Erg ziek, moet even wat kwijt, tis niet makkelijk

Oké, fijn dat je nu serieus genomen wordt door de arts en dat je naar een kinderarts mag zodra de koorts weer boven de 39 komt. Alle sterkte en beterschap voor de kleine man.

Hou ons op de hoogte he?!

Lieverd, tjoep je even de foto’s uit je bericht? Goudvisje heeft ze voor je verkleind dus dan wordt het topic niet meer zo uit z’n verband gerukt. Dat leest prettiger.

Groetekes, Sje

Nou, laten we hopen dat de koorts wegblijft en het beter met Rico zal gaan. Wat een zorgen weer! Sterkte nog meis.

Groetjes,
M

Lilypie Fourth Birthday tickers

Jeetje, wat een verhaal zeg!
Ik zou zeker een klacht indienen tegen die arts assistent!
Hoe gaat het vandaag met Rico?

Lilypie First Birthday tickers

Jeetje Inge wat een verhaal zeg. Gelukkig werd je nu wel serieus genomen. Hopelijk gaat het inmiddels wat beter met Rico.
Hou je ons op de hoogte?
Sterkte ermee!

groetjes
Ineke

Lilypie Second Birthday tickers

rico ging ineens erg achteruit toen straks, zijn wangen leken bijna te ontploffen (leken wel blaren wat erop zat) en hij gaf heel veel over.
koorts kreeg ie niet enorm maar wel 38,6. we komen net uit het ziekenhuis, we mochten meteen komen.
ze denken aan een beginstadium van roodvonk. dit was even schrikken. Maar hij vertoont verder, buiten de klachten als keelpijn, buikpijn, braken/diarree en pijn in zijn beentjes + vlekjes (alles wat dus bij roodvonk voor kan komen) had hij geen ontstekingen in zijn gewrichten zitten, zn tong had een lichte waas dus het kan zijn dat het een frambozentong wordt en dan is roodvonk meteen een feit. het kan ook zijn dat het een milde vorm van roodvonk is qua de uitslag (dus niet qua de klachten en de koorts) ik vond dat hij enorm onder stond, de dokter ook wel maar extreme roodvonk-uitslag is nog heftiger. ik schrok van de foto’s die hij me liet zien. enfin… als het geen roodvonk is is het gewoon een kinder(vlekjes)virus maar wel 1 waar hij pijn en hinder aan heeft, omdat ze ook gloeien en droog aanvoelen. het is niet de 5e ziekte (6e heeft ie al gehad dus dat kon al niet + lijkt het er niet echt op) verder ook geen mazelen en de overige vlekjes ziektes. je hebt gewoon vlekjes ziekten waar geen naam voor is. maar zeker weten doen ze dit dus niet. ze wilde in dit geval geen antibiotica geven. wel als de klachten meer naar roodvonk gaan neigen. want stel het is die kindervlek virus waar hij over sprak gaat antibiotica juist averechts werken. over 2 dagen moet ie terug als het niet verbeterd. en als het erger wordt vanacht of morgen al.
hou jullie op de hoogte, hij zit op dit moment even in bad met papa.

ohw en verdorie ik moest gewoon ruim 1 uur en 15 min wachten. ik ben helemaal chagerijnig naar de balie gelopen van: hallo!! iedereen hier krijgt voorrang op mijn kind. moet je zn gezicht zien?!?!?!
ik was echt boos geworden omdat het zolang duurde en rico steeds minder happy werd. toen zei ze: ooh wat erg er is een foutje gemaakt in het afspraken systeem, jullie mogen als eerstvolgende nu naar binnen. heb het nu omgezet.
nou fijn hoor! maargoed… ben dus net thuis en ben om 1 uur vertrokken…zucht

Tjonge meid, da’s schrikken! Pfffffffff…

Antibiotica bij een virus dat heeft inderdaad geen zin, want antibiotica helpen bij een bacteriële infectie en dat is een virus niet.

Ik word alleen maar bozer op die arts-assistent die je gisteren weggestuurd heeft met een “die uitslag zal wel niks zijn”. Wil je mij 1 ding beloven? Stuur een schriftelijke klacht in over die arts-assistent! Want oké, het is iemand in opleiding, maar dan nog had die arts-assistent in dit geval een afgestudeerde arts erbij moeten halen!

Dus gewoon helemaal verkeerd gehandeld!

En zoals je net weet ik veel hoelang hebt zitten wachten met die doodzieke kleine knul, dat klopt ook niet!

