Allereerst, bedankt allemaal voor jullie ontzettend lieve woordjes, doet me goed!!
Nou het is alles behalve meegevallen ![]()
Allereerst nu gaat het weer prima met Demi (en ons
)
Vanochtend 8 uur Milan gedropt bij oma, en doorgereden naar het ziekenhuis in Bree (B ).
Om 9 uur moesten we er zijn, en om 5 voor 9 stonden we op de kinderafdeling, 10 over half 9 waren we bij de opname om Demi te melden, eerst zei die muts dat ze het E-112 formulier niet kende en dus niet met zilverenkruis werkte ![]()
Daarna zei d’r collega, jawel hoor, das hetzelfde formulier als hier in belgie het E-111 ![]()
vandaar dus zo laat boven…
Toe begon het wachten, eerst kreeg Demi een kamertje, een pyamaatje, alle sieraadjes moesten af enzo, toen mocht ze naar de speelkamer, oh men wat duurt wachten lang als je zo zenuwachtig bent…
half 10… 10 uur… half 11… ik kreeg er de zenuwen van, wij weer es gevraagd hoe het zat, inmiddels was er nog een meisje gearriveerd die nog ná Demi moest, tja ze konden niet zeggen hoe lang het nog ging duren zucht wij verrekte van de honger inmiddels, want vanochtend zijn we solidair geweest met Demi, en dus ook niks gegeten, ik dacht ach half 10 is ze wel weg, dat red ik wel!
Het werd 11 uur, en half 12 en Demi speelde (gelukkig) vrolijk verder met Sofie het andere meisje, spelletjes gedaan, en met de strijkkralen diverse creatie’s gemaakt.
Om kwart voor 12 eindelijk het verlossende telefoontje, Demi mocht komen, eerst weer naar d’r bedje waar ze getempt werd en een poepsnoepje kreeg (haha zo noemen ze dat daar!) Ze kreeg vloeistof in d’r billen gespoten, daar worden ze al wat suffig van.
Toen mochten we meelopen richting OK, toen moesten we afscheid nemen en dat vond ik dus maar niks, in nederland mag je erbij zijn tot ze slapen, dat is daar dus niet…
Maar Demi maakte er gelukkig geen drama van en is dus ook heel rustig onder zeil gegaan, toen zijn we een broodje gaan eten, want ik ging zowat van m’n graatje!
Ik kreeg eigenlijk amper wat weg, maar die bak koffie daar was ik zo aan toe!!
Nou weer naar boven waar het volgende wachten begon, ik heb de krant wel 4x uitgelezen, en op tv is ook niet veel bijzonders op maandagmiddag!
uiteindelijk 14.15 mocht ik haar mee ophalen (arno was net buiten roken
das pech hebben
) wat bleek, die ene kies waar twijfels over waren, kon idd niet meer hersteld en die is dus meteen getrokken, Demi huilde wat omdat ze wat bloed zag in d’r bedje, en ze had infuus wat haar pijn deed…
Eenmaal beneden kreeg ze wat water, want dat kind had me ook een dorst natuurlijk! Ze bleef maar klagen over dat infuus, dat doet ook zeer weet ik uit ervaring, bij haar zat er geen naald in d’r hand maar een flexibel buisje, dus dat is wel kindvriendelijk
en ze wilde naar huis!
Uiteindelijk mocht na een uurtje het infuus eruit, en toen was de blije Demi weer terug, ze kreeg een ijsje en als dat op was en ze zich goed bleef voelen mocht ze naar huis, uiteindelijk gingen we om HALF 5 daar weg, oh dat breekt je op zeg zo’n dag van wachten en zoveel zenuwen…
maargoed ze is er vanaf, over 4 weken moet ze bij onze eigen tandarts op controle…
Dit hoop ik nooit meer mee te maken, het plaatsen van buisjes is niks vergeleken met dit, pfoe we zijn er vanaf, we zijn blij en Demi ook weer!
Die heeft gegeten als een beer bij oma! Ze mag nog niet te veel harde dingen, maar soep en wat zacht brood ging er goed in, en lekkere vla na ![]()
Net in bad hebben we de dopjes die op d’r borst geplakt zaten er maar afgeweekt, want 1 had ik even héél snel eraf getrokken, maar dat werd me niet in dank afgenomen
dus even wat kindvriendelijker gedaan haha!
Voor kids heb ik niks aan te merken daar, maar in die tijd dat we wachten was een kopje koffie voor wachtende ouders best op z’n plaats, dat is hier in nederland wel anders! We konden uiteraard wel koffie gaan kopen in de kantine, maar dat was best een eindje lopen, en ik wilde er natuurlijk zijn als ze terug zou komen…
Ik ga d’r nu nog wat lekkers geven en in bed stoppen, hopelijk slaapt ze snel, want ze zei net, ik ga nog niet naar bed hoor mam, tis pas ochtend
![]()
Groetjes Nathalie & Co