Brutaal aapje; hoe reageren

precies

@Linette: tja… haha!

@Bakmama: ik vind de 2 niet zo vreselijk, ik moet zeggen dat ik het tot nu toe de leukste leeftijd vind. de leukste fase…oke ja ze kunnen soms heel vervelend doen, maar dat is het ene uiterste. het andere uiterste is het onwijs lief zijn.
misschien ervaart niet elke mama dit bij de leeftijd van 2… maar ik eigenlijk wel. Rico is knuffeliger dan ooit. maarja ook wel is vervelender dan ooit… maar het positieve overheerst, omdat dat zo mooi is! ik denk dat ik daarom de vervelende kanten die rico af en toe laat zien beter aankan.
ik wordt eigenlijk niet zo snel boos, ben ook best geduldig. En rico een tik geven heb ik 1 keer gedaan maar wel zo zacht dat hij me uitlachte ik kan dat gewoon niet. ik zet hem eerder in de hoek en ga ervoor staan zodat hij niet weg kan. DAAR heb ik hem vreselijk hard mee. dan gilt hij de boel bij elkaar. en als ik daarna weer weg stap en zeg dat hij echt moet blijven staan weet hij niet hoe gauw hij moet luisteren.
ik krijg daarna ook veel kusjes en knuffels. dan is het ook weer goed. eigenlijk is hij vrij makkelijk en sociaal, maar ik denk al zou hij dat niet zijn ik ook wel vaker boos zou zijn.

quote:
Ik vind dat af en toe een tik voor de billen mag, gewoon voor de schrik natuurlijk!

Waarom wil je dat je kind van je schrikt, dan wordt het toch bang van je? Dat zou ik dus echt niet willen. M’n kind moet luisteren simpelweg omdat ik mama ben en (samen met papa) de regels bepaal, maar niet omdat het bang is anders een tik van me te krijgen.

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

@bakmama; ik ben het eigenlijk met Mriek eens… Ik vind het eigenlijk wel belangrijker dat Rico luisterd uit respect dan uit angst…maar ik neem aan dat jij dat ook wel bedoelde?