Echt meissie, doe het, schriftelijke klacht! Zie hier:
http://www.klachtenhuisarts.nl/

en zie hier: http://www.tuchtcollege-gezondheidszorg.nl/

Nogmaals alle beterschap voor de kleine man.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 18 Jun 2011 17:17:26

@Sje: maar als het wel een gewone kindervlekken virus is dan moest ik toch sowieso afwachten, dat zij dat niet wist is idd belachelijk maar het is niet levensbedreigend of gevaarlijk. stel het is roodvonk dan is het idd een ander verhaal. maarr… nu is er nog wat bijgekomen, ik heb net voor de zoveelste keer contact gehad met de arts. wij hebben namelijk (ja echt!!) processierupsen gevonden in het wasmachine, bij rico’s kleding (die was ik apart altijd) van vakantie. dus ik heb meteen de arts gebeld, en we moeten nu in de gaten blijven houden of hij ook goed plast en drinkt enzo, en ook of hij s’nachts niet kortademiger is dan normaal. dus nu kunnen het 3 dingen zijn.
of roodvonk (alhoewel ik daar mijn twijfels bij heb aangezien rico steeds meer op lijkt te knappen…sinds dat hij uit bad kwam) of een reactie op een kindervirus of dus een heftige reactie op de processierupsen.
lastig dit. de dokter zei al: het vervelende en tegelijkertijd het enigste wat we kunnen doen is op de zijlijn staan nu. ook jullie als ouder, sta aan de zijlijn maar zit er wel bovenop.

Bah, hoe komen die rupsen daar nou?! Heeft-ie ermee gespeeld ofzo tijdens de vakantie en in zijn broekzakken gestopt ofzo?

Groetekes, Sje

die beesten vallen gewoon uit de bomen he. die zitten toch met een hele groupering op die boomstronken? misschien op die manier, we hadden al wel busjes zien rijden (bestrijdingsdiensten) weet alleen niet hoe of wat nu met de was. gewoon nog een keer wassen neem ik aan? rico’s temp is op dit moment 38,1 zonder paracetamol. best goed toch? alleen de uitslag begint nu droog te worden en begint hij af en toe wat te “dabben”

he meis wat een gedoe weer zeg.
wel prettig dat je nu door die arts in ieder geval wel serieus genomen word.
duim voor je dat het snel weer beter gaat!!

liefs,
Rinske

Dabben?

Hier betekent dabben: knoeien. Wat betekent dabben bij jullie?

Groetekes, Sje

haha knoeien is hier gewoon knoeien of morsen/smorsen
dabben is hier krabben. dat ze gik ook altijd als de hond dat doet,: wa zit die joekel constant te dabben
haha flauw… enfin dabben dus als in krabben/wrijven etc.
goh hij ligt nu net in zn bed EINDELIJK. hij is me toch een partij lastig…het ene moment hangerig dan weer druk dan weer oervervelend en niet willen luisteren (oost indisch of gewoon teveel oorsmeer)
enfin zn vlekken zijn nu duidelijk voelbaar en voelen ruw aan. kom er echt geen wijs uit. kom er nu achter dat ik hem geen pcm heb gegeven voor de nacht. ga hem er niet voor wakker maken (heb kauwtabletten) mocht er wat zijn roept ie toch wel… maar ik slaap as nacht wel wat rustiger dan afgelopen nacht hoor. pff je hebt de foto gezien hoe die er lag, gerum… zo lag ie dus de hele tijd, zat totaal niks in m. en ja dan slaap je toch wat onrustig enzo. en vanochtend was hij al weer om 5.15 wakker. en nu slaapt ie dan eindelijk weer… enfin hij kreeg praatjes net met het naar bed brengen dus ik hoop dat het de betere kant op gaat.

Jeetje meid, ik ben een paar dagen niet aan de pc toegekomen dus lees dit hele verhaal nu pas. Wat schrikken zeg!! Logisch dat je ontplofte bij de h.a.p. Idd een klacht indienen! Gelukkig wordt er nu wel serieus naar jullie geluisterd, maar blijft vervelend denk ik dat je nu eigenlijk nog niet precies weet wat het is. (hoewel het met die rupsen in z’n kleding wel wat logisch lijkt dat hij daar op reageert). Hou hem maar goed in de gaten en hopelijk gaat het snel weer beter!

Sterkte
Groetjes Carolien.

Lilypie Premature Baby tickers

Jeetje meis wat heftig allemaal. Lees je verhaal nu pas, maar kan me heel goed voorstellen hoe heftig dit is. Ook wel erg vervelend dat jullie eerder van jullie vakantie terug moesten komen. Hoe lang zijn jullie weggeweest? Hoop in ieder geval dat jullie toch nog een beetje genoten hebben.

