De meldplicht van ramona

Spannend!!! Heel veel sterkte en hopelijk hou je de kleine mop snel in je armen.

Gr Patries

Sterkte, en ik duim voor de 7e

Liefs, Anne

Gisteravond om 21.36 zijn wij de trotse ouders geworden van een prachtige dochter met de naam Noa. Haar doopnamen zijn Geertruida Klazina Johanna.
Geertruida naar Marco’'s overleden moeder en zijn stiefmoeder(zelfde naam toevallig)Klazina naar mijn overleden moeder en Johanna naar een tante die voor mij als een moeder is.
Ze is 3410 gram, de lengte weten we nog niet maar ik gok op een cm of 53 net als Rens destijds. Een lange dame.
De bevalling is prima gegaan. Vanaf 17.00 serieuze weeen(buikweeen, beter te doen als de rugweeen die ik met Rens had) en iets na 21.00 mocht ik al persen.
Het is me 100 procent meegevallen deze keer.
Enige minpuntje was dat de placenta niet wilde loskomen en ik alsnog met de ambulance naar het ziekenhuis moest. Gelukkig niet met grote haast omdat ik niet vloeide. De huisarts is erg voorzichtig met het lostrekken van de placenta, als die niet makkelijk komt neemt hij geen risico en stuurt gelijk door naar het ziekenhuis omdat hij het thuis te gevaarlijk vind.
Na medicijnen kwam de placenta alsnog vrij makkelijk en hoefde ik niet naar de OK.
Na even gedoucht te hebben moesten we nog even wachten omdat Noa het een beetje koud had maar om 2.30 mochten we naar huis.
Vannacht is ze erg onrustig geweest. Ze wil duimen maar het lukt haar niet en dat frustreert haar nogal. Nu ligt ze lekker te slapen.
Dat ga ik nu ook nog even lekker doen. Voel me voor de rest prima maar ben wel erg moe nu.

Groetjes Ramona