoor,maar het is meer bij het uit bad gaan dan ziet hij er ineens wat hangen en dan kijkt ie toch van: what the… is dat dan!!
echt komisch, hij vind zichzelf bloot ook grappig, dan gaat ie voor de spiegel staan met zn beentjes gebogen en gaat dan op en neer springen en lacht zich een breuk, haha wat een dolle is het ook
Erik lag laatst op het aankleedkussen en wees naar z’n piemel en zei: “Die, die.” Dus ik zei: “Da’s je piemeltje, Erik.” En hij lachen! En eraan trekken. Schrik daar elke keer weer van, hij rekt 'm zo enorm uit!
Groetjes,
M
@Mriek: hahaha, die die zegt rico ook vaak (alleen niet tegen zijn plassertje)
maar hij wil dat ik dan constant zeg wat het is, DIE als ie naar de spiegel wijst, en dan weer DIE als hij naar het schilderij van poohbeer wijst.
en dan weer teurg naar de spiegel die en dan weer die naar het schilderij totdat ik zoiets heb van: zucht! echt die herhaling!
oejj en aan zn plassertje trekken! foei erik! haha
ja eng is dat dadelijk trekt ie zn vaatjes nog kapot!
Hihi, en hij heeft 'm natuurlijk nog nodig later. Dus voorzichtig, kleine man!
Lief hè, dat je moet benoemen wat ze zien. Zo leergierig. Wat zijn het toch scheetjes, die kleine boefies.
Groetjes,
M
Hihi moest erg lachen om je verhaal Inge dat Rico zo moet lachen en springen in zijn blootje. Echt grappig dat hij dat zo leuk vind.
Gelukkig kunnen ze heel wat hebben Mriek, maar kan me voorstellen dat je zoiets hebt van doe daar nu maar voorzichtig mee.
Tim zegt sinds iets van 3 weken het woordje die. Wel schattig hoor dan wijst hij iets aan en zegt dan die en dan zie je hem kijken van wat is dat. En dan helemaal lachen als wij zeggen wat het is. Voorheen was het altijd huh huh als hij ergens naar wees. Nu zegt hij dus die. Grappig dat die kleintjes ineens door hebben dat ze die moeten gebruiken als ze ergens naar wijzen.
Groetjes,
Sandra
Dank je, idd weer een woordje erbij. En tot papa’s blijdschap zegt hij sinds een week eindelijk goed en vaak papa. Hij kon sinds oktober papa zeggen, maar zegt het zelden. Sinds deze week echt heel vaak en ook gericht. Dus echt papa tegen mijn man en mama tegen mij. Hij is nu erg bezig met woordjes, erg leuk!
Even off topic, maar hoe gaat het lopen met Erik?
Groetjes,
Sandra
Ha ha ha hier is iedereen nu pappa in plaats van mamma en tatta.
Oh ja en zaterdag ging ze op de bank staan, deed haar armpjes omhoog en zei heel duidelijk Poesjes. Overigens heeft ze een veel woorden al een keer gezegd, maar op de een of andere manier is het steeds 1 keer en dan blijft het stil.
Groetjes,
Michèle
Dat herken ik Michelle.
Tim brabbelt altijd heel veel, maar qua echte woordjes zegt hij nog niet veel. Hij zit nu op 7 woordjes. Waarvan papa wat ik dus in mijn vorige berichtje vertelde nu pas heel veel gezegd wordt. Verder merk ik dat hij er heel erg mee bezig is omdat hij nu steeds meer woordjes aan het na zeggen is. Maar dan blijft het idd bij een keer en daarna hoor je het niet meer. Denk dat dit toch een teken is dat ze er mee bezig zijn. Zo zei hij laatst bijv. toetje maar daarna zegt hij het dan niet meer.
Groetjes,
Sandra
Ja nadoen is hier ook erg populair, woorden lukken nog niet altijd maar de klank is er wel. Dus het klinkt wel maar het zegt nog niet.
En het is wel te hopen dat ze er mee bezig zijn anders wordt het een moeilijk leven met die en deze en alleen maar wijzen
Groetjes,
Michèle
@Sandra: leuk, dat Tim nu zo mee bezig is met woordjes. Erik is nu ook bezig met leren lopen, hij kan los staan en dan nu 8 stapjes los zetten. Wel onder luide aanmoediging en dan naar één van ons toe, echt uit zichzelf gaat 'ie nog niet lopen. Ik word daar wel eens onzeker van hoor, waarom doet 'ie het nou niet gewoon? Hij kan het toch? Ik hoop toch dat 'ie het vóór z’n 2e verjaardag doet.
Groetjes,
M
Hihi Michelle dat is waar. Bedoelde ook meer dat de een er eerder mee bezig is dan de ander. Tim is snel met staan, lopen, klimmen etc maar langzaam met echte woordjes zeggen. Nu is hij dus veel bezig met het nadoen en echte woordjes zeggen ipv alleen maar brabbelen. Mijn broertje zei bijvoorbeeld op zijn 2e nog helemaal niks. Gelukkig was er niks aan de hand en kwam dit ineens vanzelf.
Mriek, wat goed dat hij al zoveel stappen gezet heeft. Dit is zeker een begin en alleen maar goed dat jullie hem aanmoedigen. Hij is er echt druk mee bezig en kan het dus echt, dus ik zou me echt geen zorgen maken. Natuurlijk is het vervelend dat hij op deze leeftijd nog niet loopt. Maar hij maakt wel al heel veel vooruitgang en dat is echt goed. Ik verwacht nu niet meer dat het heel lang gaat duren. En voor zijn 2e loopt hij echt wel. Anders stuur ik Tim wel even langs om het voor te doen Gaat helemaal goedkomen met Erik en het lopen.
Groetjes,
Sandra
@ Sandra inderdaad komt ook vanzelf ik maak me ook helemaal niet druk of zo.
Groetjes,
Michèle
Het komt idd vanzelf.
En dat is dus ook zo, want vanmiddag ging ik Tim bij mijn ouders ophalen en toen vertelde ze dat hij voor het eerst een paar keer zowel opa als oma gezegd
heeft En dat heeft hij beide nog niet eerder gezegd.
Groetjes,
Sandra
Ha ha ha leuk is dat he, mijn schoonmoeder belde toen helemaal hysterisch op dat ze oma had gezegd ze was zowat in tranen. Ik heel droog, geweldig maar waar is morgan?? Want het was zo stil op de achtergrond, die nam dus van de gelegenheid gebruik om de kledingkast van me zwager even leeg te halen
Oh ja vanmorgen zette ik haar in der kinderstoel voor der brood. Oh Eten zegt ze. Dus ik ja goed zo eten. Zij helemaal trots en smikkelend
Groetjes,
Michèle