Buikdraaien in bed

hey tessie,
wees toch ook maar blij dat ze nog niet draait in bed, want als ze nog niet terug kunnen draaien…
nou, je hebt het wel gelezen van diantha.
echt niet fijn.
ik hoop dat ze snel leert om terug op haar rug te draaien

groetjes christa mama van diantha

M<aar flink oefenen met terugdraaien.
En ik ben idd blij dat ze dat nog niet doet.

Zou het ook doodeng vinden.

Wij kijken nu altijd even als we wakker worden ;s nachts. Vind ik altijd erg prettig. Maar ik geloof dat ik als ze op de buik zou draaien de eerste nachten ook niet rustig zou slapen.

Succes en hopelijk gaat het gauw beter!

Tessie

hai hai,
even een vraagje, ligt je kleintje wel in zon zak??
hannah deed dat namelijk ook en sinds ze in die zak ligt doet ze het niet meer!!!
groetjes Janneke

Bij mijn kindjes hield zo’n slaapzak het draaien niet tegen. Die gingen alsnog net zo makkelijk heel hun bed door.

Sterker nog, toen ze in staat waren om te gaan staan, trof ik ze vaak zat 's ochtends staand met slaapzak en al in bedje aan.

Groetekes, Sje

Hallo moeders!

Ik denk dat jullie mij nu allemaal ineens niet meer mogen, maar daar komt ie dan:

Ik heb wel dekenklemmen gebruikt…

Ik dacht, ik kan doen alsof ik het niet heb gedaan, ik kan niet reageren, of ik kan eerlijk zijn. Nou bij deze…

Ik zal er even bij zeggen, dat allebei onze kinderen onrustige baby’s waren en ingebakerd hebben gelegen. Toen we ze langzaam aan gingen uitbakeren, konden ze heel moeilijk wennen aan alle vrijheid die ze ineens kregen. Toen kwam mijn moeder met de term dekenklemmen ( een breed lint, met aan beide kanten een klem, die los en vastgeklikt kan worden aan de slaapzak). Ik had er nog nooit van gehoord, maar ben wel meteen naar de prenatal gegaan. Ze hadden ze daar. Ik moet wel zeggen, dat het heel erg ligt aan de manier waarop je ze gebruikt. Wij hebben ze vernaaid.(strakker gemaakt) Als de klemmen aan de trappelzak geklemt zaten, kon de zak geen kant op. Wij vonden dit nog wel gevaarlijk, omdat ze kunnen gaan koppeltje duikelen…We hebben toen ook een dekenklem aan de onderkant van de zak gemaakt. Nu wisten we zeker dat ze geen kant meer op konden. Ze sliepen heerlijk. Natuurlijk hebben ze eerst wel even gehuild, maar ja, dat doen ze bij elke verandering wel even. De oudste heeft vastgelegen tot anderhalf jaar, de jongste tot een maand of 7/8.(ikzelf tot 4 jaar!!!) Er is bij ons dus nooit iets mis gegaan met de klemmen, we hielden het heel goed in de gaten, net zo als je een baby in de gaten moet houden die nog niet kan terug draaien…

Het is allemaal ook wel raar hoor. Mijn zoontje was onder controle van de kinderarts, en die wist er van af. Hij had zoiets van: Tja, als hij dan wel slaapt, en anders niet…(thomas was een huilbaby, en kon makkelijk weer terugvallen in zijn huilpatroon…)
Toen ze dat hoorden bij het cb…oei Iedereen spreekt elkaar maar tegen.

Ik denk dat als ik nog een kindje zou krijgen, of als ik het over zou mogen doen, en ik had deze topic gelezen, ik het ook niet gedaan zou hebben. Maar ja…dat kan niet. Gelukkig is het goed gegaan.

Even ter geruststelling: De dekenklemmen waar ik het over had zijn inmiddels uit de handel genomen!

Groetjes Charon

hai charon!!
mijn moeder heeft ze altijd gebruikt hoor bij alle 4 haar kinderen, en we zijn er allemaal nog!!
soms is alles inderdaad zo tegenstrijdig de ene zegt dit de andere dat!! soms moet je ook je eigen gevoel volgen!!
een lieve groet van Janneke en Hannah

Ja…en dan hier nog zo’n moedertje die zat te twijfelen of ze zou reageren op deze topic.
Want ik heb mijn zoon vanaf 2 maand ook vast in zijn bedje, omdat hij ook zo onrustig was, en ik hem elke keer op de kop in zijn bedje aantrof.

Ik heb hem niet vast met klemmen, maar stop altijd een stukje van zijn slaapzakje in het voeteneinde.

Ik heb het ook gewoon op het cb vertelt, die weten ervan, en keurden deze manier niet af, de klemmen met lint wel.
Maar die zijn inderdaad uit de handel genomen.

Groetjes Marianne Mama Van Ruben

hoi hoi, diantha slaapt in de slaapzak, die ik ook bij het voeteneinde een beetje instop.
maar dat weerhoud haar er niet van om toch te draaien.
dus ik hou het in de gaten als ze in bed ligt, en draai haar steeds maar terug.
ze vindt het namelijk helemaal niet fijn op haar buik[waarom draait ze dan steeds he?]
maar ze kan ook nog niet zelf terug.

