Buikslapertje!

Lieve allemaal,

Luca is nu 10 weken en wil eigenlijk alleen maar op zijn buikje slapen. Nu zegt men dat dat buikslapen in verband staat met de wiegendood, dus laat ik het maar niet toe. Alleen hij is de laatste tijd gewoon niet in slaap te krijgen als hij niet op zijn buikje ligt. Dat heeft er denk ik ook mee te maken dat hij alleen op zijn buikje het voor elkaar krijgt om op zijn duimpje te sabbelen. Een speentje wil hij nauwelijks meer… alleen zijn eigen duimpje is goed genoeg.
Nu doe ik het zo… Luca op zijn buik in bed leggen… wachten tot hij slaapt en hem dan voorzichtig proberen om te draaien. Het lukt wel, maar het is natuurlijk niet echt ideaal.
Nu vraag ik me af wat jullie ervan vinden. Zal ik Luca gewoon op zijn buikje laten slapen? Hij slaapt overdag (in de box) ook op zijn buik, want dan ben ik erbij en hij draait altijd keurig zijn hoofdje goed. Soms ligt hij wel eens bovenop zijn neusje, maar na 2 tellen draait hij zelf weer op zijn wang!
Ik ben benieuwd naar jullie reacties.

Liefs,
Annemieke

mijn mening ik zal het niet doen,zal het bedje kort opmaken en dan lekker strak toedekken dat hij niet om kan draaien

Hij draait zelf niet op zijn buik! Dan lukt hem nog niet! Dat is het hem juist… men (cb & verloskundige) zegt dat als hij het zelf doet, dat het dan niet zo erg is!

dan gewoon op zijn rus leggen en dan ff door bijten als hij huilt meestal na 3 dagen is de strijd opgegeven en zal hij zekker heerlijk op zijn rug slapen

suc6 ermee

ja ik ben het met bianca eens… ik zou het risico ook te groot vinden hoor. volgens mij is het ook wel zo als ze zelf op hun buik draaien is het niet zo erg.
ik zou hem ook strak toedekken en inderdaad even de stijd aangaan. je moet voor hem ook duidelijkheid scheppen. gewoon op zijn rug en inderdaad even drie of vier dagen op je tanden bijten… sterkte ermee

mama van fabiano: 18-02-02 alessandro: 21-08-03 , en gennaro: 02-01-05

Hoi,

Zolang hij inderdaad nog niet zelf kan draaien zou ik ook door het huilen heen proberen om hem op zijn rug te laten slapen. Maar zodra hij zelf kan draaien, gaat hij toch heel zijn bedje door. Je kunt toch moeilijk hele nachten naast het bedje blijven zitten. Maar ik begrijp je ongerustheid wel.

Wij hadden het met ons eerste dochtertje, en de tweede doet het nu weer: ze zijn 's nachts in alle hoeken van hun bedje en in alle mogelijke houdingen te vinden. En ze slapen blijkbaar heerlijk! Dus wij maken ons er al niet meer druk om.

Onze jongste (half jaar oud) vindt het nu ook heerlijk om op haar buik lekker op haar duimpje te sabbelen, dus heel herkenbaar wat je zoontje doet!

Groetekes, S (mama van Marleen en Ilse)

Gewijzigd door - Sje op 12 Aug 2005 22:37:49

Ondanks dat het wel erg vervelend is, zou ik hem toch ook niet op zijn buikje laten slapen. Zelfs misschien dan ook in de box niet omdat hij dat dan s`nachts ook wil. Safety gaat voor alles denk ik dan.

Groetjes Astrid, mamma van Evianne 03-04-2003 & Jessin 15-06-2005

Ik denk er zelf ook wel zo over… vandaar dat ik hem ook niet een hele nacht op zijn buik laat slapen. Ik ga proberen de strijd aan te gaan… Hopen maar dat het lukt. Ik zou anders toch ook de hele nacht wakker zijn om naast zijn bedje te zitten om te kijken of alles wel goed zou gaan… hihihi. Nou, dank je wel voor jullie meningen… ik laat het weten of het lukt!!!

Groetjes,
Annemieke