Cadeau-ideeën 2 jaar?

Ons moppie is eind deze maand JARIG. Ze wordt alweer 2! Nu zit ik zwaar na te denken wat ze allemaal voor cadeautjes zou willen hebben. Wij geven haar een superleuk keukentje met pannetje, van de IKEA. Daar is ze helemaal weg van als we daar zijn, dus dat wordt een succes! Maar dan heeft ze nog twee opa’s en oma’s en drie tantes, die natuurlijk ook vragen wat ze wil hebben. Ik vind zelf Duplo wel leuk, of Little People…maar ze heeft van Little People wel al de boerderij en de rose bus.

Hebben jullie leuke ideetjes? Het mogen best wat duurdere dingen zijn (zoals dus bv Duplo of Baby Born), want zeker opa en oma geven wel voor wat meer geld. Ze heeft al een bolderkar gehad, maar dan mag ze van opa en oma nog wat uitzoeken en van de andere dus ook. Denk tussen de 50,- en 100,-. Maar ook kleinere cadeau ideetjes zijn welkom, voor de ooms en tantes! Eva is niet zo’n poppenkind nog…Ze houdt wel van rommelen in keukenlaatjes enzo en van dingen ergens in stoppen…HELP, WIJ WETEN HET ECHT NIET!

Groetjes Rainbow, trotse mama

uit mijn oppas ervaring met meisjes rond de twee jaar, weet ik dat vooral alle mama-dingen hot zijn Dus zoals je al zei een keukentje, en ook boodschappenkarretje met nepproducten/kassa en een stofzuiger en strijplankje, je hebt zelfs wasmachines
Ik kan voor Joey helemaal niks bedenken aan speelgoed, en dat zal hij ook wel weer belachelijk veel krijgen, met zijn verjaardag in oktober, en met sint en kerst… daarom gaan wij een Bumbakamer voor hem maken En misschien een een-persoons bed (met bumba dekbed natuurlijk

Groetjes Anouk

Morgan is ook bijna jarig natuurlijk… en wij hebben uitnodigingen verstuurd. Mede ook omdat vorig jaar iedereen mijn verjaardag vergat en doodleuk vroeg toen ze de balonnen zag wie er dan 30 werd

Maar goed de kado’s. Morgan krijgt van ons een konijn met konijnenhok buiten. En voor de rest heb ik inderdaad little people, duplo en dora spullen op de kaart gezet. En haar kledingmaat gezien er altijd wel mensen zijn die kleren willen kopen. Mijn vader vroeg van de zomer al of ze al een driewieler had dus misschien is dat ook wat voor Eef als ze die nog niet heeft. En verder wachten we het af.

Groetjes,

Michèle

Leuk idee dat keukentje, daar zouden we Nora ook heel blij mee kunnen maken. Heeft ze al een eigen tafel en stoeltjes, een eigen fauteuil? (hmmm… beetje mixed up met de klinkers geloof ik, maar je snapt wat ik bedoel) Voor dat keukentje kun je allerlei nep eten en extra pannetjes, servies vragen. Nora kan daar uren zoet mee zijn (bij anderen, we hebben zelf nog geen keukentje)
Knutselen wordt het komende jaar ook steeds leuker, dus miscgien knutselspullen?

Groot worden onze meisjes al he??

liefs

haha heb hem op meisjes van 2-3 jaar gezet…

http://www.bol.com/nl/l/speelgoed/meisjes-2-3-jaar/N/7934+1283+1285+8070+5260+7373+8063/No/10/sort/product_prijs1/index.html

en je hebt me toch een keuze, het is niet leuk meer kun je bij de intertoys ed ook doen, filteren op leeftijd.

