Eerste keer peuterspeelzaal!

ja het gaat bijna gebeuren. morgen komt er iemand op gesprek(bij ons thuis) een soort intake en dan mag fabiano vanaf volgensde week naar depeuter speelzaal. spannend hoor. is het trouwens normaal dat ze op huis bezeoek komen. heeft iemand dat eerder meegemaakt?

Ik heb er wel eerder van gehoord hoor, maar het is niet bij elke peuterspeelzaal zo.
Die van ons deed het (jammer genoeg) niet.
Wel spannend hè?!
Laat je ons weten hoe het gegaan is?

O ja, wat ik trouwens erg GAAF vond:
Stephan ging toch altijd huilen als ik weg ging?
Gisteren bracht ik hem weer naar school, ging met hem naar een puzzel kijken en vroeg: ga je die puzzel maken?
Zegt ie eerst nee en vervolgens ja.
Gaat op het stoeltje zitten en zegt:
DAG MAMMA

WOW, ik wist niet wat ik hoorde!!!
Dus gauw een kus gegeven en weggegaan (voordat hij zich weer bedacht, haha!).

Ik kan je wel vertellen: dit is veeeeel prettiger weggaan dan bij een kind dat niet wil hoor!!!
En ikke natuurlijk super-trots op ons “stoere” mannetje!!!

Groetjes, mamma van Stephan

nou oke ik weet verder niet wat ik van het gesprek moet verwachten maar we zien wel. en wat goed joh bianca dat is inderdaad beter weg ggaan voor je. echt wijs dan he?

dinsdagochtend gaat fabiano voor het eerst naar de peuterspeelzaaltja…kleintjes worden groot

Ja, spannend hè!!!
Ik weet er dus alles van aangezien Stephan sinds een kleine 2 maandjes ook gaat.
Maar weet je…ze worden ECHT groot!
Helemaal als ze naar school gaan!
Stephan is al best veranderd sinds die tijd, veel meer een “kleuter” aan het worden (ook al is hij nog niet eens 3, haha!).
Maar wel heel erg leuk hoor!!!
Gaat ie bijv. opeens een liedje zingen dat ie op school geleerd heeft.
En hij is NOG ondeugender geworden haha!
En ondernemender.

Persoonlijk vind ik het erg leuk hoor!

ja het lijkt mij ook helemaal geweldig om het mee te maken ik vind het zelf ook leuk spannend. ik ben gewoon benieuwd hoe hij het vind. ik heb vanmiddag een klein rugzakje gekocht van bob de bouwer. ik kreeg helemaal een warm gevoel van binnen

Haha, ja, dat had ik ook toen ik een rugzakje kocht van dick bruna met Boris beer erop (in een vliegtuig).
Volgens mij zijn we daarin allemaal hetzelfde, erg hè?

Hallo allemaal.
Niels zit nu alweer ruim een jaar op de psz.Dus die problemen van dat huilen bij het weggaan heb ik niet meer.
Wat mij wel opvalt is dat toen Niels er net opzat,ik eigenlijk ook niet zoveel hoorde van de juffen,maar nu spreken ze me haast elke keer aan.
Gelukkig zijn ze heel positief!
Niels heeft namelijk 2 meisjes in de klas die wat moeite hebben om mee te komen,zeg maar.Eentje heeft het syndroom van Down,en die andere weet ik niet precies.
Afgelopen donderdag zegt de juf tegen mij"Niels is altijd zo lief voor M. en L.,hij helpt ze altijd en doet heel voorzichtig met ze…Hij wordt later vast maatschappelijk werker ofzo!".
Nou…Ik ontplofte zowat van trots.Kreeg tranen in mijn ogen.
Ik wist natuurlijk wel dat ie zo lief is,maar om dat ook van een juf te horen.Dat is echt superfijn.hahaha
Groetjes Eljada.

Hoi Eljada,

Ik kan me voorstellen dat dat echt onwijs leuk is om te horen!! (ook al weet je zelf al dat hij lief is)!
Ik zou ook helemaal trots zijn hoor!

Ik had laatst ook zoiets op school.
De mamma van een jongetje uit Stephan’s klas vertelde mij dat haar zoontje thuis heel enthousiast had verteld dat hij met Stephan had gespeeld op school!
En gisteren op school zei een meisje: Hoi Stephan!!
En een ander jongetje zei dat ook heel enthousiast toen hij Stephan zag.
Dan sta je ook wel even trots te zijn hoor!
'T is toch leuk om te horen en te merken dat de andere kids graag met je zoontje spelen en hem leuk vinden!

Ach ja, ben en blijf een mamma hè!

Enne…Eljada, Stephan huilt dus inmiddels niet meer hoor (gelukkig!).
Lees maar een paar berichtjes hierboven.

