Hallo moeders!
Ik denk dat jullie mij nu allemaal ineens niet meer mogen, maar daar komt ie dan:
Ik heb wel dekenklemmen gebruikt…
Ik dacht, ik kan doen alsof ik het niet heb gedaan, ik kan niet reageren, of ik kan eerlijk zijn. Nou bij deze…
Ik zal er even bij zeggen, dat allebei onze kinderen onrustige baby’s waren en ingebakerd hebben gelegen. Toen we ze langzaam aan gingen uitbakeren, konden ze heel moeilijk wennen aan alle vrijheid die ze ineens kregen. Toen kwam mijn moeder met de term dekenklemmen ( een breed lint, met aan beide kanten een klem, die los en vastgeklikt kan worden aan de slaapzak). Ik had er nog nooit van gehoord, maar ben wel meteen naar de prenatal gegaan. Ze hadden ze daar. Ik moet wel zeggen, dat het heel erg ligt aan de manier waarop je ze gebruikt. Wij hebben ze vernaaid.(strakker gemaakt) Als de klemmen aan de trappelzak geklemt zaten, kon de zak geen kant op. Wij vonden dit nog wel gevaarlijk, omdat ze kunnen gaan koppeltje duikelen…We hebben toen ook een dekenklem aan de onderkant van de zak gemaakt. Nu wisten we zeker dat ze geen kant meer op konden. Ze sliepen heerlijk. Natuurlijk hebben ze eerst wel even gehuild, maar ja, dat doen ze bij elke verandering wel even. De oudste heeft vastgelegen tot anderhalf jaar, de jongste tot een maand of 7/8.(ikzelf tot 4 jaar!!!) Er is bij ons dus nooit iets mis gegaan met de klemmen, we hielden het heel goed in de gaten, net zo als je een baby in de gaten moet houden die nog niet kan terug draaien…
Het is allemaal ook wel raar hoor. Mijn zoontje was onder controle van de kinderarts, en die wist er van af. Hij had zoiets van: Tja, als hij dan wel slaapt, en anders niet…(thomas was een huilbaby, en kon makkelijk weer terugvallen in zijn huilpatroon…)
Toen ze dat hoorden bij het cb…oei
Iedereen spreekt elkaar maar tegen.
Ik denk dat als ik nog een kindje zou krijgen, of als ik het over zou mogen doen, en ik had deze topic gelezen, ik het ook niet gedaan zou hebben. Maar ja…dat kan niet. Gelukkig is het goed gegaan.
Even ter geruststelling: De dekenklemmen waar ik het over had zijn inmiddels uit de handel genomen!
Groetjes Charon