Echt belachelijk dat zo’n arts in opleiding jullie zo heeft behandeld. Net als wat Sje al zegt, echt een klacht indienen. We hebben het hier wel over een mannetje wat pas 2 jaar oud is en er behoorlijk ziek uitziet. Daar ga je toch geen risico’s mee nemen. Ik hoop dat Rico snel opknapt en er snel achterhaald kan worden wat het is. Dan is het toch wat beter te behandelen. Wel heel fijn overigens dat jullie nu wel serieus genomen worden. Maar wel jammer dat het niet meteen kon.

Groetjes,
Sandra

Nee Inge niet jullie weer hé… houdt het dan NOOIT op?! Zit op je schouder hoor geef de kleine boy maar een dikke knuffel…

Vind het altijd best eng in het bos. Mijn nichtjes waren vol tekenbeten … ook zoiets … maar ga wel graag naar het bos toe.

Vraag anders of het park of net waar jullie geweest zijn nog meer gevallen hebben gehoord? Dan weet je misschien zeker wat het is etc…

Beterschap he meis

Jeetje zeg wat een gedoe voor je echt geholpen bent en word. Maar wel fijn dat het nu zo goed in de gaten word gehouden! Jakkes wat jullie moeten doorstaan zeg… Ik zou doodsbang zijn als Sylvie zo ziek zou zijn…
En wat iedereen al zegt, zeker weten een klacht indienen over die arts assistent!
Jakkes zeg dat je die rupsen echt hebt gevonden, maar dat geeft wel even wat duidelijkheid. Ik zou nu ook meer daar naar neigen.
Hopelijk weet je het snel zeker.
Fijn dat Rico weer wat lijkt op te knappen. Hopelijk is hij snel weer de oude!
Heel veel sterkte en beterschap!

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie

lief dat jullie zo meeleven! maar die foto dat hij daar zo lag was natuurlijk een momentopname, hij was niet gedurende de hele dag zoals op de foto. dat was alleen s’avonds, maar toen had hij ook zo’n hoge koorts. nu op dit moment heeft hij alleen nog verhoging, en zn vlekken lijken weg te trekken. hij is alleen nog wel erg moe en heeft heel veel honger, hij moet nu aansterken. top dat jullie zo meedachten en meeleefde, het was ook sneu…

Fijn dat het wat beter gaat.

Groetekes, Sje

jah daar ben ik ook blij mee alleen zn wangen zien er nu heel schraal…knobbelig gewoon echt aangedaan uit, hij is nu ook constant moe. op hoop van zege dat het virus toch weg gaat ipv weer terug slaat.

pff… het valt allemaal helemaal niet mee, hij werd weer wat suffig en was vanmiddag om half 4 op de bank in slaap gevallen. ik denk ik ga even het avondeten voorbereiden en daarna gewoon koken. om kwart over 5 kreeg ik m nauwelijks wakker, en toen dacht ik; ja dan blijf mara slapen tot ik het eten op heb want echt hongerig zag hij er ook niet uit. op den duur barst de bom hier los in huis. hij heeft ruim een half uur gekrijst gegilt gehuild, hij was helemaal zichzelf niet en hij zag er niet uit (vlekken overal terug… door de slaap?) enfin op den duur hij zocht constant steun bij mij of bij papa, in de zin van troost. maar op den duur keek hij me huilend aan, schreeuwde heel hard: AAAHH!! in mijn gezicht en begon erop los te meppen, heel doelgericht in mijn gezicht op mijn armen overal waar hij maar kon meppen het hield maar niet op. papa heeft m van me af getrokken en rico barste weer in krijsen en huilen uit. ik ondertussen ook (in huilen uitbarsten) ik weet gewoon dit is mijn mannetje niet hij is gewoon helemaal niet lekker en zichzelf niet. maar ik heb me toch een potje zitten janken op de slaapkamer, ik kon nauwelijks lucht meer krijgen van het huilen (omdat ik het niet hardop wilde doen ivm rico). eenmaal rustig ging het in de huiskamer nog gewoon door. papa gaf het ook even op en liet hem op de bank verder razen en ging zelf op de stoel zitten. ik ging terug naar de keuken om drinken te halen en ineens rent rico op me af ik denk; ohjee daar gaan we weer. papa erachteraan. maar toen omarmde hij mijn benen en begon onbedaarlijk te huilen en te snikken. hij was er zelf ook ontzettend van geschrokken maar pff. nu is ie weer rustig maar zn vlekken zijn dus gewoon weer overal. eigenlijk viel het me al op terwijl hij sliep… maarja ik hou hem morgen dus maar thuis van school, dit is niks zo