Driftige peuter

Hoi,

Mijn jongste zoon is een erge driftkikker als hij zijn zin niet krijgt gaat hij of huilen of slaan of schreeuwen. En we weten niet zo goed hoe we daar mee om moeten gaan, soms negeren we hem of we zetten hem op de gang maar eigenlijk helpt het allemaal niet zoveel. Het is natuurlijk een periode hoop ik maar wel erg moeilijk.

heeft iemand advies???

crista groetjes

hoi crista ons oudste zoontje heeft dit ook hij is 2 jaar ik heb ook al vanalles geprobeerd negeren, op straf zetten, zelfs al eens met een pak op zijn billen ( waar ik volgens mij al bij al meer last van heb gehad dan hem door het enorme schuldgevoel) het is een moeilijke peruiode ma volgens mij heel weinig aan te doen ik blijf het nu houden op het apart zetten niet dat dat op het moment veel resultaat heeft ma ik denk dat hij zo uiteindelijk wel inziet dat als hij te ver gaat hij voor een paar minuten naar zijn kamer moet.Ik probeer dan langs de andere kant ook hem telkens te prijzen als hij flink is of mooi opruimd of noem maar op.weet zelf niet of dit de juiste manier is hoor ik vindt het zelf ook zoeken! hoop dat je vlug de manier vindt om met je zoontje zijn driftbuien om te gaan!! succes ermee

liefs jessica

Ik heb hier ook een ventje die zo kan doen
Ik laat hem lekker uit razen
Zolang hijons niet slaat en de katten niets doet gaat hij maar even ze gaan
Ik heb dat ook wel eens dat ik boos kan zijn en merk dat het oplucht en ik zie dat het bij Robin 5 min daarna ook helemaal over is

Groetjes van Heleen mama van Robin en het broertje van Robin die in okt geboren word

nou ik vind dat ook nog wel eens moeilijk hoor, fabiano is drie en een half maar die kan er ook wat van. meestal laat ik hem uit razen en als het te erg is doe ik hem op de gang laten uitrazen, maar ik weet niet altijd waar ik goed aan doe.

mama van fabiano: 3 en een half jaar, alessandro: bijna 2 jaar , en genarro: 5 maanden

mijn kids hadden die fase ook het is een moeilijke vooral omdat je ff niet weet hoe je het moet aan pakken,maar negeren helpt het beste hoe moeilijk het ook is

nu als de jongste zo doet gaat ze de gang op voor 3 minuten en daarna leggen we uit dat het niet werkt wat ze doet,en dat helpt…gelukkig komt het niet vaak voor

Hallo,

Even een reactie op het oplossen van problemen met driftige kinderen.
Negatief gedrag moet je compleet negeren. Als ze bijvoorbeeld vragen om een snoepje en het mag niet dan moet je 1 keer nee zeggen en als ze doorvragen moet je het negeren en gewoon verder gaan met waar je mee bezig was. Dan beseft het kind dat het geen nut heeft om door te vragen (zeuren). Hij/zij geeft het dan vanzelf wel op. Je moet wel stevig in je schoenen staan. Veel moeders geven op een gegeven moment toch toe aan hun kind. Maar eigenlijk geef je je zelf over en is het kind de baas. Het is even hard optreden en het voelt misschien niet goed, maar op langere termijn heeft het zichtbaar effect. Ik zou zeggen, probeer het en geef vooral niet op. Succes!!

Groetjes Selena

Denk dat de driftbuien al plaats hebben gemaakt voor iets anders

Liefs Wendy

Lilypie 3rd Birthday Ticker