Hoi Bieb.
Nee dat wist ik ook hoor van dat huilen,maar ik had me verder nog helemaal niet met dit onderwerp bemoeit,dus ik had zoiets van…ze zullen wel denken,daar heb je haar ook weer op te scheppen in plaats van op het onderwerp te reageren.Snap je?Dus vandaar.
En even over Stephan.Ja leuk is dat he!Ze gaan ineens een hele eigen kenissenkring opbouwen.Loop je in de stad,zegt een wildvreemde moeder ineens tegen haar zoontje…Kijk daar heb je Niels!Hoi Niels.Zo grappig is dat!
Maar ook wel een beetje het begin van het “losmaken” vindt ik.Ineens is ie niet alleen meer mijn kleine kereltje.
Heb jij dat ook?Of ben je alleen nog maar trots momenteel?Hahaha mag ook hoor!
Groetjes Eljada

Ehm…momenteel ben ik inderdaad vooral trots maar ik snap wel goed wat je bedoeld met dat “losmaken”.
Eigenlijk begint dat alleen door het feit dat ze naar school gaan en dus ergens zijn waar jij niet bent.

Vanmiddag was ik even met Stephan aan het winkelen en toen begon hij zomaar opeens het liedje te zingen dat ze op school ook zingen als ze fruit gaan eten.

Je weet wel…smakelijk eten, smakelijk eten, hap, hap, hap…etc.

Wow!
Ik wilde aan iedereen in die winkel wel vertellen dat MIJN zoontje een liedje van school zong, helemaal uit zichzelf!!
Haha!
Heb dat uiteraard niet gedaan, maar ben wel vrolijk met hem mee gaan zingen.
Kan mij het schelen!
Ben helemaal dubbel-trots omdat hij kort geleden nog amper praatte en nu dus al liedjes zingt!
Vond hem ook daardoor trouwens wel opeens “groot”

Oké, volgens mij kan je eeuwen doorpraten over je kind dus ik stop maar weer ff

Gewijzigd door - Bieb op 28 Feb 2004 20:58:50

Zo…dan gaat ie lang logeren zeg!
Leuk hoor!
En voor Tristen denk ik ook wel?
Een keer de aandacht voor hem alleen?
Of mist hij zijn broer meestal erg?

O ja, dat liedje wat ze bij Stephan zingen als ze fruit gaan eten, dat zongen ze bij ons op school ook altijd! (zo’n 25 jaar geleden dus).
Vandaar dat ik het nog wel herkende!

hier zingen ze ook, dag dag tot de volgende keer, dan zijn wij er weer, tot donderdag tot donderdag…(of dinsdag)

groetjes,
Kim,mama van Sofie en Victor!

ja heel goed gegaan, hij was de eerste vanmorgen dus hij zag de kindjes binnekomen. hij zei: jaaaaa kindjes. heel blij was hij. hij pakte gelijk een poppen wagen en een fiets hij wou alles tegelijk d oen. ik zei hem na een kwartiertje gedag en hij zei: tot zoo! nou beter!! hij heeft heel leif gespeeld en hij was ook wel weer blij om me te zien hoor. (gelukkig hahaha) hij wou alleen nietin de kring blijven zitten. maarja …eerste keer en net twee jaar… ik ben tevreden hoor. hij heeft ook al een tekening mee naar huis genomen. ja echt geweldig ben helemaal trots op die smurf. toen we thuis kwamen was hij wel heeeeel moe. ik zei dat iets niet mocht en meteen helemaal over zijn toeren. ik heb hem lekker naar bed gedaan en hij werd weer als herboren wakker. ja was spannend(ook voor mama) maar het is echt heel goed gegaan

he goed he je ventje wordt al groot maureen knap hoor hij heeft het goed gedaan

gr marielle trotse mama van tanja

Hoi Maureen,

Wat fijn dat het zo goed gegaan is zeg!
Hartstikke leuk hoor!
En Stephan is sinds kort eerlijk gezegd ook best gauw “overstuur” als hij net van school komt. Gewoon door de vermoeidheid.
Hij kan dan ook best dwars doen terwijl hij normaal gesproken zo niet is.
Maar hij slaapt daarna behoorlijk lang en als hij wakker wordt is het idd weer helemaal over!
Wanneer moet Fabiano nou weer?

nou hier is het vanaf twee jaar opgeven. en er was geen wachtlijst hier. woon waarschijnlijk in een buurt met relatief weinig ukkies. dus hij mocht meteen komen. vrijdag middag mag hij weer.

fabiano heft gisteren ook lang geslapen ja… net als stephan doet. en ja hij was echt niet te genioeten hoor maarja ik denk dat ze heel veel tot zich nenmen.

heeft iemand dit ooit eerder meegemaakt? fabiano vind het schitterend op de peuterspeelzaal. gaat allemaal goed, maar vanmiddag deed ik hem naar bed(hij was vanmorgen daar geweest) en hij word krijsend wakker. het leek of hij een middag merrie had gehad ofzo. ik kon hem niet troosten of niks echt vreselijk. hij zei alleen maar door het huilen heen nee… nee…nee. ik weet het niet hoor wat er met hem was. kan het zijn dat de indrukken die hij op heeft gedaan hem even teveel werden?

kan best hoor ze maken best wel veel mee in die paar uurtjes

misschien dat iemand vervelend was en dat hij nee riep en dat hij dat in zijn slaap weer beleefde

weet anders ook niet wat het kan zijn