Hallo allemaal.
Onze zoon Luuk is nu 10 wkn. In eerdere forum heb ik aangegeven dat het een baby is die veel huilt. Inmiddels alles geprobeerd, Maar dat terzijde.
Ik vraag me nu af of ik Luuk evt wat rijstebloem mag geven, zodat hij de nachten een beetje doorslaapt.
Hij krijgt nu 5 x 180/6 scheppen. Maar blijft doodleuk om de 4 uur komen.
Zijn er meer moeders met deze ervaring en hopelijk wat tips?
Gr Esther
Doorslapen
Normaal gesproken krijgen ze pas rijstebloem vanaf 4 maanden. Het wil niet zeggen dat ze dan wel direct doorslapen hoor! Onze dochter heeft afgelopen week 2 avonden achter elkaar (voor het eerst) rijstebloempap gekregen, maar kwam desondanks voor een nachtvoeding. Terwijl ze daarvoor al geruime tijd doorsliep. Daarna de pap eruit gelaten en een gewoon flesje gegeven, en toen sliep ze wel weer door. Dus ik ga niet weer rijstebloem geven!
Maar 10 weken is ook nog niet zo heel oud hè?! Ik snap dat je graag wilt dat hij doorslaapt, maar op die leeftijd mogen ze natuurlijk 's nachts nog wel een voeding krijgen!
Hoi Kyra,
Als je de voeding in wilt dikken zou ik dat niet met rijstebloem gaan ivm zijn leeftijd en de stoppende werking van rijstebloem. Je kunt wel johannesbroodpitmeel proberen, dit is eigelijk voor kindjes die spugen, maar het dikt de voeding ook in.
Doorslapen kun je niet forseren, je zoontje slaapt vanzelf door als hij daar aan toe is, ook zonder extra’s in de late fles!
Groetjes Nancy
Inderdaad, rijstebloem pas vanaf 4 maanden. Niet eerder!
Het ene kindje slaapt eerder door dan het andere kindje. Dat moet je niet willen forceren, daar moeten ze zelf aan toe zijn.
Onze meiden hebben beiden 6 maanden borstvoeding gekregen. Ik kon de rijstbloemtruc niet eens uithalen en toch sliepen ze bij resp. 3 en 8 weken door!
Gewoon afwachten. Een niet doorslapend kind is nou eenmaal de concequentie van zo’n kleine mop in huis hebben. Taaie periode waar je even doorheen moet.
Groetekes, Sje
Met 10 weken is je kindje nog wel wat te jong om rijstebloem te krijgen.
Ik heb ook alles geprobeerd. Onze oudste sliep met 6 weken door. En onze jongste kreeg ik maar niet van de nachtvoeding af. Onze kleine was 3 maand en toen sliep ze nog niet door. Dus met 3 1/2 maand rijstebloem gaan gebruiken. Ten eerste wilde ze de fles niet hebben en ten tweede maakte het niks uit, ze kwam idd s’nachts gewoon nog om een flessie.
Ik ben toen met alle eventuele toevoegingen gestopt (johannesbroodpitmeel en/of rijstebloem).
Ze kreeg gewoon elke avond een “gewone” fles. Het slapen ging toen een stuk beter.
Als ze s’nacht kwam voor een fles kreeg ze een heel klein beetje, eerste nacht 120 met 4 schepjes, tweede nacht 90 met 3 schepjes derde nacht 60 met 3 schepjes, vierde nacht alleen maar een beetje warm water en daarna hebben we haar niet weer gehoord s’nachts
Wat ik je wel wil meegeven is geef s’nachts geen extra dikke fles, dus gewoon een iets kleinere fles.
Hopelijk slaapt je kindje snel door, helaas kun je zoiets niet afdwingen.
Bedankt voor de reacties. Ik weet dat rijstebloem pas bij 4 mnd mag. Misschien wil ik idd te snel dat hij doorslaapt. Jbp gebuik ik al bij iedere voeding.
Ik denk dat ik het Maar aan Luuk zelf móet overlaten wanneer hij er klaar voor is.
Het is alleen zo vervelend, omdat ik ook al een dochter van 2 heb rond huppelen die om 7 uur bij mn bed staat.
We wachten af.
Bedankt voor de reacties. Ik weet dat rijstebloem pas bij 4 mnd mag. Misschien wil ik idd te snel dat hij doorslaapt. Jbp gebuik ik al bij iedere voeding.
Ik denk dat ik het Maar aan Luuk zelf móet overlaten wanneer hij er klaar voor is.
Het is alleen zo vervelend, omdat ik ook al een dochter van 2 heb rond huppelen die om 7 uur bij mn bed staat.
We wachten af.
Ja dat is pittig 2 kids! En vooral als je er s’nachts nog uit moet…weet er alles van.
Onze kleine meid was meestal tussen half 6 en 6.00 wakker voor haar flessie. Onze grote meid is elke dag tussen 6.30 en 7.00 wakker. Dus als ik het een beetje trof (niet) dan begon mijn dag rond half 6 in de ochtend.
En weet je nu ik het zo typ klinkt het net of ik iets schrijf dat 5 jaar geleden is geweest, zo snel dat je het weer vergeet.
Succes!