[URL=http://imageshack.us][/URL]

Oei ik vind het vastleggen met dekenklemmen erg eng hoor!! Iedereen heeft natuurlijk een eigen manier/mening, maar hier in de buurt is er een kindje overleden door zo’n klem. Zetten de kinderen zich af met de voetjes aan de spijlen vh bed? of draaien ze zo het bedje rond??

Groet, El
moeder van Demi (22-03-00) &
Marten (11-11-02)

nee el,
het gaat om het buikdraaien in bed.
en ze kan nog niet terug op haar rug, en ze vindt het niet fijn om op haar buik te liggen of te slapen.
anders moet je het begin van de topic even lezen.
wij binden haar niet vast hoor!

Ik had de hele topic gelezen hoor! Ik begrijp heel goed dat het hier om gaat, ik vroeg dus ook: zet ze zich af tegen de spijlen vh bed?
Zo draaiden onze kinderen dus op de buik. Mijn man heeft toen “schotjes” in hun bedje gemaakt zodat ze zich niet meer konden afzetten. Vandaar.
Ik blijf het een eng idee vinden om ze vast te leggen.

Groet, El
Marten (11-11-02)

Hai el!

Antwoord op je vraag: Onze kinderen zetten zich niet af tegen de spijlen. Ze konden zich gewoon zelf omdraaien, van de rug op de buik. Hoppa, geen probleem. Maar dan nog terug…haha! dat lukte dus niet. Onze eerste was aan de dikke kant, en die had er al helemaal moeite mee…Ik ben het (nu) met je eens dat dekenklemmen gevaarlijk KUNNEN zijn. Maar ja, zo zijn er erg veel dingen die gevaarlijk KUNNEN zijn.
Ik denk trouwens niet dat het gevaarlijk is om de onderkant van de slaapzak in te stoppen. Volgens mij, kunnen ze dan alleen maar makkelijker weer terug draaien als ze wel omdraaien…

De ongelukken die gebeuren met de dekenklemmen, gebeuren trouwens meestal omdat de dekenklemmen niet goed gebruikt worden!! Je moet er wel voor zorgen dat de slaapzak helemaal vastligt, dus neit kan schuiven, en daar zijn meestal wel wat aanpassingen voor nodig met de naald en draad. Als je de touwen te lang laat, kan het natuurlijk ook niet goed gaan. Ik wilde ook nog even zeggen dat mijn kinderen het heerlijk vonden om vast te liggen. Het beperkte hun wereld even, zodat ze even alleen maar aan slapen hoefden te denken. Als ze wakker waren( en dus volkomen uitgerust, omdat ze goed hadden geslapen), hadden ze weer alle tijd en energie om verder te gaan met oefenen om zelf om te draaien…

Ik snap dus wel dat je het gevaarlijk vind, dat vind ik in sommige gevallen ook!

Groetjes Charon

hoi el,
diantha zet zich niet af met haar voetjes, ze draait gewoon haar bovenlichaam eerst en dan haar benen en zo komt ze op haar buik.
maar toch bedankt voor de tip hoor.
we lopen ons inmiddels nog steeds rot om haar steeds terug te draaien, want ze valt ook niet in slaap op haar buik.

lastig hoor, hoop dat je morgen op t cb wat antwoorden hierover krijgt.

Groet, El
Marten (11-11-02)

mijn zoontje draaide zich ook iedere keer op de buik.
en vond het oook niets aan dus we bleven ons ook rot lopen om hem
weer op de rug te leggen, maar het gaat op
den duur wel beter hij draait nu nog steeds maar hij blijft nu wel
wat langer op zijn buik spelen.

hij kan zich nog steeds niet terug
draaien dus op den duur moeten we hem toch weer
omdraaien.

katinka

Maaike slaapt nu ook op haar buik en ik laat haar lekker liggen want als ik haar omdraait wordt ze wakker en dan is het weer huilen geblazen.

" Een kind wordt pas echt groot, als het stopt met vragen waar ze vandaan komt, en weigert te vertellen waar het naartoe gaat…"

even een update!
diantha draait eindelijk terug op haar rug.
ze vindt het helemaal leuk.
buik-rug-buik-rug. achter elkaar door.
ze gaat eerst met haar bovenlijfje terug en dan het onderkantje.
maarre…dat doet ze nu als ze op de grond speelt.
in bed nog niet.

dus ik ben benieuwd hoelang dat nog duurt voor ze dat door heeft.

Groetjes Christa, mama van

Hé super!
dan rolt ze zeker ook al door de kamer heen, als je haar even op een kleed hebt.
of niet?
Ruben wel en dat is wel zo’n komisch gezicht!

nee, wat ruben doet, dat kan ze niet hoor.
ze gaat heel de tijd via haar linkerkant, dus niet om en om.
we gaat ze steeds vaker op handen en knieen.
zeker als haar voetjes grip hebben.
en op haar buik draait ze alle richtingen op.
enne…ze gaat achteruit. hihihi
het gaat allemaal verdacht veel op kruipen lijken, maar nog niet helemaal.

Groetjes Christa, mama van

Hahahah en voor je het weet is het zover en kruipt ze door het hele huis.
en jij maar denken ik zou zweren dat ze net hier was