Merel wordt binnenkort ook twee en van ons krijgt ze ook een keukentje. Gaat ze helemaal super vinden. Bij de Ikea heb je ook accesoires voor bij het keukentje http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/categories/departments/childrens_ikea/18734/ . Erg leuk vind ik zelf Verder een schort en ovenhandschoentjes. Zag ik toevallig vanmorgen bij de Zeeman… Serviesjes zijn ook leuk. Merel speelt er vaak mee. Zij is wel into poppen en die krijgen dan ook regelmatig eten uit het servies.

Een driewieler is ook een leuk idee. Of een loopauto of zoiets…

Groetjes Natasja

oeww je hebt knutselsetjes vanaf twee jaar om te leren knippen ed
je hebt ook wel van die boekjes bij de hema ed. dat als je met een potlood over een wit papier krast dat er dan een afbeelding tevoorschijn komt die je dan later nog kan inkleuren vinden ze ook leuk ^^

http://www.intertoys.nl/speelgoed/huishouden

Ik vind h voor een jongen ook veel moeilijker voor meisjes zijn zoveel leuke dingen.
Indd dingen die mama ook in het huishouden gebruikt. Vond madelon ok altijd harstikke leuk . Eeen schoolbord was hier ook een succes maar ton was ze 3 volgens mij.

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Voor jongens, speciaal voor Michelle:
duplo
loopfiets
gereedschap
klei
auto’s en/of autokleed
Maar, een keukentje is ook leuk!
Wat je ook kunt vragen is een abo voor bijv. de dierentuin, of een speeltuin (plaswijckpark, Michelle) of zoiets.

Liefs, Anne

Jony heeft een loopfiets, (pucky) super leukk vindt ze het. Naar de winkel toe (op loopafstand) of de hond uitlaten is een mooie gelegenheid om op pad te gaan met de loopfiets. Helaas wonen wij zelf achteraf dus ff naar de winkel is er niet bij. Loopfiets is ook goed voor de motorische ontwikkeling.
Een step ik ook al wel te doen voor een 2-jarige.

Succes

Greetzz Cora

Wat een goede ideetjes allemaal! Fijn! Bij de keuken kopen we inderdaad ook de pannetjes enzo, dus ze kan dan heerlijk rommelen. Dat keukentje is echt leuk, we kopen er ook de ’ magnetron’ bij! Ik heb vandaag even met oma gekeken, maar vond dat er helemaal niet zo veel keus was? Bij Bart S. dan. Voor 2-3 jaar bijna alleen Duplo en Little People? Verder waren veel dingen vanaf 3? Maar ik zag van Duplo wel een gave paardenstal en aangezien ze dol is op paarden, denk ik dat het die wordt! Verder vind ik knutselspulletjes ook erg leuk! Daar leert ze ook van. Een loopfietsje heeft ze al, maar dat is ook leuk! Ik keek wel loerend naar de Barbies, ik zag bv een mooie Mega Mindy, maar daar heeft ze niks aan. Die laten we dus mooi staan tot ze er zelf eventueel mee komt! Dora vindt ze ook gaaf en Hello Kitty! Ik heb nu veel inspiratie door jullie!

Voor jongens vind ik het ook veel moeilijker? Ik wil straks geen geweren enzo gaan geven. Ik vind jongensspeelgoed vaak best ’ aggresief’, met enge poppetjes, nep-pistolen, politiedingen, raketten etc. Voor meisjes is het allemaal wat liever, met rose enzo! Heb altijd de grootste moeite om leuke cadeaus te zoeken voor mijn neefje!

Voor jongens vind ik het niet moeilijk hoor… duplo (teveel om te geven en zo blijvend en sterk en mooi), auto’s, speelkleed (voor op de grond) is Jurian erg tevreden mee , boekjes (blijven ook geweldig leuk vooral die van BOBBI)…, autogarage (ook een gewild iets)…

Tja zo kan ik nog wel even doorgaan…

Jongens vinden een keukentje ook erg leuk De onze dan, hier in huis staat er ook eentje en er wordt geregeld gekookt. Maar dan wel de mannendingen he, worstjes en gehaktballetjes hahaha. Ons keukentje heeft geluid en lampjes en daar is het hem meer om te doen dan echt in de pannen roeren denk ik

Hier ook een peuterstep van Pucky, perfect ding en stuur is in hoogte verstelbaar. Eva zal daar dus ook op kunnen.

