Deze mama bang is voor spinnen

Geef ik Iris net haar laatste fles… loopt er een giga spin voor ons langs… ik in de stress, Iris in de war (want waar is mijn fles opeens) vervolgens hinkstapsprong door de kamer naar de deur… gauw naar boven! De fles boven maar afgemaakt, maar nu durf ik echt niet naar beneden…
Dus zit boven maar achter de pc en wachten tot manlief thuiskomt…

Hoe kom ik hier vanaf??? Ik breng volgens mij nu mijn fobie al over op Iris ook al heeft ze de spin niet eens gezien en weet ze niet eens wat het is…

Vind het zo dom van mezelf maar kan er gewoon niks aan doen…

En jij denkt dat die spin op z’n plek is blijven zitten tot je man thuis zou komen?
Die is al lang ergens achter gekropen en onvindbaar.

En dus zit je nu straks beneden alleen maar meer in de rats want die spin kan overal zitten.

Je kunt er dus beter meteen bovenop gaan staan of met een schoen die je ergens bij de hand hebt op slaan ofzo. Dan weet je zeker dat je hem hebt en dat je straks ook weer rustiger beneden zit.

Als ik een spin net wat te groot vind, pak ik snel de stofzuiger en zuig hem op. Hoef je niet bang te zijn dat-ie er weer uit komt lopen want door de luchtdruk in de stofzuigerzak of het opvangreservoir is het beest meteen dood.

Groetekes, Sje

Dat is het dus… weet niet meer waar hij is… Hij liep zo snel…Maar zo’n beest doodmaken… zelfs dat durf ik niet… erg he…
Kan er niks aan doen…

Doodmaken hoeft ook niet door erop te gaan staan ofzo. Zoals ik al schreef, snel stofzuiger pakken en opzuigen dat beest. Werkt perfect.
Ik ben niet bang voor spinnen maar die grote harige donkerbruine daar maak je mij ook niet blij mee. Dus die eindigen bij mij allemaal in de stofzuiger.

Groetekes, Sje

Voor deze keer wacht ik wel tot dat Marc thuis is… maar zal eens een poging doen om de stofzuiger als wapen te nemen. Tot die tijd is het heerlijk weer eens even ikkebennen… hahaha

Dames spinnen zijn hele nuttige en hygienische dieren. Ze eten het ongedierte in je huis en doen niemand kwaad. Bedenk je dat zijn banger voor jou bent dan jij voor hun. Ja ik weet het ik ben niet bang voor spinnen, maar misschien als je dat in je achterhoofd houd dat het iets dragelijker wordt.

Groetjes,

Michèle

Hahaha daar zit je dan te wachten boven, en die spin wandelt intussen je hele kamer door
Ik vind ze zelf ook niet fijn, althans ik durf ze niet op te pakken, en dood maken vind ik zielig. Ik laat ze gewoon zitten, ik word er niet onrustig van, hij gaat vanzelf weer weg Maar dan moet ik het niet aan Danny of mijn moeder vertellen, want dan komen ze mijn huis niet eens in! haha
Danny is er wel heeeel bang voor, haha! De held… Hij durft niet eens de schuur op te ruimen!

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie First Birthday tickers

Hier laatst ook de schuur op geruimd, en Chris is er normaal gesproken ook niet bang voor maar opeens zat er dicht bij zijn hand een zwarte weduwe, en die komen heel weinig voor in Nederland maar wel steeds vaker… hij heeft haar meteen dood gemaakt…:S Je zal maar geprikt worden, dan ben je binnen 20 min. overleden, als je niet snel genoeg in het ZH bent.

Liefs, Melanie, (mama van Noah)

hahahah moet ze lachen om je verhaal! Ik heb er zelf eigenlijk helemaal geen last van, zet ze altijd buiten, komt denk ik door mijn moeder, die ging nooit gillen als ze spinnen zag enzo, anders geef je het ook aan je kids, maar om nou te zeggen dat ik het fijn vind, ook niet echt, maar houd me altijd sterk voor Jada want zou het niet leuk vinden als ze die fobie overneemt!

Een zwarte weduwe in Nederland??? dat wist ik helemaal niet, he bah!

Ik ben niet bang voor spinnen, maar als je er dood aan kunt gaan, wordt het een ander verhaal!

liefs

Lilypie Second Birthday tickers

Nou idd Liske… heb er zelfs foto`s van die Chris gemaakt heeft… ze zien er vies uit… als er een langpoot in mn wc zit, roep ik altijd chris en als ie er toevallig niet is, blijf ik dat beest aankijken totdat ik klaar ben hahaha…

Liefs, Melanie, (mama van Noah)

quote:
Bedenk je dat zijn banger voor jou bent dan jij voor hun.

Ben ik niet met je eens! Ik twijfel daar echt aan. Ik denk dat ik ook was gevlucht. Maar ook gelijk weer naar beneden was gegaan, want inderdaad waar is die nou gebleven. Zit je ook niet lekker nu.
Sterkte. Ik voel met je mee.

Groetjes carolien

[img]http://lilypie.com/pic/2010/02/05/QLnj.jpg" width=“100” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie - Personal picture” />[img]http://lb2m.lilypie.com/eI7Ep1.png" width=“200” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Second Birthday tickers” />

Verhalen van zwarte weduwes daar word ik ook niet blijer van… kijk nu nog beter om me heen!!!
Toen manlief thuis was gekomen lag hij natuurlijk helemaal in een deuk. De schat is eerder van voetbaltraining weg gegaan om mij te redden!!! Wat een prins he…
Maar natuurlijk niet te vinden. De hele kamer is gezogen… banken van de muur, banken op hun kant, overal onder en overal in… NERGENS TE VINDEN!!!
Nu maar hopen dat hij gewoon weer weg is gegaan… vond het vast niet gezellig dat ik niet meer beneden was, hahaha.

Om jullie gerust te stellen, een beet van een Zwarte Weduwe is helemaal niet zo dodelijk als gezegd wordt. Zie hier meer uitleg:

Als het al fataal is, dan komt dat meestal door een allergische reactie en niet door het gif van de spin zelf. Net zoals mensen allergisch kunnen zijn voor bijv. wespensteken.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 16 Mar 2010 20:50:10

Onze reddende Sje… want van dat verhaal krijg ik nog wel een fobie

Deze mama is bang voor katten. Maar … van de week met zweet in mijn handen net gedaan alsof ik niet bang was. Jurian was nl bij me en wilde zo graag die kat aaien (van familie) dus ik kom maar gaan we samen aaien. Ik wil nl niet dat Jurian er bang van wordt. Want een fobie wordt aangeleerd, is nooit aangeboren!! Dus … hier ga ik de strijd aan… maar dan alleen met hele lieve rustige katten

Lilypie In verwachting Ticker