Dikker slaapzakje

Nou dat is eigenlijk het moeilijke voor mij met deze sprong. Morgan’s humeur is echt geweldig en nne niet sarcastisch bedoeld. Ze is echt het zonnetje in huis. Alles is leuk, vermaakt zichzelf prima, is helemaal werelds, maar ze weigert haar flessen leeg te drinken. Ze is dan tussen de 110 en de 160 aangeland en dan is alles intersanter dan haar fles. Maar drinken ho maar. Ze wordt boos als je hem geeft. Vanavond ben ik uit wanhoop in haar kamer gaan zitten in het donker en zelfs dan presteerd ze het om zich af te laten leiden door het streepje ligt dat langs haar gordijn komt.

En mijn eigen schuld een beetje ze heeft wat minder geslapen de laatste twee dagen, of eigenlijk vandaag, Gister ben ik tussen twee slaapjes weg gegaan met haar, maar mevrouw wilde hoe moe ook niet slapen gistermiddag. Ja om 5 uur maar ja om 6 maak ik haar echt wakker want we weten inmiddels al dat als ik haar langer slapen laat het 's nachts bal is. En vandaag was ze mee naar de voetbal dus weinig geslapen en thuis wilde ze weer niet slapen. Gelukkig slaapt ze voor de nacht goed in, maar door het mindere eten en zo is de nacht wat onrustiger. Alleen ik vertik het om een weer een nachtfles te maken. Dan moet ze op de dag maar eten, als ik daar nu weer aan begin is het einde zoek. Ze heeft vandaag nu weer 690 op en een potje fruit en een potje groente (op twee happen na) Das hetzelfde als de dag ervoor en vanacht was alleen wat meer tullendienst dan normaal dus daar bereid ik me nu maar op voor. Maar ze krijgt geen fles anders blijf ik bezig.

Groetjes,

Michèle

dat doet ruben ook…slecht slapen en drinken…de ene keer gaat het wel prima( das meestal s’ochtends) maar later op de dag drinkt meneer steeds minder…en een uur later huilt ie omdat ie weer honger heeft…en slapen doet ie ook slecht…is elke keer wakker,en als je hem laat liggen dan begint ie een keel op te zetten zeg…
alleen in de kinderwagen vind valt ie in slaap( moet je wel lopen natuurlijk want stilstaan vind ie ook niks!)
volgens mij zit ie nu ook in een sprongetje(ik begin er nog verstand van te krijgen met dank aan het grote" oei,ik groei"-boek)
hij ligt nu lekker in de box te kletsen tegen zijn mobile…starks de fles en dan gaat ie fijn ff naar bed…hij moet toch zijn slaap bij houden…!

groetjes!!

karin

Zo te horen is dat ook een sprongetje Karin. Ik weet inmiddels bij Morgan dat het een sprongetje is. Alleen bij de vorige kreeg ze 's nachts nog een fles, maar daar trap ik nu niet meer in. Gelukkig was het vanacht ook maar 3 keer tul terug geven en ze slaapt gelukkig meteen weer. Vandaag is pappadag en pappa ligt een beetje in de kreukels door het voetbal gister (dacht dat ie van Basten was ) Dus ze heeft lekker veel rust en pappa is gelukkig net zo consequent als mamma dus oogjes wrijven is slapen en ik denk dat dat heel veel gebeurd vandaag

Vanmorgen ben ik trouwens maar met mijn bak cornflakes in een donker hoekej gaan zitten zodat ze me niet kon zien want ze was weer drukker met mij dan met der fles bezig

Groetjes,

Michèle

dacht ik al dat het dat was…wel veel fijner voor jezelf als je weet wat de kleine heeft…anders maak je je zo druk( ikke wel in ieder geval)
ik probeer ook gewoon de regelmaat wat ie heeft er in te houden…al gaat dat soms moeilijk!
de aanhouder wint!!

groetjes!!

karin

In het begin raakte ik ook in paniek hoor, maar nu weet ik het wel. Dwingen heeft dan totaal geen zin. Ben nu alleen soms bang dat ze niet slaapt, maar tot nu toe is dat valse angste geweest klop klop klop. En ik weet nu dat het ook met een dag of 2 soms iets langer weer over is.