Een buitenwip van Little Tikes (de wasvis of walrus) is ook erg leuk. Ze kan er alleen op (in het midden) of samen met een ander kindje. Een schommel in de tuin? Of hebben jullie die al?

Voor jongens is het ook lastiger. Ik zelf heb alleen een dochter dus ben er niet zo mee bezig met jongens dingen:D
Maar voor jongens een duplotrein, je kan hem op alle mogelijkheden uitbreiden en inderdaad blijvend!! Of een traptractor met of zonder kar, denk dat jongens dat ook erg leuk vinden mijn dochter overigens wel ze sjeesd er op rond :smiley:

Greetzz Cora

Hahaha, Eva staat juist vaak in de pannen te roeren als ze dus bij IKEA is. Dan gaat ze echt koken. En bij de vk liggen boterhammen en tomaten en daar maakt ze dan een snack van die ze in de pan gaat bakken (ze hebben daar ook een fornuisje). Gisteren stond ze met een stok in de met regenwater gevulde pompemmer te roeren, als een heks die ogensoep staat te koken! Ze vindt het echt te gek. Het wordt die keuken met toebehoren, dus ook met van die nep Maggi-soepjes enzo, iets van Duplo (de paardenstal of de winkel), dingen van Hello Kitty en ik denk zo’n magisch blok waar ze overheen kan met kleurtjes. En misschien heeft de familie zelf wel een top-idee!

kom maar op met die jongensspullen kan ik alvast een lijstje maken ^^

zat zelf te denken straks aan een voetbal ofzo ^^ duplo en andere technische troep googel doos, bouwdozen, autotjes, keukentje is ook leuk hij gaat mama helpen hoor , haha een onderzoeksdoosje met vergrootglas ed… voorleesboekjes, knutselboekjes, stickerboekjes, verkleedspullen (superman, batman ed.) schepjes, harkjes emmerjte, gereedschap om in huis te helpen, op een gegeven moment kleurpotloden, stiften, waterverf?, papier, een dvd misschien al? disney films ofzo… een eigen plant om voor te zorgen ^^ die wel even zonder water kan maar ook tegen verzuipen? kan van alles zijn eigenlijk

jaa echt het komt zo dichtbij, ook wij zijn al bezig met rico’s verjaardag en dat is pas volgende mnd
Als ze ana ons vragen wat we voor rico willen hebben zeggen we altijd:
een kleinigheidje om uit te pakken en de rest wat je eraan uit wilde geven in euro’s voor zijn nieuwe peuterkamer (of spaarrekening net wat je wil)
ik vind dat zelf wel een goede!
wij hebben zelf voor rico uitbreidingspakket van duplo, 50 euro op zijn spaarrekening en dit potje:

http://www.babybaby.be/product_info.php?products_id=5389

verder doen wij 100 helium balonnen tegen het plafond aan en maken zelf de taart (we zijn nog aan het uitzoeken HOE we het gaan maken maar het wordt een verdiepingtaart)
ook de hapjes maken we zelf (kijk maar eens op smulweb)
oke dit was totaal je vraag niet… maargoed

@Anne

Keukentje heeft hij al en auto’s en gereedschap Heb gewoon een verwend kind
Ik ga voor de duplo en little people

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

@Bakmama: ooh vandaag bakmama
nee ik ken die site idd al, die staat in mijn favorieten, die had ik via google gevonden maar thanks anyway!
ik weet niet waarom maar we hebben gewoon het gevoel dat we het groots moeten doen dit jaar… reden? waarschijnlijk doordat rico dit jaar gewoon een rot jaar heeft gehad qua ziek zijn e.d. dat we hem gewoon even lekker in de watten willen leggen