Dochter van bijna 8 problemen op school


#21

Hoihoi,

Vandaag heb ik me toevallig wat meer verdiept in dyslectie en ik zie wel veel overeenkomsten. Hier is de link van het artikel, ik hoop dat je er iets aan hebt.

http://www.weblogisch.com/pws/index.php?act=ws

Sterkte en vergeet niet ondanks je zorgen vooral heel erg van je kind te genieten!

Hartelijke groet,

Nanda


#22
quote:
wie kan mij wat meer vertellen of heeft het zelfde meegemaakt mijn dochter van bijna 8 jaar is prematuur en dysmatuur. vanaf groep 2 doet ze niks waar ze geen zin in heeft. is ontzettend snel afgeleid stelt alles uit. is totaal niet leergierig (volgens de juf van groep 4) heeft een fotografisch geheugen als het om omgevingen gaat. ze is te lief ( positief) met te lief bedoel ik dat ze voor iedereen aardig is over haar heen laat lopen geen weer woord heeft en in paniek raakt als iemand niet aardig doet tegen haar dat snapt ze gewoon wag niet. ik ben toch ook aardig (denkt ze dan) het is met recht een engel kletst de hele dag door. dingen die haar niet interreseren doet ze ook niks mee. als zie iets leuk vind gaat ze daar met volle 100 procent op in. rekenen lezen en spellen gaat gewoon niet. de juf heeft geen tijd (27 kinderen 1 juf(2 groepen bij elkaar) de juf had geadviseerd om thuis te oefenen . ben ik ook gaan doen op een gegeven moment zat mijn meissie een uur te werken na school. dat vond ik te veel en ben er mee gestopt. ze wil gewoon lekker spelen. momenteel heb ik even echt maling aan de school en wordt ze getest op add. ook haar motoriek is houterig . nu ze op turnen zit gaat dat al wat beter. wel een grappig iets dat als ze gaat douchen doet ze de douche aan en blijft gewoon lekker staan genieten van het warme water. vergeet helemaal wat ze onder de douche moet gaan doen. soms dan lijkt het wel alsof ze helemaal van de wereld is. dan kan je haar roepen tot dat je een ons weegt. maar als ze ergens mee bezig is wat ze echt leuk vind dan gaat ze ook helemaal in het verhaal op. ik schrijf dit om ook eigenlijk mijn verhaal even kwijt te kunnen ik voel mijzelf ook ontzettend schuldig over wat ze heeft. ik ben zo een ontzettende t...t geweest om gewoon door te gaan met roken tijdens mijn zwangerschap. ze werd te vroeg geboren en woog veel te licht. 35 weken en 1860 gram. ze is van zichzelf een heel gelukkig meisje en daar ben ook zeer dankbaar voor. het is echt een scheet. maar helaas is de maatschappij hard en koud. en zo een warm persoon als zij zal het daar heel moeilijk mee krijgen als ze niet geholpen wordt. ik dank god op mijn blote knieen dat ze gezond is en dat ze lichamelijk niks mankeerd. mijn jongste dochter is ook te vroeg geboren maar woog een kilo zwaarder als haar zus en heeft tot op heden nergens last van. ze is nu 5 als er iemand is die zoiets ook heeft meegemaakt of nu het zelfde mee maakt dan zou ik dat graag horen . ik heb het soms een beetje moeilijk en zou het fijn vinden om er met iemand over te praten (mailen)

Saskia


#23

?

Groetekes, Sje


#24

Hoihoi

Ik weet precies wat jij voelt en bedoeld,
Mijn dochter is met 27 weken geboren 825 gram. Ze moest een jaartje kleuteren in groep 2 allen om haar taal ontwikkeling ik dacht is beter voor haar. Nou ze is over naar groep en school is zo laks geweest met alles. Me dochter kan letterlijk bijna niks ben ook langs de kinderarts geweest en ze hebben mijn verteld dat ze te vroeg is geboren en dat je haar hersenen als een dolhof moet zien. School is te laat met alles nu zit ze in groep 4 maar met de opdrachten van groep 3 met extra ondersteuning van school maar helaas word het steeds erger en erger ze begrijp het niet niks heb ook aangegeven dat het beter is om naar een passend onderwijs te laten gaan starten maar daar heb je ook procedure voor van 6 maanden willen jullie mij helpen met tips dames ik maak zo zorgen om haar. Het is mijn schuld dat ze zo vroeg is geboren en zo achterstand heeft op school