Groetjes,

Michèle

ruben is soms ook wel veel te lang wakker voor mijn gevoel… hij kan echt wel de hele morgen wakker zijn…maar dan krijgt ie de fles en daarna ligt ie munt
als we bv. op visite zijn dan slaapt meneer echt niet hoor!
veel te nieuwsgierig!
eenmaal thuis heeft ie dan een huiluurtje en dan slaapt ie wel…maar met een sprongetje is alles in de war…en dwingen helpt niet nee… dan wordt ie alleen maar eigenwijzer!! (lijkt op papa, hahaha)
ben blij dat sje me op dat boek heeft gewezen…kost een paar centen maar je hebt er wel wat aan!

groetjes!!

karin

Oh ja de oei ik groei bijbel is ook heilig hier, zeker ook om te kijken waar ze nu wel en waar niet mee wil spelen en zo. Stimulatie in overvloed zo zeg maar.

Groetjes,

Michèle

Welk boek is dat van oei ik groei, want er zijn verschillende???

Ik heb het oie ik groei boek, dat gele dikke zeg maar, dat noem ik mijn bijbel

Die andere boeken hebben een andere kleur en zijn minder dik.

Groetjes,

Michèle

Meiden als ik dat geweten toen mij kids baby waren had ik dat boek ook aangeschaft

heb ook die dikke gele!!! fantastisch boek!!!
zeg, heb nog wel een vraag…kan het ook zijn dat als baby’s in een sprongetje zitten dat zean vaker hun fles er weer uit gooien??( gewoon ff lekker spugen zeg maar?) valt me op dat ruben vaker spuugt in een sprongetje…

groetjes!!

karin

ik ga vandaag eens proberen of ruben zijn activitie-center ook mooi vind!
had hem er al eerder onder gelegd maar het was hem toen te veel van het goede…hij wist niet waar hij kijken moest!!
misschien dat ie het nu wel leuk vind!

groetjes!!

karin

Morgan is ook spuggeriger. Geen hele flessen, want ze krijgt nog steeds nutriton, maar ze boert dan nog een uurtje later en dan kan er weer een golfje komen. En ze zit ook midden in een sprong.

Groetjes,

Michèle

dat doet ruben dus ook…nu kan iezowiezo goed boeren, dus ik laat hem altijd goed uitboeren zeg maar, maar dan nog kan ie een uurtje later een beetje spugen… en volgens mij heeft ie daar vaker last van als ie in een sprong zit…
gelukkig is ie verder goed te pas…hij lacht en kletst er wat vanaf!!
straks als ie de fles heeft gehad, gaat ie fijn naar bed…dan lacht ie wel wat minder…want das niet gezellig

groetjes!!

karin

Ha ha ha jij hebt ook zo’n gezelligheidsdier dus. Hier ook hoor, hoewel ze het ook wel fijn vind als ze naar bed gebracht wordt, maar dat komt omdat ze nergens anders slaapt en ze heeft echt haar rustmomenten nodig.

Groetjes,

Michèle

ruben slaapt ook alleen in zijn bed…en in kinderwagen als we een stukkie gaan wandelen…dan is ie met 5 minuten vertrokken…maar zo gauw je stopt , laat ie zich ook weer horen!
hij vind het ook wel fijn in bed(volgens mij) maar beneden valt meer te zien!! en daar zijn papa en mama en de hond diego!
met een sprongetje protesteerd hij meer als hij naar bed gaat…maar laat hem dan mooi ff jammeren!
na een kwartier ff checken en 9 van de 10 keer slaapt ie…

karin

Oh ja sprongen zijn de protest moment, Morgan ook op de dag, alleen voor de nacht slaapt ze bijna altijd zo in.

Groetjes,

Michèle